اوسمار دو بازیکن آلومینیوم را پسندید بازیکنان پرسپولیس هم قسم شدند آخرین وضعیت عالیشاه و هنانوف برای بازی با سپاهان کارمندان باشگاه پرسپولیس علیه درویش اوسمار این دو مدافع را نمی‌خواهد استقلال بدون هوادارانش جشن قهرمانی می‌گیرد؟ استقلال به برنامه هفته پایانی لیگ اعتراض کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و تاتنهام در لیگ انگلیس | گام محکم توپچی‌ها برای قهرمانی فوتسال ایران تمام جوایز فنی را درو کرد روز جذاب فوتبال: دختران هم قهرمان شدند برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد آغاز طرح استعداد یابی نوجوانان ایران بدون انتخاب سرمربی تیم نوجوانان نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و تایلند در جام ملت‌های آسیا | طلای قهرمانی به نام ایران ضرب شد برگزاری نشست هیئت‌مدیره استقلال | شهریاری نماینده تام‌الاختیار هلدینگ خلیج‌فارس در استقلال استقلال و داستان تکراری زمین تمرین یزدانی – قاسمپور، فعلا منتفی است صادقی، اولین جداشده پرسپولیس در پایان فصل سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

چرخه انتخابی در پیچ نهایی

  • کد خبر: ۲۶۵۳۰
  • ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
چرخه انتخابی در پیچ نهایی
برنامه انتخاب ملی‌پوشان کشتی بعد از ۸ ماه آماده می‌شود
پس از چندین ماه کار کارشناسی، سرانجام طرح جدید و خبرساز انتخابی تیم‌های ملی کشتی تحت‌عنوان چرخه انتخابی آماده و پس از بررسی‌های نهایی جهت انجام اصلاحات جزئی، طی روز‌های آینده به مرحله اجرا درخواهد آمد. به گفته علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی، طرح جدید انتخابی تیم‌های ملی کشتی تحت عنوان چرخه انتخابی پس از حدود ۸ ماه کار کارشناسی آماده رونمایی شده و قرار است ازاین‌پس مبنای انتخاب ملی‌پوشان کشتی ایران در رقابت‌های جهانی و المپیک باشد. این طرح که البته هنوز به تأیید نهایی نرسیده است، در ۳ قسمت و براساس نحوه عملکرد و نتایج کشتی‌گیران تدوین شده و کشتی‌گیران مختلف بر اساس عملکردشان و با امتیاز‌های ورودی مختلف در این ۳ قسمت یا پلن قرار می‌گیرند و وارد چرخه انتخابی می‌شوند. در پلن A مدال‌آوران رقابت‌های قهرمانی جهان۲۰۱۹ قزاقستان قرار می‌گیرند. در پلن B نفراتی که از کسب مدال در رقابت‌های جهانی بازماندند، با قرارگرفتن در رده پنجم جهان موفق به کسب سهمیه المپیک توکیو شدند؛ اما در پلن C نیز کشتی‌گیرانی که مدال جهانی و سهمیه المپیک نگرفتند، حضور دارند.

طالقانی: نباید قانون را دور بزنیم
عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون کشتی گفت که چه امروز و چه زمانی که به‌عنوان رئیس فدراسیون فعالیت می‌کرد، مدافع برگزاری مسابقات انتخابی بوده است. محمدرضا طالقانی درمورد حضورش در جلسات اخیر فدراسیون کشتی گفت: در چند جلسه بودم و صحبت‌هایم را آنجا هم مطرح کردم؛ به‌ویژه درمورد انتخابی تیم ملی. در زمان ریاستم در فدراسیون هم مبنای ما انتخابی بود. وی ادامه داد: همان زمان «دبیر» به‌خاطر آسیب‌دیدگی دستش، در انتخابی کشتی نگرفت. یکی‌دو نفر هم بودند. گاهی اوقات اعضای کمیته فنی پای یک نفر می‌ایستادند، چون به لحاظ فنی اعتقاد داشتند نفر اول فاصله‌اش با نفر بعدی زیاد است؛ ولی من همیشه نظرم با انتخابی تیم ملی بود. مواقعی این صحبت مطرح می‌شد که چرا این آقا کشتی نگرفته و وقتی قرار بود سرمربی و کمیته فنی انتخاب کنند، همیشه بحث‌هایی پیش می‌آمد.
رئیس پیشین فدراسیون کشتی با تأکید بر اینکه امروز هم ۱۰۰ درصد موافق انتخابی تیم ملی است، تصریح کرد: با انتخابی، حق کسی که زحمت می‌کشد، تضییع نمی‌شود. یک نفر یک سال کار کرده و مزدش را در انتخابی می‌گیرد. همه باید تابع انتخابی تیم ملی باشند. اگر انتخابی گذاشتیم، دیگر باید همان را اجرا کنیم. یک بار برای کاری درمورد محمود کدخدایی به ژاپن رفته بودم که فوکودا، رئیس فدراسیون کشتی ژاپن، گفت شنیده‌ام خیلی پرونده قضایی دارید، اما اینجا این‌طور نیست، چون قانون حکم‌فرماست. وقتی همه تابع قانون باشیم و آن را دور نزنیم، مشکلات و حاشیه‌ها هم کم می‌شود.

جدیدی: قانون بد، از بی‌قانونی بهتر است
عباس جدیدی، پیش‌کسوت کشتی ایران و دارنده مدال‌های طلای جهان و نقره المپیک، درباره ارزیابی خود از طرح جدید فدراسیون کشتی برای انتخاب ملی‌پوشان ایران در رقابت‌های جهانی و المپیک، تحت عنوان چرخه انتخابی تیم ملی، گفت: قانون بد از بی‌قانونی خیلی بهتر است و ما همیشه از قانون‌مندی و عدالت‌محوری حمایت می‌کنیم. به نظر من حق کشتی‌گیر را ضایع‌کردن، یکی از گناهان بزرگ است. اعتقاد دارم نباید حق هیچ ورزشکاری که می‌خواهد سکو‌های جهانی و المپیک را فتح کند، ضایع شود. پیش‌کسوت کشتی ایران افزود: فرایند انتخابی تیم ملی در فدراسیون قبلی نیز دنبال شد؛ اما نمی‌دانم چرا اجرایی نشد. دوست دارم وجه‌تمایز طرح قبلی با قانون جدید انتخابی را بدانم. امیدوارم با ضمانت اجرایی قوی این‌بار چرخه انتخابی به مرحله اجرا دربیاید. جدیدی افزود: چرخه انتخابی درصورتی می‌تواند عملی شود که میان کادر فنی تیم ملی و مسئولان فدراسیون نگاه تعاملی باشد، اما اگر قرار بر نگاه تقابلی باشد، حتی بهترین قانون انتخابی نیز به بار نمی‌نشیند. وی ادامه داد: این طرح احتیاج به بازنگری و چکش‌کاری دارد که مقداری زمان می‌خواهد. امیدوارم طی یکی‌دو ماه آینده با کار کارشناسی بیشتر، این طرح کامل‌تر و جامع‌تر شود. البته کار خوب و قشنگی است و ایده بسیار پسندیده‌ای است. جامعه کشتی نیز از کار‌های جدید و نو استقبال می‌کند؛ چراکه کار از قالب قدیمی و انتخاب‌های پیشین درمی‌آید و پوست‌اندازی می‌شود، اما باید کاری کنیم وقتی وارد این راه می‌شویم، کار را به‌صورت قانونی و قوی جلو ببریم.

رضایی: با اجرای چرخه، حق‌خوری نمی‌شود
علیرضا رضایی، پیش‌کسوت کشتی کشورمان، روز گذشته با رئیس فدراسیون نشستی برگزار کرد که درخصوص این جلسه گفت: با دعوت دبیر، رئیس فدراسیون کشتی، در جلسه مشورتی درباره چرخه انتخابی شرکت کردیم. این طرح بسیار خوب است. کسی نمی‌تواند بگوید حق‌خوری شده است. باید عدالت در ورزش حرف اول را بزند. وی افزود: درباره موارد متعددی صحبت شد. درباره خیلی از مسائل به‌ویژه چرخه کشتی صحبت کردیم و امیدوارم با تعاملی که فدراسیون و کادر فنی دارند، سالیان سال این طرح برای کشتی بماند. با توجه به شرایطی که کشتی کشورمان دارد، هیچ جوانی سرخورده از میدان خارج نمی‌شود. نایب‌رئیس سابق فدراسیون کشتی با اشاره به این خلأ در طول تاریخ کشتی تأکید کرد: در هفتادهشتاد سال گذشته، فدراسیون کشتی هیچ قانونی برای انتخابی نداشته است. خیلی از مواقع قهرمان‌ها انتخابی را دور زدند و این موضوع حواشی زیادی را درست کرد. اگر چرخه خوب نبود، ۵۰ سال در کشور‌های صاحب‌نام این طرح اجرا نمی‌شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->