جاده‌های جنوبی خراسان رضوی بارانی و لغزنده است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) بارش باران در ۱۰ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان رکورد شکست (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) زلزله شدید، جنوب ژاپن را لرزاند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار برای ۱۱ استان کشور (۲۹ فروردین) آیا از نشانه‌های هک شدن گوشی تلفن همراه خبر دارید؟ دعوا و جنجال بر سر فشار آب، به قتل پیرمرد ۶۰ ساله منجر شد تغییر شغل نیمی از پزشکان عمومی در ایران! وام ازدواج؛ تدبیر قانون برای حمایت از نهاد خانواده محکومیت ۴۹ میلیاردی برای عرضه کننده برنج تقلبی در مشهد افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز حمله کردند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) چگونه عروس هلندی را در هر سنی دستی کنیم؟ + عکس متهم به ۴۰ فقره سرقت در مشهد به دام افتاد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) خراسان رضوی، رتبه دوم چندقلوزایی کشور در سال ۱۴۰۲ نحوه مشاهده و دریافت فیش حقوقی بازنشستگان بانوی مرگ مغزی در مشهد به ۷ بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) پیش‌بینی بارش باران تا یکشنبه هفته آینده در نقاط مختلف کشور (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) تعرفه خدمات پزشکی قانونی سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات آیا کبودی بی دلیل بدن خطرناک است؟ جزییات تازه از قتل ۲ جوان در جشن تولد خونین در گلمکان خراسان رضوی + عکس دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ منتشر شد (۲۹ فروردین)
سرخط خبرها
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

دانشجویان فاقد بیمه سلامت شناسایی می‌شوند

  • کد خبر: ۲۷۹۶۸
  • ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
دانشجویان فاقد بیمه سلامت شناسایی می‌شوند
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشجویان دستیار پزشکی و دکتری تخصصی علوم پزشکی فاقد بیمه شناسایی می‌شوند و زیر پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.
به گزارش شهرآرانیوز، سیما سادات لاری از امضای تفاهم‌نامه پوشش خدمات بیمه‌ای دانشجویان دستیار پزشکی و دکتری تخصصی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد و اظهار کرد: با‌توجه‌به نقش این دسته از دانشجویان در حوزه سلامت به‌خصوص در بحران کرونا که به وضوح اهمیت حضور این دسته از دانشجویان دستیاری و ph.D در خط مبارزه با بیماری کرونا را به تصویر کشید، وزیر بهداشت در دستوری بر پوشش بیمه درمانی این دسته از دانشجویان تأکید کرد تا در صورت بیمار شدن آن‌ها یا اعضای خانواده، رنجی به جز رنج بیماری نداشته باشند.

وی درخصوص تلاش دانشجویان دستیاری در دوران تحصیل خود تصریح کرد: این دسته از دانشجویان با وجود نقش پررنگی که در حوزه نظام سلامت دارند، حق‌الزحمه اندکی دریافت می‌کنند و در دوران گذار برای ورود به بازار کار، منابع مالی کمی در اختیار دارند و در این شرایط اگر مشکلاتی برای آنان پیش بیاید قطعا در برابر هزینه‌های درمان شکننده خواهند بود که این اتفاق مبارک می‌تواند کمکی در این راستا باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با یادآوری این که بیمه دانشجویان دستیاری مقدمه‌ای برای ایجاد پوشش بیمه‌ای برای سایر دانشجویانی است که فاقد پوشش بیمه هستند، بیان کرد: همه هدف ما این است بتوانیم شرایط خوبی برای دانشجویان خود از نظر رفاهی، فرهنگی و دانشجویی ایجاد کنیم به‌ویژه اینکه از ابتدا در جریان مشکلات دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی بودیم و می‌دانستیم آن‌ها در ماه ۱۲ شب کشیک می‌مانند و در بحران کرونا این حجم از فشار خود را نشان داد.

لاری تأکید کرد: این عزیزان همواره در معرض خطر قرار داشته‌اند و اکنون پوشش بیمه سلامت، آرامشی به آن‌ها و خانواده‌هایشان خواهد داد.

وی با بیان اینکه ما تمام هم‌وغم خود را در ایجاد شرایط مناسب برای دانشجویان به کار می‌بریم، گفت: اکنون به دنبال شناسایی دانشجویانی خواهیم بود که بیمه نیستند تا در گام بعدی خود این عزیزان را نیز زیر پوشش بیمه سلامت قرار دهیم و به دنبال بیمه تکمیلی دانشجویانی هستیم که زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت درخصوص بیمه تکمیلی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی، توضیح داد: در‌این‌باره با‌توجه‌به قول مساعد سازمان بیمه سلامت ایران تلاش خواهیم کرد تا به نتیجه برسد.

لاری افزود: در هنگام انعقاد تفاهم‌نامه بیمه سلامت دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی با خود اندیشیدم که ایجاد بیمه تکمیلی برای دانشجویان علوم پزشکی که در شرف ازدواج هستند، شاید در موضوع فرزند‌آوری و سیاست‌های جمعیتی کشور نیز تأثیر گذار باشد و به تشکیل خانواده آن‌ها نیز کمک کند.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->