بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) بازرسی از ۳۴۷ داروخانه‌ در سطح شهر مشهد| با افراد متخلف برخورد می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) جمع‌آوری مواد غذایی فاسد و پلمب مراکز توزیع مواد غذایی در قوچان (۸ فروردین ۱۴۰۳) کشف اموال مسروقه ۱۰ میلیاردی در شیروان| سارق دستگیر شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سیم و کابل برق در میانه (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

روزنوشت‌های شهری (٥٤)

  • کد خبر: ۲۷۴۳۳
  • ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱
روزنوشت‌های شهری (٥٤)
حجت الاسلام محمدرضا زائری - کارشناس مسائل فرهنگی
شنبه) اول باید بروید به ایستگاه شهــــید بهشتی. جــوانی که دارد به یـــک بـــانوی میــان‌سال آدرس مــــی‌دهد، با دیــــدن من او را رها می‌کند و جلو می‌آید. سلامی و علیکی و اظهار محبت گرمی که کتاب‌هایت را خوانده‌ام و صفحه اینستا و کانال را می‌بینم. بعد مکثی می‌کند و می‌پرسد: پس شما واقعا مترو سوار می‌شوید؟ من فکر می‌کردم چیز‌هایی که می‌نویسید زاییده خیال است!
یکشنبه) کتاب جدیدی از استاد سیدمهدی شجاعی منتشر شده با اسمی جذاب و متفاوت؛ «خدا مال همه است!» مجموعه‌ای است از نیایش‌ها و مناجات‌های خواندنی و شیرین که واقعا محتوای متفاوتی هم دارد. سال‌ها پیش هم استاد شجاعی مناجات‌هایی در ابتدای هر شماره مجله نیستان می‌نوشت که جنس خاصی داشت و گاهی گزنده و تند بود و بعد به‌صورت یک کتاب مستقل هم چاپ شد. این مناجات‌های جدید مرا به‌یاد آن حال‌وهوای قدیم می‌اندازد.
دوشنبه) خبر‌های تلخ، سیاه، رعب‌آور و پریشان‌کننده! نه می‌شود از این فضای مجازی خلاص شد و رهایی یافت و نه می‌توان با این هجوم آوارگونه خبر‌های آزاردهنده کنار آمد!
سه‌شـــــــنبه) جـــوان سبزی‌فروش سر چهارراه تا مــــن را می‌بیند دسته سبزی‌ها را روی گاری می‌گذارد و از مشتری‌اش عذرخواهی می‌کند. جلو می‌آید به اظهار لطف: می‌شه یک عکس با هم بگیــــریم؟ دست روی شانه‌اش می‌گذارم و او موبایلش را بالا می‌آورد و یک عکس سلفی می‌گیرد!
چهارشنبه) سر سفره افطار نشسته‌ایم و بی‌صبرانه منتظریم صدای اذان را بشنویم. یکی از اعضای خانواده دارد درباره اذان مغرب در اصفهان می‌پرسد و هم‌زمان یکی دیگر دارد کانال تلویزیون را عوض می‌کند که کانال‌های استانی مختلف را ببینیم. نفر سوم به او اشاره می‌کند و می‌گوید: هر کانالی که زودتر اذان می‌شود، همان را بگذار!
پنج‌شنبه) وسایل شخصی و کتاب‌های مرحوم نادر ابراهیمی را آورده‌اند به «خانه شعر» در مجموعه فرهنگی عباس‌آباد؛ نگین سبز تهران و کتابخانه و موزه نادر ابراهیمی را درست کرده‌اند. واقعا مجموعه زیبا و دیدنی و ارزشمندی شده است. مخصوصا کاغذ‌هایی با دست‌خط خودش که برنامه‌ها و نقشه‌هایش برای زندگی را واضح و درشت نوشته است. تصمیم‌های آقای نویسنده، هنرمند، فیلم‌ساز و کوهنورد و... برای زندگی و آینده‌اش. مثل اینکه حتما روزی یک ساعت برای دخترش وقت بگذارد! خدایش بیامرزاد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->