ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون
سرخط خبرها
مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان:

کرونا تجمل‌گرایی را در ازدواج جوانان کاهش داد

  • کد خبر: ۲۶۸۹۲
  • ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
کرونا تجمل‌گرایی را در ازدواج جوانان کاهش داد
مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: شیوع ویروس کرونا و بیماری ناشی از آن در کشور، تجمل‌گرایی را به عنوان یکی از مهم‌ترین موانع ازدواج جوانان کاهش داد.
به گزارش شهرآرانیوز، اعظم کریمی درباره تأثیر شیوع ویروس کرونا بر ازدواج جوانان اظهار کرد: بروز این ویروس و همچنین ابهام و نبود شناخت در خصوص آن جامعه را با یک شوک (هراس ناگهانی) مواجه ساخت.

وی با بیان اینکه این بیماری همچنین بسیاری از فعالیت‌های روزمره را نیز متوقف کرد، افزود: تداوم این روند، اما در کنار نامشخص بودن زمان تولید واکسن و ورود آن به بازار ناگزیر سبب سازگاری با شرایط کنونی شد.

کریمی تصریح کرد: بنابراین خانواده‌ها به زندگی متعارف بازگشتند و بنابر ضرورت در برخی رفتار‌ها و برنامه‌های شخصی و اجتماعی تغییر حاصل شد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال تجمل‌گرایی و برگزاری مراسم‌های تشریفاتی در برخی خانواده‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین موانع ازدواج و تشکیل خانواده محسوب می‌شد؛ شیوع کرونا ویروس شاید یک فرصت به منظور تغییر سبک زندگی و تشکیل خانواده (به دور از تجمل‌گرایی) باشد.

به گفته مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان، این روز‌ها بسیاری از زوج‌های جوان بدون برگزاری مراسم عقد و عروسی زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

۲۲ هزار نفر در دوران شیوع کرونا زیر پوشش مراکز مشاوره قرار گرفته‌اند
کریمی درباره تأثیر شیوع این بیماری بر روابط خانواده‌ها نیز اظهار کرد: کاهش درآمد‌های اقتصادی، قرنطینه خانگی و افزایش مدت زمان حضور اعضای خانواده (زن و شوهر و فرزندان) در کنار یکدیگر و عدم فراگیری مهارت‌های ارتباطی سبب افزایش مشکلات خانوادگی شده است.

مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان همچنین یادآور شد: با شیوع این ویروس در کشور میزان مشاوره‌های حضوری نیز در مراکز تخصصی ازدواج و خانواده کاهش و شمار مشاوره‌های تلفنی و آنلاین به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

به گفته کریمی، کاهش و رفع اضطراب و تنش ناشی از شیوع این بیماری، مشاوره‌های پیش از ازدواج، زوج‌درمانی و پیشگیری از اختلافات خانوادگی از مهم‌ترین علل مراجعه به مراکز مشاوره است.

وی ادامه داد: براساس آمار از ۲۱۳ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده فعال وزارت ورزش و جوانان در اسفند سال ۹۸ و فروردین سال جاری نزدیک به ۲۲ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهره برده‌اند.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->