تاریخ و ساعت بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | کلوپ به دنبال اعاده حیثیت بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری
سرخط خبرها

جنجال یک مرگ غمگین

  • کد خبر: ۲۷۰۰۱
  • ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
جنجال یک مرگ غمگین
حادثه مرگ «متین قوسی» نوجوان کرجی، مناقشه مخالفان و موافقان برگزاری لیگ را زنده کرد.
درحالی‌که قرار است امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا و مسئولان ورزش کشور درباره راه‌اندازی مجدد لیگ برتر فوتبال تصمیم‌گیری کنند، یک اتفاق ممکن است این مسئله را تحت‌تأثیر قرار دهد. مرگ یک نوجوان کرجی بر اثر کرونا اتفاقی بود که روز گذشته و در فاصله ۲۴ ساعت تازمانی‌که قرار است خبر شروع دوباره لیگ رسمی شود، مثل توپ در فوتبال ترکید.
 
درگذشت فردی بر اثر کرونا هرچند فقط ۱۸ سال داشته باشد، به‌خودی‌خود در این روز‌های پرآشوب البته خبر خاصی نبود، اما، چون این نوجوان یکی از افراد شرکت‌کننده در مسابقه «ستاره‌ساز» تلویزیون بود، به‌سرعت در فضای مجازی پیچید و بازتاب داشت؛ متین قوسی، یکی از شرکت‌کنندگان این برنامه، که سال گذشته پخش شد و با حضور مربیان و داورانی، چون خداداد عزیزی، مجتبی جباری و فیروز کریمی بسیار پرمخاطب هم شده بود. متین در تیم فیروز کریمی حضور داشت و یکی از بازیکنانی بود که استعدادیابی شده و توانسته بود به مرحله نهایی این مسابقه جذاب تلویزیونی برسد.
 
خبر درگذشت او را اولین‌بار خداداد عزیزی با یک استوری منتشر کرد و بلافاصله در فضای مجازی تبدیل به یک جریان شد؛ جریانی که ساعتی بعد با واکنش خاص مخالفان برگزاری لیگ به یک مناقشه تبدیل شد که مطابق معمول یک سرِ آن استقلالی‌ها و یک سر دیگر پرسپولیسی‌ها بودند.

مرگی برای شروع یک مناقشه
بعد از اعلام خبر فوت این ستاره جوان، خداداد عزیزی، مجتبی جباری، امیر قلعه‌نویی و بسیاری دیگر از پیش‌کسوتان و ورزشکاران با خانواده متین ابرازهمدردی کردند. این ابرازهمدردی‌ها بعد از مدتی تبدیل به جریانی شد که سازمان لیگ را هدف قرار داد. یک استوری که در آن عکس متین دیده می‌شود و دکتر سلطانی‌فر و حریرچی را خطاب قرار داده بود، خیلی زود دست‌به‌دست شد. زیر عکس متین جمله «چندجوان و فوتبالیست دیگر را می‌خواهید فدای مصلحت خودتان کنید؟»
 
دیده می‌شد که اعتراضی بود به تصمیمی که شاید امروز گرفته شود؛ جمله‌ای که حرف مشترک مخالفان برگزاری لیگ شده و ناگهان همه‌جا پخش شد. فرهاد مجیدی و فرهاد حمیدوای جزو اولین نفراتی بودند که هم‌راستا با این موج این استوری را گذاشتند تا رسما نشان دهند به‌هیچ‌وجه خواهان ادامه برگزاری لیگ نیستند یا نمی‌خواهند لیگ تحت هر شرایطی ادامه یابد.

افشاگری کمال
داستان مرگ متین می‌رفت که کاملا فضای فوتبالی کشور و تصمیمی را که قرار است امروز گرفته شود، تحت‌تأثیر قرار دهد که استوری کمال کامیابی‌نیا، هافبک کرجی پرسپولیس، فضا را کاملا دوقطبی کرد. کامیابی‌نیا با انتشار تصاویری از متین که در حال کار در یک سوپرمارکت بود، نوشت: متین، نوجوان عزیزی که در زمان تعطیلی فوتبال کمک‌حال خانواده بود، بر اثر ابتلا به کرونا به دیار باقی شتافت. متین‌جان ما را ببخش که عده‌ای بی‌وجدان و بی‌شعور برای رسیدن به اهداف پلیدشون، حتی به احساسات جریحه‌دارشده خانواده داغدارت هم رحم نکردند.

این پست نشان می‌داد که جریان کروناگرفتن متین ربطی به فوتبال ندارد. او متأسفانه در فضای پررسیک کاری که داشته، آلوده شده است. دقایقی بعد از پست کمال، جریان‌های مخالف و موافق در فضای مجازی به هم تاختند و بعد از آن بیانیه رسمی پرسپولیس که تنهاموافق رسمی برگزاری لیگ است، به‌نوعی به این ماجرا رسمیت بخشید. سایت باشگاه پرسپولیس نوشت: خبر درگذشت متین قوسی، فوتبالیست نوجوان و استعداد خوب کشورمان، باعث تألم و تأثر همه اهالی فوتبال کشورمان شد و خانواده بزرگ و میلیونی باشگاه پرسپولیس هم این ضایعه تلخ را به خانواده این مرحوم و بازماندگان تسلیت می‌گوید.
 
ضمن ادای احترام به روح این مرحوم، اما برخی باشگاه‌ها و اهالی فوتبال در اقدامی عجیب با موج‌سواری و سوءاستفاده از این واقعه تلخ، خواستار لغو مسابقات لیگ برتر و تعطیلی آن به‌دلیل شیوع ویروس کرونا هستند! دراین‌باره این سؤال پیش می‌آید که مگر این مرحوم در زمین فوتبال دچار کرونا شده که برخی‌ها فوت یک انسان را دستمایه رسیدن به اهداف خود قرار دادند؟ مگر به‌دلیل درگذشت تعدادی از پزشکان و پرستاران که به‌راستی مدافعان سلامت هستند، بیمارستان‌ها تعطیل شد؟
 
دراین‌میان آیا جان رانندگان، کارگران، کارمندان، مشاغل و... اهمیتی ندارد که مشاغل آن‌ها آغازبه‌کار کرده و کسی هم این‌گونه وا اسفا سر نداده است؟ آیا نگرانی از ویروس کرونا برای کارگرانی که در کوره‌های پرحرارت و معادن مشغول‌به‌کار هستند، وجود ندارد؟
 
در این شرایط هزاران و بلکه میلیون‌ها نفر مشغول به کار و خدمت‌رسانی به جامعه هستند؛ اما به نظر می‌آید که عده‌ای بنا به مصلحت و منافع خود یا باشگاهشان خواستار تعطیلی لیگ برتر شده‌اند. نکته حائزاهمیت این است که افرادی که خود را مدافع سلامت مردم معرفی می‌کنند، با اقداماتشان بار‌ها نشان داده‌اند به چیزی جز منافع خود فکر نمی‌کنند. آیا کسانی که این‌گونه دم از نگرانی برای سلامت مردم می‌زنند، حاضرند بیزینس و شغل‌های غیرفوتبالی خود را نیز تعطیل کنند؟!
 
امیدواریم اتحادی که دراین‌زمینه بین برخی باشگاه‌ها و دشمنان دیروز که امروزه دوست‌های خوبی برای همدیگر هستند، در همه زمینه‌ها وجود داشته باشد! گفتنی است که باشگاه پرسپولیس به‌عنوان پرهوادارترین تیم آسیا که میلیون‌ها طرف‌دار در همه‌جای ایران دارد، اعلام می‌کند در همه زمینه‌ها تابع قوانین است و قانون هم برای ما قابل احترام است.
بااین‌شرایط باید دید امروز تصمیم‌گیرندگان فوتبال کشور چه خواهند کرد و ماجرای درگذشت غمناک متین قوسی چقدر روی تصمیم آن‌ها تأثیر می‌گذارد.
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->