ویدیو خداحافظی کروس از رئال مادرید ویدیو خداحافظی کروس از رئال مادرید نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاریس‌سن‌ژرمن و لیون| پایان شیرین امباپه نتیجه و ویدئو خلاصه بازی منچستریونایتد و منچسترسیتی در فینال جام حذفی پخش زنده بازی بایرلورکوزن و کایزرسلاترن (۵ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی ایران و کوبا در لیگ ملت‌های والیبال (۶ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی العین و یوکوهاما مارینوس در فینال لیگ قهرمانان آسیا (۵ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی ۲ بازی باقیمانده پرسپولیس و استقلال در لیگ برتر | لیگ ایران در اوج هیجان و اضطراب پایان فصل برای اسدی پائز، ۱۴ بازیکن خود برای دیدار با کوبا را مشخص کرد لیگ ملت‌های والیبال - ۲۰۲۴ | ایران از کسب سهمیه المپیک دور شد + جدول طعنه سنگین هواداران استقلال به جواد نکونام | به جای تسلیم شدن، عذرخواهی کن! مجازی‌ها علیه نکونام متحد شدند| هشتگ اخراج از استقلال! ایران با ۱۴ مدال در پارادوومیدانی جهان به کار خود پایان داد پخش زنده بازی منچستریونایتد و منچسترسیتی در فینال جام حذفی (۵ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی ایران و کوبا در لیگ ملت‌های والیبال | کار سخت شاگردان پائژ برای کسب اولین برد برگزاری قرعه‌کشی مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال | زمان برگزاری نیمه نهایی و فینال مشخص شد لیست خروجی پرسپولیس تکذیب شد پیشنهاد خارجی برای سرمربی پرسپولیس رسید ناپل در انتظار کونته
سرخط خبرها

پاراف وزیر ورزش مارک ویلتموس را به ایران آورد؟

  • کد خبر: ۲۹۳۶۹
  • ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
پاراف وزیر ورزش مارک ویلتموس را به ایران آورد؟
یک مرکز فرهنگی، آقای نجیب را به فوتبال ایران قالب کرد
احسان سرفرازی/ شهرآرانیوز - هر روز که از رفتن کارلوس کی‌روش می‌گذرد، مصائب نیمکت تیم ملی عمیق‌تر و عجیب‌تر می‌شود. مرد پرتغالی انگار این صندلی را طلسم کرد و رفت! بعد از آنکه کی‌روش با بی‌مهریِ تمام ایران را ترک کرد، در یک فرایند چندماهه، سرانجام سکان هدایت تیم ملی به مارک ویلموتسی سپرده شد که مهدی تاج از نجابت او اظهار شرمندگی کرده بود. هرچند بعد‌ها مشخص شد این انتخاب به پیشنهاد وزارت ورزش بوده است و رئیس سابق فدراسیون فوتبال کشورمان چند روز پیش صراحتا اعلام کرد طی نامه‌ای که از طرف انجمن فرهنگی ایران و هلند به وزارت ورزش نوشته شده بود، آقای وزیر پارافی با مضمون «جهت بررسی و بهره‌برداری لازم این کار انجام شود» داشته‌اند. مهدی تاج همچنین مدعی شده بود در این نامه گزینه‌های دیگری، چون لوپتگی و هروه رنانر هم بوده‌اند که ویلموتس به‌عنوان گزینه سوم در مذاکرات حاضر شد و درنهایت سکان‌دار هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان شد.
تاج همچنین در ادامه صحبت‌هایش مدعی شده بود که بند پرداخت غرامت سه‌ماهه به پیشنهاد وزیر ورزش و جوانان در قرارداد ویلموتس قرار گرفته است و البته بر این مسئله تأکید داشت که این بخش شاه‌بیت و ظرافت قرارداد است. بر اساس این بند هر طرف که نسبت به فسخ این قرارداد اقدام کند، ملزم به پرداخت ۳ماه غرامت قرارداد خواهد شد و البته ویلموتس به‌دلیل تأخیر در دریافت مطالبات، قرارداد خودش را فسخ کرده و حالا علاوه بر کل مبلغ قرارداد سه‌ساله خواستار دریافت ۳ ماه غرامت نیز شده است. فدراسیون فوتبال که بیش از ۳۰میلیارد تومان برای کمتر از ۵۰ روز حضور ویلموتس در ایران به وی از محل شستا، وابسته به سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت کرده است، موظف به پرداخت غرامتی نزدیک به ۶۰۰هزار یورو خواهد بود که با نرخ فعلی ارز بیش از ۱۰میلیارد تومان است.

علی‌نژاد: انتخاب ویلموتس کار فدراسیون بود
بعد از آنکه مهدی تاج در مصاحبه‌ای اعلام کرد انتخاب ویلموتس به دستور وزارت ورزش بوده، مهدی علی‌نژاد، معاون وزیر ورزش و جوانان، به این صحبت‌ها واکنش نشان داد و گفت: ایشان مطلبی را عنوان کرده که سوء‌برداشت شده و منظور آقای تاج نبوده است. ما هرروزه نامه‌های زیادی را از انجمن‌های مختلف و از کسانی که خودشان را صاحب ایده می‌دانند، دریافت می‌کنیم. او سپس با تأیید اینکه پیشنهاد ویلموتس و ۲ مربی دیگر ازسوی انجمن فرهنگی ایران در هلند بوده است، اضافه کرد: چه آقای وزیر و چه معاونان این نامه‌ها را ارجاع می‌دهند برای بررسی. این کار عادی اداری ماست. نامه‌ای از انجمن فرهنگی ایران در هلند آمده بود که ۳ مربی را پیشنهاد داده بودند و این‌ها مربی‌های خوبی هستند. این نامه هم طبق روال اداری ارجاع شد. علی‌نژاد در ادامه با تأکید بر این نکته که انتخاب ویلموتس ازسوی فدراسیون و اعضای هیئت‌رئیسه‌اش بوده است، افزود: آقای تاج هم اشاره کردند که آقای ویلموتس از بین آن ۳ مربی، سومین مربی پیشنهادی بوده که معرفی شده است. این موضوع هم پیشنهاد و الزام بوده است. تشخیص این موضوع قطعا با فدراسیون فوتبال بوده است و خودشان در هیئت‌رئیسه تصمیم گرفته‌اند. حرف‌های پایانی علی‌نژاد هم با تأکید بر نقش‌نداشتن وزارت ورزش در انتخاب مربیان تیم‌های ورزشی بود و بیان کرد: من این را به صراحت می‌گویم که این فدراسیون‌ها و هیئت‌رئیسه آن‌ها هستند که در مورد انتخاب سرمربی تصمیم می‌گیرند.

قراردادی سنگین‌تر از کی‌روش
به نظر می‌رسد با گذشت زمان همچنان ابعاد تازه‌ای از این قرارداد تأسف‌برانگیز فوتبال کشور منتشر می‌شود و کسانی که موجب رقم‌زدن این فاجعه بزرگ شده‌اند، در سخت‌ترین و بدترین شرایط اقتصادی کشور همچنان با افتخار از بند‌ها و بخش‌های مختلف این قرارداد یاد می‌کنند. یک بار دیگر تفاوت‌های بزرگ ریالی این ۲ قرارداد را مرور کنید تا بیش از گذشته بابت کلاه گشادی که به سر فوتبال ایران رفته است، تأسف بخورید.
در تفاهمی که با مرد نجیب بلژیکی به امضا رسیده بود، حقوق پایه سالیانه دوونیم‌میلیون یورو در نظر گرفته شده بود؛ درحالی‌که پیرمرد بداخلاق پرتغالی با رقم یک‌میلیون‌و ۴۰۰ هزار یورو در همین مدت کار می‌کرد.
اگر کی‌روش بابت هر برد در مسابقه از رقابت‌های مقدماتی و جام‌جهانی ۲ هزار یورو دریافت می‌کرد، این رقم برای ویلموتس رشد سه‌برابری داشت و حتی برای کسب تساوی در مسابقات هم برای ویلموتس پاداش تعیین شده بود؛ به‌طوری‌که پاداش کسب تساوی در قرارداد ویلموتس از برد کی‌روش هم بیشتر بود (برد ۶ هزار یورو و تساوی ۳ هزار یورو)!
اگر تاکنون از رقم سنگینی که در صورت شکست در پرونده شکایت ویلموتس متعجب بودید، بد نیست بدانید که با احتساب مالیات این غرامت سنگین‌تر هم خواهد شد؛ چون تمام مالیات پرونده مارک ویلموتس با فدراسیون فوتبال کشورمان بوده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->