خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو صندوق بین‌المللی پول ۸۸۰میلیون دلار وام به اوکراین داد | زلنسکی: خرجِ مبارزه با تهاجم روسیه می‌شود حمله هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان (۸ فروردین ۱۴۰۳) فرانسه و ترکیه همکاری نظامی با اسرائیل را تکذیب کردند
سرخط خبرها

انتقاد اوباما و جرج بوش به ترامپ: دولت درباره اعتراضات مردم پاسخ گو باشد

  • کد خبر: ۲۸۹۷۳
  • ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
انتقاد اوباما و جرج بوش به ترامپ: دولت درباره اعتراضات مردم پاسخ گو باشد
روسای جمهور سابق آمریکا با نکوهش آشوبگری در این کشور خواستار «حاکمیت قانون» و «پاسخگویی دولت» شدند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ باراک اوباما و جرج دبلیو بوش روسای جمهوری سابق آمریکا با انتشار مطالبی جداگانه ضمن محکوم کردن غارت و تخریب اموال عمومی توسط عده‌ای از معترضان آمریکایی خواستار پیگیری خواسته‌های به حق مردم از روش‌های صلح‌آمیز و تقویت دموکراسی شدند.


باراک اوباما در مقاله‌ای که در Medium.com منتشر کرده، نوشت:«موج اعتراض‌ها در سرتاسر کشور بیانگر ناامیدی واقعی و قانونی از عدم موفقیت در چندین دهه برای اصلاح رویه‌های پلیس و سیستم عدالت کیفری گسترده در ایالات متحده است.»

او سپس اعتراض اکثریت قریب به اتفاق معترضان را صلح‌آمیز، شجاعانه، مسئولانه و الهام‌بخش توصیف کرد و آنها را مستحق احترام و پشتیبانی خواند.

با این حال، رییس جمهوری سابق آمریکا خواستار توقف خشونت و تخریب اموال عمومی از سوی اقلیتی از معترضان شد و تاکید کرد که خشونت چه بر مبنای خشم واقعی و چه بر اساس فرصت‌طلبی، بسیاری از مردم بیگناه را در معرض خطر قرار می‌دهد و امکان خدمت رسانی در مناطق کمترتوسعه یافته را مختل می‌کند.

اوباما سپس به رد فرضیه معترضان آمریکایی پرداخت که به تعبیر او معتقدند:«تنها با اعتراض‌ و اقدام عملی می‌توان باعث ایجاد تغییر شد و رای دادن و مشارکت در انتخابات اتلاف وقت است.»

در مقابل، رییس جمهوری پیشین آمریکا تاکید کرد که آرزوها و خواست‌های عمومی در بستر دموکراسی باید به قوانین خاص و شیوه‌های نهادینه تبدیل شوند و این مهم تنها زمانی اتفاق می‌افتد که «دولت پاسخگو» در برابر خواست عمومی انتخاب شود.

همچنین جرج دبلیو بوش، رییس جمهوری اسبق ایالات متحده نیز روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز تاثر خود و همسرش از مرگ جورج فلوید خواستار بررسی دلایل ناکامی آمریکا در توقف «آزار، اذیت و تهدید» بسیاری از آفریقایی تبارهای ساکن این کشور شد.

بوش نیز ضمن محکوم کردن غارت و تخریب اموال عمومی از سوی برخی از معترضان، یادآور شد که خواستار پایان دادن به «نژادپرستی سیستماتیک» در جامعه آمریکا شد.

رییس جمهوری اسبق آمریکا سپس خاطرنشان کرد که عدالت پایدار تنها از راه‌های مسالمت آمیز برقرار خواهد شد و در عین حال صلح پایدار نیز مستلزم وجود عدالت واقعی است.

بوش در پایان این بیانیه، راه برون رفت از وضعیت فعلی را حاکمیت قانون و مشروعیت نظام حقوقی عنوان کرد.

شهرهای مختلف ایالات متحده آمریکا طی ۹ روز گذشته شاهد حضور گسترده معترضان به کشته شدن جورج فلوید، مرد ۴۶ ساله سیاه‌پوست به دست پلیس بوده است. غارت مغازه‌ها و تخریب اموال عمومی توسط معترضان در برخی از ایالت‌ها دولت دونالد ترامپ را ناگزیر از اعلام ساعت منع تردد در شهرهای مختلف کرده است. ترامپ همچنین ضمن متهم کردن مقام‌های دموکرات ایالت‌های مختلف آمریکا به مماشات با معترضان، خواستار مداخله ارتش برای پایان دادن به این اعتراض‌ها شده است.

 

منبع: مهر/ آسوشیتدپرس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->