جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

بروس لی در مستند شبکه «ای‌اس‌پی‌ان»: «مثل آب باش» + ویدئو

  • کد خبر: ۲۸۸۱۳
  • ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
بروس لی در مستند شبکه «ای‌اس‌پی‌ان»: «مثل آب باش» + ویدئو
«ESPN» مستندی با عنوان «مثل آب باش» تولید کرده که بر زندگی و فلسفه بروس لی که موانع نژادی هالیوود را درهم شکست، تمرکز دارد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ بروس لی برای استقرار ژانر هنر‌های رزمی در جریان اصلی سینمایی آمریکا، موانع نژادی در هالیوود را درهم شکست. مستند جدید «ESPN» با عنوان «مثل آب باش» (Be Water) بر این موضوع متمرکز است و زوایای تلاش‌های او را به تصویر می‌کشد.


در این فیلم، بروس لی و اراده او برای نشان‌دادن زیبایی‌های هنر‌های رزمی توام با فرهنگ آسیای شرقی نزد غربی‌ها نشان داده می‌شود.


با وجودی که بروس‌لی در سال ۱۹۷۲ در سن ۳۲ سالگی درگذشته، هنوز دهه‌ها پس از آن، تاثیرش کاملا محسوس است و فیلم به‌ویژه از جنبه انعکاس و تاثیر خانواده بر بروس‌لی، تلخ و ناراحت‌کننده احساس می‌شود.


بسیاری از دوستان و همکارانش از جمله کریم عبدالجبار فوق ستاره NBA، خاطرنشان می‌کنند که لی احساس می‌کرد که هرکسی چیزی برای کمک به دنیای ورزش‌های رزمی دارد.


لی قبل از شروع کار فیلمبرداری خود در هنگ‌کنگ، شخصیت «کاتو» (Kato) را در مجموعه تلویزیونی لایو اکشنِ «زنبور سبز» (Green Hornet) به تصویر می‌کشد. شخصیتی که اوج موفقیتش در فیلم «اژد‌ها وارد می‌شود»، اولین فیلم بزرگ هنر‌های رزمی هالیوود، و پس از مرگ بروس لی در سال ۱۹۷۳ اکران می‌شود تا تحسین جهانیان را به همراه آورد و به موفقیتی بزرگ در گیشه آمریکا و جهان دست یابد.


فیلم مستند سینمایی «بروس لی ۳۰ در ۳۰: مثل آب باش» به کارگردانی «بائو نگویِن» در تاریخ ۷ ژوئن در شبکه ESPN به نمایش درخواهد آمد.


لی جن فان مشهور به بروس لی زاده ۲۷ نوامبر ۱۹۴۰ و درگذشته به تاریخ ۲۰ ژوئیه ۱۹۷۳ استاد هنر‌های رزمی چینی، هنرپیشه فیلم‌های اکشن، استاد فلسفه، نظریه‌پرداز و بنیان‌گذار روش رزمی جیت کان دو یکی از مدرن‌ترین سبک‌های کونگ فو یا ووشو اهل آمریکا و هنگ کنگ بود. بسیاری او را یکی از تأثیرگذارترین انسان‌های قرن بیستم و نماد فرهنگی می‌دانند. از وی به عنوان بزرگترین رزمی کار تاریخ یاد می‌شود. او همچنین پدر دو هنرژیشه به نام‌های براندون لی و شانون لی بود.


فیلم‌های رزمی‌ای که او در سینمای هالیوودی و سینمای هنگ‌کنگ ساخت و بازی کرد موجب ارتقای سطح فیلم‌های رزمی هنگ کنگ شده و تحسین عامه را برانگیخت و موجی از علاقه‌مندی به فیلم‌های هنر‌های رزمی چینی (ووشو) را در جهان غرب به وجود آورد. کارگردانی و جوّ فیلم‌های او هم بر روی هنر‌های رزمی و هم بر روی فیلم‌های رزمی چه در هنگ کنگ و چه در بقیه جهان تأثیر گذاشت.


بروس لی، به یک چهره نمادین، تبدیل شد به خصوص برای چینی‌ها، زیرا در فیلم‌هایش به عنوان افتخار ملی برای چین و ملی‌گرایی چینی ظاهر شد.
 
 
تریلر مستند «بروس لی ۳۰ در ۳۰: مثل آب باش»
 
 
منبع: تسنیم
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->