آغاز دومین طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو + نوع خودرو، قیمت و زمان تحویل (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در روز‌های آینده (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش چراغ خاموش قیمت خودرو‌های داخلی در بازار (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ۵۰ درصدی پژوپارس ایران خودرو اشک مشتریان را در آورد رنو پی کی ۴۰۰ میلیون شد | انفجار قیمت خودروی نوستالژیک! + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بورس قرمزپوش شد | دیدگاه مثبت کارشناسان درباره روند آتی بازار سرمایه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) میزان رهن و اجاره ملک در منطقه آبکوه مشهد چقدر است؟ + جدول (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۵۰۰کیلو زعفران فردا (۵ اردیبهشت) در بورس کالا عرضه می‌شود افزایش احتمالی حقوق و دستمزد کارگری منوط به استقرار مجلس جدید | ۶۵ درصد واحد‌های صنعتی خراسان‌رضوی به طرح طبقه‌بندی مشاغل پیوستند تورم در خراسان رضوی افزایشی شد + علت طلای سرخ در سیطره دلال‌ها آیا سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟ هدف سازمان امور مالیاتی، شناسایی بدون‌پرونده‌ها و زیرزمینی‌هاست | شناسایی ۱۰۰ مؤدی جدید و مطالبه  بیش از  ۳۰۰۰ میلیارد تومان مالیات + فیلم کاهش قیمت و افزایش حباب سکه به دنبال گران‌شدن دلار + جدول (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بخش املاک «دیوار» و «شیپور» مسدود می‌شود + علت توضیحات دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو تامین زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنج‌شنبه تخلف است مدل قیمت‌گذاری گواهی اسقاط خودرو دستخوش تغییر می‌شود زمان پایان اعتبار مجوز‌های کاغذی اعلام شد پاسخ معاون وزیر کار به درخواست افزایش حقوق کارگران فروش فوق‌العاده سایپا از روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ + لینک ثبت‌نام نرخ تورم فروردین ۱۴۰۳ اعلام شد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر صمت: شورای رقابت مسئول قیمت‌گذاری پژو پارس است تسهیلات ۷۰۰ میلیون تومانی برای خرید خودرو + جزئیات (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هشدار داد:

افزایش چند برابری ارزش سهام شرکت‌های زیان‌ده/سرنوشت مؤسسات مالی‌ در انتظار سهام‌داران بورس

  • کد خبر: ۲۷۳۷۵
  • ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
افزایش چند برابری ارزش سهام شرکت‌های زیان‌ده/سرنوشت مؤسسات مالی‌ در انتظار سهام‌داران بورس
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با هشدار به وضعیت این روز‌های بورس و اینکه ممکن است مشکلاتی چند برابر مشکلات مؤسسات مالی و اعتباری برای کشور ایجاد کند، می‌گوید: هم اکنون کارخانجات و شرکت‌هایی که تعطیل هستند یا با زیان انباشته زیادی دارند، ولی ارزش سهام آن‌ها در بورس در این دو ماه چند برابر شده و این حباب است و هز زمان ممکن است بترکد.
به گزارش شهرآرانیوز، سید ناصر موسوی لارگانی با بیان یکی از مشکلات اقتصاد ایران را نقدینگی است که هر بازاری را با هجومش تحت تأثیر قرار می‌هد، اظهار کرد: یکی از دلایل رشد نقدینگی و هجوم آن به سمت بازار‌های غیرمولد، عدم کنترل بازار ارز و سکه است، زیرا یک‌باره قیمت دلار از ۳۵۰۰ تومان به ۱۸۰۰۰ تومان می‌رسد و باعث رشد نقدینگی می‌شود.

وی افزود: در بازار مسکن هم سازنده و دلال داریم که این افراد مثلا با ارز ۱۲۲۶ تومان سال ۹۰ یا دلار ۴۲۰۰ تومان آقای جهانگیری مسکن ساختند، ولی یک‌باره با افزایش چند برابری قیمت ساختمان سرمایه این افراد چند برابر شده که نتیجه آن رشد نقدینگی است.

این نماینده منتخب مردم در مجلس یازدهم با اشاره به کاهش چند برابری ارزش پول ملی و افزایش تقاضای سفته‌بازی، گفت: زمانی در سفر به کربلا، عراقی‌ها ۵۰ تومانی ما را روی چشم می‌گذاشتند، ولی ۱۰ سال بعد ۱۰۰۰ تومانی را هم نمی‌پذیرفتند، زیرا ارزش پول ملی ما کاهش شدیدی پیدا کرده و همین موضوع هم رشد نقدینگی را افزایش می‌دهد.

موسوی لارگانی یکی از دلایل رشد نقدینگی، چاپ پول عنوان کرد و گفت: بانک‌ها سود‌های کلانی به سپرده‌گذاران پرداخت می‌کردند که همین یکی از علت‌های دیگر رشد نقدینگی است؛ در حالی که برخی کشور‌ها برای نگهداری سپرده مردم کارمزد می‌گرند، ولی در ایران، بانک‌ها به‌ویژه بانک‌های خصوصی حتی ۳۵ درصد سود می‌دادند و همین باعث رشد نقدینگی ما شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره هجوم نقدینگی به سمت بورس و استقبال مردم از بازار سرمایه، گفت: وضعیت کنونی بورس خطرناک شده و بنده نگران آینده این بازار و حتی کشور هستم و ممکن است مشکلاتی حتی چند برابر نسبت به مشکلات مؤسسات مالی و اعتباری برای کشور ایجاد کند.

وی افزود: با‌توجه‌به وضعیت اقتصادی جهان و موضوع کرونا که اقتصاد کشور‌ها را با مشکل مواجه کرده، ارزش سهام در بورس‌های دنیا افت چشمگیری داشته، ولی در ایران با افزایش شاخص و رشد قیمت سهام‌ها روبه‌رو هستیم که حتی برخی افزایش قیمت سهام شرکت‌ها در بورس حبابی و کاذب است.

موسوی لارگانی تأکید کرد: هم اکنون کارخانجات و شرکت‌هایی در کشور داریم که یا تعطیل هستند و یا اینکه با زیان انباشته مواجه هستند، ولی ارزش سهام آن‌ها در بورس در این دو ماه اخیر چند برابر شده و این حباب است و هر زمان بترکد خودش را نشان می‌دهد که در آن زمان یک‌باره با افت ارزش سهام در بورس روبه‌رو خواهیم شد و افرادی که وارد آن شدند به‌ویژه سهام‌دارن خرد و آن‌هایی که شناختی از بازار بورس ندارند و اخیر با‌توجه‌به تبلیغات کد بورسی گرفتند و وراد این بازار شدند، ضربه شدیدی می‌خورند و دچار مشکل می‌شوند.

این نماینده منتخب مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: دولت با‌توجه‌به مشکلات مؤسسات مالی که در چند سال گذشته برای کشور ایجاد شد باید با انجام برنامه‌ریزی مانع ورود مستقیم افرادی ناآگاه و ناآشنا که اطلاعاتی هم ندارند، به بورس شود و مراقبت کند.

وی تصریح کرد: باید مراقب باشیم و نباید تا زمانی بیدار شویم که سهام‌داران و سرمایه‌گذاران بورس در کف خیابان باشند و نتوانیم آن را کنترل کنیم. دولت باید راهکاری را پیش‌بینی کند که مانع ایجاد حباب شود و برای عرضه سهام خودش برنامه‌ریزی بهتری اقدام عرضه کند، زیرا الان در بورس حبابی ایجاد شده است.

موسوی لارگانی بیان کرد: بازار سرمایه ایران عمق کافی را ندارد و باید به این بازار عمق دهیم و باید شرکت‌های سودده وارد بورس شوند تا عمق آن گسترش یابد نه سهام شرکت‌های زیان‌ده عرضه شود که با وجود زیان انباشته‌ای که دارند، وارد بورس شدند و باعث شده ارزش ذاتی و واقعی نداشته باشند.
 
منبع: شبکه اطلاع‌رسانی راه‌دانا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->