نگاهی به مهمترین موضوعات مطرح شده در ششمین نشست «فرمت مسکو» با موضوع افغانستان ششمین نشست مشورتی افغانستان در مسکو با حضور نماینده ایران برگزار شد جزئیاتی جدید از طرح سامان‌دهی اتباع خارجی | پیش‌بینی اقامت‌های یک‌ساله، سه‌ساله و هفت‌ساله در ایران حجت‌الاسلام وحیدی: مجاهدان افغانستانی منتظر فرمان ولی فقیه هستند + فیلم گریستن برای پیروزی، تجربه‌ای تازه برای یک افغانستانی ویدئو | گل اول افغانستان به پاراگوئه در جام جهانی فوتسال ازبکستان پخش زنده بازی تیم ملی فوتسال افغانستان در برابر پاراگوئه در جام جهانی فوتسال ازبکستان (۴ مهر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین عجیب‌ترین زمین والیبال جهان در ولایت سمنگان افغانستان + فیلم از تیم ملی فوتسال پاراگوئه، حریف افغانستان در جام جهانی فوتسال، چه می‌دانیم؟ مردم تاشکند بی‌خبر از برگزاری بزرگترین رویداد فوتسال جهان در شهرشان تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان مقابل پاراگوئه در جام جهانی ازبکستان در چه صورتی تیم ملی فوتسال افغانستان از مرحله گروهی جام جهانی ازبکستان صعود می‌کند؟ مراسم اختتامیه مسابقه ادبی فرهنگی «پارسی وطن است» در مشهد برگزار شد نتیجه دیدار تیم‌های ملی افغانستان و اوکراین در جام جهانی فوتسال پخش زنده بازی تیم ملی فوتسال افغانستان در برابر اوکراین در جام جهانی فوتسال ازبکستان (۳۱ شهریور ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان مقابل اوکراین در جام جهانی ازبکستان بی‌احترامی دیپلمات طالبان به سرود ملی جمهوری اسلامی ایران+فیلم تیم ملی فوتبال افغانستان با یک پله سقوط در جایگاه ۱۵۲ جهان قرار گرفت خلاصه بازی تیم‌ ملی فوتسال افغانستان و آرژانتین + فیلم نتیجه دیدار تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و آرژانتین در جام جهانی فوتسال (۲۸ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

حجت‌الاسلام وحیدی: مجاهدان افغانستانی منتظر فرمان ولی فقیه هستند + فیلم

  • کد خبر: ۲۹۲۵۱۵
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶
حجت‌الاسلام وحیدی: مجاهدان افغانستانی منتظر فرمان ولی فقیه هستند + فیلم
حجت‌الاسلام سیدجواد وحیدی در مراسم گرامیداشت شهید سیدحسن نصرالله که شب گذشته (۱۳ مهر ۱۴۰۳) برگزار شد، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه گفت: افغانستانی‌هایی که مجاهدند و استاد جهاد هستند و در هر جایی که مبارزه‌ای علیه استکبار بوده است، حضور داشته‌اند، این مجاهدان و این ملت مجاهد کمربسته و آماده به فرمان شما هستند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شب گذشته، مراسم گرامیداشت شهید سیدحسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان و دیگر شهدای جبهه مقاومت به همت ستاد مردمی مراسم شهید سیدحسن نصرالله افغانستانی‌های مقیم ایران با حضور اقشار مختلفی از مهاجران افغانستانی در حوزه علمیه حضرت قائم(عج) مشهد برگزار شد.

مجاهدان افغانستانی منتظر فرمان رهبر معظم انقلاب هستند

حجت‌الاسلام سیدجواد وحیدی، رئیس بنیاد افغانستانی‌های مقیم ایران، در این مراسم گفت: شهادت سیدحسن نصرالله دلگیری‌هایی بین مبارزان و پیروان خط مبارزه ایجاد کرد، اما وعده الهی بر پیروزی است. بار اول نیست که حزب‌الله رهبری خود را از دست می‌دهد. بار اول نیست که حماس رهبران خود را از دست می‌دهد. از امام موسی صدر، از شهید سیدعباس موسوی، از فرمانده‌ای مثل عماد مغنیه، از شیخ احمد یاسین، از شهید رنتیسی و شهید هنیه، بار‌ها این اتفاق افتاده است.

او در ادامه گفت: حزب‌الله امروز حزب‌الله ۲۰ سال قبل نیست. حزب‌الله یک تشکیلات منسجم و قوی است که با تدبیر‌های سیدحسن نصرالله صورت گرفته و با حذف سیدحسن نصرالله، از هم نمی‌پاشد.

حجت‌الاسلام وحیدی: مجاهدان افغانستانی منتظر فرمانده ولی فقیه هستند

وحیدی بیان داشت: ام‌القرای مقاومت و حامی مقاومت ایران است و با رهبری ولی‌فقیه که سیدحسن نصرالله خود را سرباز او می‌دانست، همیشه این محور مقاومت پیروز خواهد بود به شرط اینکه ما به وعده‌های الهی باورمند باشیم.

این چهره فرهنگی مهاجران افغانستانی در مشهد افزود: جمهوری اسلامی ایران و رهبری معظم آن را ببینید که وقتی همه رسانه‌ها بعد از آنکه شهید سیدحسن نصرالله به شهادت رسید، اعلام کردند که آیت‌الله خامنه‌ای را در پناهگاه‌های امن قرار دادند، این رهبر شجاع با تمام فرماندهان خود در فضای باز حضور پیدا کرد و اسرائیل نتوانست هیچ غلطی بکند.

وحیدی تصریح کرد: با همت سربازان دین و سربازان اسلام، برای اولین بار در تاریخ اشغال فلسطین ۲۰۰ موشک بالستیک به اهداف نظامی و حساس اسرائیل فرود آمد. این خودباوری و ایمان به خدا را نشان می‌دهد. اگر امت اسلامی در این مسیر حرکت کند، دشمن نمی‌تواند هیچ غلطی بکند.

او با اشاره به نماز جمعه روز گذشته تهران، ادامه داد: این نماز به همه رزمندگان امت اسلامی روحیه داد، شهامت داد و از خدای متعال می‌خواهیم که این وجود نازنین را برای امت اسلامی نگاه دارد. رهبری فرمودند «ما باید کمربند دفاع را، کمربند استقلال‌طلبی را، عزت را، از افغانستان تا یمن، از ایران تا غزه و لبنان در همه کشور‌های اسلامی محکم ببندیم». من به عنوان یک افغانستانی به محضر رهبر معظم انقلاب عرض می‌کنم که ما کمرهایمان بسته است.

وحیدی افزود: افغانستانی‌هایی که مجاهدند و استاد جهاد هستند و در هر جایی که مبارزه‌ای علیه استکبار بوده است، حضور داشته‌اند، این مجاهدان و این ملت مجاهد کمربسته و آماده به فرمان شما هستند. به عنوان ولی امر، به عنوان کسی که ما از جهت فقهی و عقلی شما را ولی امر خود می‌دانیم، ما با کمر‌های بسته، آماده اجرای فرمان شما هستیم.

حجت‌الاسلام وحیدی: مجاهدان افغانستانی منتظر فرمانده ولی فقیه هستند

امروز جامعه اسلامی عزادار است

در ادامه این مراسم، «صمیم» که به نمایندگی از بنیاد «مسعود» سخن می‌گفت، اظهار داشت: برای یک انسان هیچ پاداشی بزرگ‌تر از شهادت نیست و از این پاداش بزرگ‌تر نداریم که یک انسان بتواند به آن افتخار کند.

وی ادامه داد: شهادت چهره‌هایی مثل سیدحسن نصرالله و عباس نیلفروشان امروز جامعه اسلامی را داغدار کرده است. انسان‌های زیادی در کشور‌های اسلامی از دنیا می‌روند، اما کسی خبر نمی‌شود، اما شهادت افرادی که برای اسلام مبارزه می‌کنند، امروز دنیا را محزون کرده است و همه مسلمانان شیعه و سنی در هر گوشه دنیا هستند، داغدار شهادت این عزیزان هستند.

حجت‌الاسلام وحیدی: مجاهدان افغانستانی منتظر فرمانده ولی فقیه هستند

ما در مکتب علی زیست می‌کنیم و نمی‌توانیم نسبت به ظلم بی‌تفاوت باشیم

ژنرال جوهری، از چهره‌های نظامی افغانستان نیز در این مراسم گفت: دلیل محبوبیت سیدحسن نصرالله این بود که با هم‌سنگران خود خالصانه و صادقانه رفتار می‌کرد. دلیل این جایگاه رفیع و بلند همین صداقت، اخلاص و ایستادن بر سر عهد و پیمان است و هیچ ترجیح دیگری و هیچ منافع دیگری جز همان مسیری که برای مردم خود انتخاب کردند، انتخاب نکردند.

او گفت: علی(ع) فرمودند که پیروان من، همیشه یار مظلوم و دشمن ظالم باشید. مگر دشمن‌تر از اسرائیل داریم. ما در مکتب علی زیست می‌کنیم و نمی‌توانیم نسبت به ظلم بی‌تفاوت باشیم؛ اینکه ستمگرانی بیایند و شما را به‌خاطر دینتان، به‌خاطر مذهبتان، به‌خاطر خاکتان، به‌خاطر ارزش‌هایتان مورد آزار قرار دهند، کاری که سیدحسن نصرالله آن را قبول نکرد.

جوهری ادامه داد: برخورد تحقیرآمیز امروز در افغانستان در شأن مردم ما و پیروان دین اسلام و قرآن نیست و ما نباید این را بپذیریم. امارات اسلامی باید بیاید و به ارزش‌های مردم افغانستان احترام بگذارد. افغانستان خانه مشترک همه اقوام و مردم این کشور است. منش و رفتار سیدحسن نصرالله می‌تواند یک الگوی خوب برای افغانستانی‌ها باشد.

اینجا ببینید:

 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->