عابر و سرنشین موتور، بیشترین فوتی‌های مشهد در تصادفات موتور سیکلت ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است
سرخط خبرها

نیمه دوم سال؛ زمان بهره برداری از دومین خانه موزه دائمی مشهد

  • کد خبر: ۲۶۵۴۷
  • ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
نیمه دوم سال؛ زمان بهره برداری از دومین خانه موزه دائمی مشهد
شهردار منطقه چهار مشهد از آغاز مجدد مراحل احداث دومین خانه موزه دائمی و یادمان شهدا در این منطقه خبر داد.
به گزارش شهرآرانیوز، غلامرضا غلامی گفت: وجود ۴۰۰ خانواده شهید، ۹۶ جانباز و ۳۶ آزاده در این منطقه، فرهنگ مذهبی و انقلابی غنی به منطقه چهار بخشیده است.

غلامی با بیان اینکه با ایجاد موزه شهدا ظرفیت و فعالیت‌های مذهبی منطقه در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نمایش گذاشته می‌شود، خاطرنشان کرد: این موزه‌ها با هدف زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و مدافعین حرم و همچنین معرفی و انتقال مفاهیم ارزشی ایثار و استقامت و شهادت به نسل جوان، به صورت دائمی در سطح منطقه برپا می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر و طی مدت زمان کوتاهی یادمان ایثار و شهادت به عنوان اولین یادمان مساجد سطح شهر در مسجد فقیه سبزواری واقع در شهید مفتح ۴ در این منطقه افتتاح گردید.

شهردار منطقه چهار مشهد یادآور شد: در هشت سال دفاع مقدس مسجد فقیه سبزواری به عنوان یکی از پایگاه‌های اصلی انقلاب، ۸۴ شهید بزرگوار را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است که این موضوع موجب انتخاب این مسجد به عنوان محلی برای برپایی موزه دائمی شهدا با عنوان یادمان ایثار و شهادت شد.

غلامی به دبیرستان آیت ا... کاشانی واقع در خیابان نبوت به عنوان محل احداث دومین موزه دائمی شهدا در این منطقه اشاره کرد و افزود: این مدرسه با ۸۰ دانش آموز و ۴ معلم شهید نقش به سزایی در جبهه‌های حق علیه باطل داشته و به این منظور برای برپایی این موزه در نظر گرفته شده است.

وی در پایان اضافه کرد: خانه موزه شهدای دبیرستان آیت ا... کاشانی با سرعت مطلوبی در حال احداث است و در نیمه دوم سال جاری برای استفاده شهروندان به بهره برداری می‌رسد.

شایان ذکر است علاوه بر نمایش عکس و وصیت نامه، معرفی سیره و خصوصیات اخلاقی و منش شهدا از طریق اکران آثار قابل نمایش، المان‌های دفاع مقدس، نرم افزار‌های مذهبی مرتبط، نمایش فیلم‌های مستند از زندگی شهدا و ... از موضوعاتی است که در این موزه‌ها به آن‌ها پرداخته می‌شود.
 
منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->