سرخط خبرها

جشنواره کن امسال به طور قطع لغو شد/ معرفی مجازی فیلم‌های منتخب

  • کد خبر: ۲۶۶۱۶
  • ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
جشنواره کن امسال به طور قطع لغو شد/ معرفی مجازی فیلم‌های منتخب
جشنواره کن به‌جای برگزاری یک فستیوال مجازی می‌خواهد با دیگر فستیوال‌های پاییزی، خارج از کن مراسمی برگزار کند. این شامل فستیوال ونیز می‌شود که از قبل اعلام شده بود شروع به مذاکره با کن و همچنین سینماها برای برگزاری رخدادی کوچک کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سازمان‌دهندگان جشنواره فیلم کن رسماً اعلام کردند به خاطر شیوع کروناویروس، امکان برگزاری فیزیکی جشنواره در فصل پاییز وجود ندارد. با این حال آن‌ها گفته‌اند فیلم‌های انتخابی جشنواره در اوایل ژوئن معرفی می‌شوند و کن با چند فستیوال دیگر از جمله ونیز همکاری می‌کند تا تعدادی از فیلم‌ها را به نمایش بگذارد.

یکی از سخنگویان جشنواره در تأیید حرف‌های تیری فرمو، رییس کن، در مصاحبه‌ای با اسکرین دیلی، گفت: «تا امروز، برگزاری فیزیکی جشنواره پیچیده به نظر می‌رسد، بنابراین فیلم‌های بخش رسمی را از اوایل ژوئن معرفی می‌کنیم.»

کن به جای برگزاری یک جشنواره مجازی می‌خواهد با دیگر جشنواره‌های پاییزی، خارج از کن مراسمی برگزار کند. این شامل جشنواره ونیز می‌شود که از قبل اعلام شده بود شروع به مذاکره با کن و همچنین سینماها برای برگزاری رخدادی کوچک کرده است.

رئیس کن که حامی سرسخت سالن‌های سینما است، قول داده آن‌ها بتوانند در فصل پاییز دوباره سینماروها را به خود جذب کنند. او در آوریل به ورایتی گفته بود: «سینما و صنایع آن در معرض تهدید قرار دارند. باید بازسازی کنیم و دوباره آن را با انرژی، همبستگی و اتحاد تقویت کنیم.»

فرمو گفته به جای رونمایی از تمام چیزهایی که شامل بخش انتخاب رسمی امسال هم می‌شود، و همچنین فیلم‌های خارج از بخش رقابتی و نگاه ویژه، او فقط لیستی از فیلم‌هایی را اعلام می‌کند که بخشی از لیست کلی خواهند بود و قرار بود بهار آینده در سینماها به نمایش درآیند. این فیلم‌ها برچسب «کن ۲۰۲۰» دریافت می‌کنند.

در عین حال، فرآیند انتخاب جشنواره سال آینده از پاییز آغاز می‌شود. تعدادی از فیلم‌هایی که برای جشنواره امسال انتخاب شده‌اند و تاریخ اکرانشان یک سال عقب افتاده برای دوره ۲۰۲۱ جشنواره کن مورد نظر قرار می‌گیرند.

کن فیلم‌های «لیبل خورده» خود را در جشنواره‌‌هایی از جمله تورنتو، دوویل، آنگولمه، سن سباستین، نیویورک، بوسان و لومیر پخش می‌کند.

سرنوشت جشنواره فیلم ونیز در پایان ماه مه (نیمه خرداد) مشخص می‌شود. در حال حاضر سازمان‌دهندگان آن دارند نظرسنجی‌هایی را میان اعضای صنعت توزیع می‌کنند تا بتوانند ایده‌ای از میزان مشارکت استعدادها و فیلم‌سازان به دست آورند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->