آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

مدت‌ زمان غیرفعال شدن کرونا با نور خورشید

  • کد خبر: ۲۷۹۷۹
  • ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
مدت‌ زمان غیرفعال شدن کرونا با نور خورشید
افزایش دما موجب کاهش فعالیت کرونا شده و این ویروس به مدت ۳۰ دقیقه در دمای ۵۶ درجه سلسیوس و به مدت ۵ دقیقه در دمای ۷۰ درجه سانتی‌گراد غیرفعال می‌شود.
به گزارش شهرآرانیوز، بر اساس نتایج تحقیقات جدید محققان هنگ‌کنگ در شرایط آزمایشگاهی و با شبیه‌سازی نور خورشید مشخص شد، افزایش دما موجب کاهش فعالیت ویروس کرونای جدید شده و این ویروس به مدت ۳۰ دقیقه در دمای ۵۶ درجه سلسیوس و به مدت ۵ دقیقه در دمای ۷۰ درجه سانتی‌گراد غیرفعال می‌شود.

به گزارش ساینس، تحقیق جدید محققان مرکز ملی تجزیه‌وتحلیل و پیشگیری بیودفنس (Biodefense) نشان می‌دهد که نور طبیعی خورشید می‌تواند به‌سرعت عامل بیماری کووید۱۹ را روی سطوح غیرفعال کند.

در این تحقیق برای ارزیابی تأثیر نور خورشید بر عامل بیماری کووید۱۹ از شبیه‌سازی نور خورشید بر سطوح آلوده شبیه‌سازی با بزاق انسان با غلظت بیشتر ویروس و همچنین محیط کشت ویروس استفاده‌ شده است. این موارد آلوده بر روی سطح استیل در محیط شبیه‌سازی‌شده نور خورشید در مدت‌های متفاوت از ۲ تا ۱۸ دقیقه قرار گرفتند تا مدت‌ غیرفعال شدن ویروس کرونا مشخص شود.

در این تحقیق برای مقایسه تأثیر نور خورشید بر غیرفعال کردن ویروس کووید۱۹، نمونه‌های آلوده در خارج از محیط شبیه‌سازی‌شده با نور خورشید نیز به مدت ۶۰ دقیقه قرار گرفتند.

نتایج نشان داد بزاق خشک‌شده روی سطح استیل در محیط شبیه‌سازی‌شده با آفتاب نیمروز تابستانی ۹۰ درصد عفونت ویروسی را در ۶/۸ دقیقه و در محیط کشت ویروسی در مدت‌ ۱۴/۳ دقیقه غیرفعال می‌کند. اما در مدت‌ ۶۰ دقیقه، آلودگی ویروسی سطوحی که در معرض نور خورشید قرار نداشتند، صفر بود.

میزان غیرفعال‌سازی ویروس کووید۱۹ در بزاق شبیه‌سازی‌شده دو برابر بیشتر از محیط کشت بود. بااین‌حال، محققان می‌گویند مشخص نیست که غلظت ویروسی در بزاق شبیه‌سازی‌شده بیانگر میزان آلودگی در بزاق فرد آلوده است یا خیر.

محققان هشدار دادند این نتایج خبر خوبی است، اما تصور نکنید ماه‌های تابستان امن‌تر خواهد بود.

محققان خاطرنشان کردند: نور خورشید به دلیل اینکه منبع طبیعی ویتامینD است در سلامت افراد ازجمله افزایش مقاومت در برابر بیماری‌های عفونی نیز مهم است.

به دلیل اندک بودن تحقیقات در زمینه بیماری کووید۱۹ آزمایش‌های بالینی در اسپانیا و فرانسه آغاز شدند تا میزان تأثیرگذاری ویتامینD را در مقابله با بیماری همه‌گیر کنونی بیابند.

انتظار می‌رود نتایج قطعی هر ۲ تحقیق در جولای ۲۰۲۰ ارائه شود.

اکنون همچنان باید مراقب سلامت خود و اطرافیان خود باشیم.

منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->