دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نامه سرگشاده علی مطهری به آیت الله جنتی: می‌خواهید شورای نگهبان مطلق العنان باشد

  • کد خبر: ۲۶۳۸۷
  • ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۸
  • ۲
نامه سرگشاده علی مطهری به آیت الله جنتی: می‌خواهید شورای نگهبان مطلق العنان باشد
به‌دنبال اظهارنظر دبیرشورای نگهبان درباره تصویب طرح اصلاح قانون انتخابات در آخرین هفته‌های مجلس دهم، علی مطهری، نماینده تهران، نامه‌ای سرگشاده منتشر کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، متن این نامه که در کانال رسمی علی مطهری خطاب به آیت الله جنتی نوشته شده، به شرح زیر است.

جناب آقای احمد جنتی دامت برکاته
دبیرمحترم شورای نگهبان

با اهدای سلام، در صحبت اخیرتان مطالبی درباره طرح مجلس در خصوص اصلاح قانون انتخابات گفته‌اید که قابل تأمل و حاکی از نگاه از بالا به پایین به مجلس است. گویی نه این است که شورای نگهبان صرفاً باید مصوبه مجلس را از نظر انطباق با شرع و قانون اساسی بررسی و اظهارنظر کند، بلکه نیت‌خوانی می‌کنید که این طرح با هدف بی‌خاصیت‌کردن احراز صلاحیت داوطلبان طراحی و تصویب شده است. به شما و آقای کدخدایی -که از همان ابتدا از این طرح ابراز نگرانی کرد- حق می‌دهم که نگران باشید، چرا که سال‌ها مطلق‌العنان تحت عنوان مبهم «نظارت استصوابی» هر کاری که خواسته‌اید کرده‌اید و اکنون بناست این نظارت بر اساس معیارهای مشخص انجام شود.

گفته‌اید مجلس توجهی به اصلاح قانون انتخابات نکرد و حالا در روزهای پایانی خود به فکر اصلاح قانون انتخابات افتاده است.

اولاً مجلس طرح مفصلی در اصلاح قانون انتخابات مجلس ارائه کرد و شما رد کردید. ثانیاً چه فرقی می‌کند مجلس طرحی را در روزهای پایانی ارائه کند یا در روزهای آغازین یا در وسط دوره، شما وظیفه دارید منصفانه درباره آن اظهارنظر کنید.

گفته‌اید باید اصلاح قانون انتخابات ناظر به سیاست‌های کلی انتخابات باشد. اتفاقاً این طرح ناظر به همین سیاست‌ها از جمله حفظ حقوق نامزدها در بررسی صلاحیت‌ها و پاسخ‌گو‌بودن شورای نگهبان نسبت به عملکرد خود است تا شورای نگهبان از آن جایگاه خدایی که برای خود فرض کرده و خود را ناظر و عالم به همه اعمال و نیات و معیار عقاید و اظهار‌نظرهای نامزدها می‌داند پایین بیاید.

گفته‌اید اصلاح قانون انتخابات باید با کار دقیق و کارشناسی به دور از هیجانات انجام شود. این‌ها را مجلسی‌ها بهتر از شما می‌دانند و عمل می‌کنند، نیازی به رهنمود حضرت عالی نیست. اما آن هیجانات را شما و آقای کدخدایی و افرادی که پشت صحنه شورای نگهبان هستند ایجاد کرده‌اند. شما پاسخ دهید که چه کرده‌اید که هم اصولگرا و هم اصلاح‌طلب، هم رد صلاحیت شده و هم رد صلاحیت نشده، در جریان بررسی این طرح در مجلس فریادش از ظلم شورای نگهبان بلند بود و نگران حاکم‌شدن اختناق و خفقان و کاهش سرمایه اجتماعی انقلاب و نظام بودند. نمایندگان به دستور قرآن عمل کردند که خداوند فریاد به بدگویی را دوست ندارد، مگر از سوی کسی که مظلوم واقع شده باشد.

اما جالب است که در آخر، مکنون قلبی خود را بروز داده‌اید و آن اینکه گفته‌اید امیدوارم مجلس یازدهم اقدام به اصلاح قانون انتخابات کند، یعنی از پیش مصوبه اخیر مجلس دهم را رد کرده‌اید و تمایل خود برای اصلاح قانون انتخابات توسط مجلس خودساخته را اعلام کرده‌اید. در این صورت تکلیف شرط عدالت در اعضای شورای نگهبان چه می‌شود؟

بی‌اختیار به یاد تشرهای امام خمینی به شورای نگهبان افتادم که چگونه جناب‌عالی و امثال جناب‌عالی را از جایگاه خدایی پایین می‌آورد و به حقوق مردم توجه می‌داد. این تفکر را که همه مراحل انتخاب را شما باید انجام دهید، از سر خود بیرون کنید و بخشی از انتخاب را هم به عهده مردم بگذارید. فرضا دو نفر فاسد وارد مجلس شوند بهتر از آن است که ده‌ها اصلح از ورود به مجلس باز بمانند. امیدوارم در روش خود تجدید نظر کنید. برای شما آرزوی توفیق دارم.

با تقدیم احترام
علی مطهری

 

منبع: عصر ایران، «به نقل از کانال تلگرامی مطهری»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
0
0
اقای مطهری شما که اسم پدر بزگوارتان را یدک می کشید و چند سالی با تایید همین شورای نگهبان به مجلس تکیه دادید برای مردم و انقلاب چکار کردید که اینگونه طلبکارانه یاوه گویی می کنید در این مدت که الحمدلله در مجلس و جای دیگر نیستید کمی وصیت نامه امام و شهدا را بخوانید تا شاید به خود بیایید که بعید بدانم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
0
0
اقای مطهری شما که اسم پدر بزگوارتان را یدک می کشید و چند سالی با تایید همین شورای نگهبان به مجلس تکیه دادید برای مردم و انقلاب چکار کردید که اینگونه طلبکارانه یاوه گویی می کنید در این مدت که الحمدلله در مجلس و جای دیگر نیستید کمی وصیت نامه امام و شهدا را بخوانید تا شاید به خود بیایید که بعید بدانم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->