سرخط خبرها
بعد از انتشار خبرهایی درباره خطرناک و گمراه کننده بودن مستند «سیاره انسان ها»

مستند مایکل مور از یوتیوب حذف شد

  • کد خبر: ۲۸۰۱۴
  • ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
مستند مایکل مور از یوتیوب حذف شد
شبکه اجتماعی یوتیوب مستند جدید و جنجالی «سیاره انسان‌ها» به تهیه‌کنندگی «مایکل مور» را به سبب نقص قوانین کپی رایت از وبسایت خود حذف کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ به نقل از گاردین، این مستند که  دانشمندان آب و هوایی و فعالان محیط زیست، آن را  اثری خطرناک، گمراه کننده و مخرب توصیف کرده‌اند به دلیل استفاده بدون اجازه از یک کلیپ متعلق به «توبی اسمیت» عکاس محیط زیست، از شبکه اجتماعی یوتیوب حذف شده است. 

 

بیشتر بخوانید: «سیاره انسان‌ها»، اثری خطرناک، گمراه‌کننده و مخرب

 

مایکل مور، کارگردان برنده اسکار آمریکایی که تهیه‌کننده مستند «سیاره انسان‌ها» است، نقض قوانین کپی‌رایت را در ساخت این مستند رد کرد و منتقدان خود را به استفاده از ابزار سیاسی سانسور متهم کرد.

 

«توبی اسمیت» که پیش از این در زمینه مسائل زیست محیطی و انرژی فعال بوده است اعلام کرده که نمی‌خواهد اثرش با مستندی مرتبط باشد که با آن مخالف است، چرا که با پیام مستند و همچنین استفاده گمراه‌کننده حقایق در این اثر موافق نیست. 

 

«جف گیبز» کارگردان این مستند نیز گفته که در حال مذاکره با شبکه یوتیوب برای حل مشکل ایجاده شده است و مستند «سیاره انسان‌ها» به زودی مجددا در دسترس خواهد بود. 

 

مستند «سیاره انسان‌ها» عنوان می‌کند ماشین‌های برقی و انرژی خورشیدی غیرقابل اعتماد هستند و برای کارکرد به سوختهای فسیلی وابسته‌اند.

 

این مستند همچنین به انتقاد از «ال گور» فعال محیط زیست و سیاست‌مدار آمریکایی به دلیل حمایت از فن آوری‌های ناقص به جای ارائه راهکارهای مناسب و واقعی برای بحران آب و هوایی پرداخته است.  

 

«جف گیبز» نویسنده و کارگردان این مستند نیز از متخصصان محیط زیست خواسته به جای تمرکز بر روی فن‌آوری‌های جدید؛ هدف خود را بر روی رشد بی‌رویه اقتصاد و جمعیت جهانی معطوف کنند. 

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->