وزیر خارجه هند در سفری بی‌سابقه به پاکستان رفت در ادامه سفرهای منطقه‌ای، عراقچی به ترکیه می‌رود شیخ نعیم قاسم با تاکید بر ادامه مواضع شهید سید حسن نصرالله: نمی‌توان لبنان و یا منطقه را از فلسطین جدا کرد رئیس اداره عقیدتی‌سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش: روحانیون پیش‌قراولان ترویج فرهنگ اسلامی هستند معاون اجرایی رئیس جمهور: موضوع گزینش نباید سلیقه‌ای و غیرحرفه‌ای باشد رئیس مجلس عراق با قالیباف دیدار کرد استاندار اصفهان منصوب شد (۲۴ مهر ۱۴۰۳) + سوابق حضور رئیس‌جمهور کوبا با چفیه در راهپیمایی حمایت از فلسطین قالیباف با رئیس مجلس زیمبابوه دیدار و گفت‌وگو کرد حزب‌الله از انبار پهپادهای آماده عملیات خود تصاویری را منتشر کرد + فیلم امیر قطر: توقف جنگ غزه ساده‌ترین راه جلوگیری از تشدید تنش در مرز لبنان است ترامپ: سلیمانی یک ژنرال بزرگ ایرانی بود و می‌خواست ارتش آمریکا را نابود کند + فیلم شورای امنیت از یونیفل در لبنان پس از حملات رژیم صهیونیستی حمایت کرد صدور کیفرخواست برای ۶۳ نفر در پرونده چای دبش کانادا و هند شماری از دیپلمات‌های یکدیگر را اخراج کردند دومین نشست خبری سخنگوی دولت چهاردهم | مهاجرانی: به حادثه دیدگان معدن طبس منزل مسکونی اهدا می‌شود دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی: درخواست‌های آمریکا را می‌شنویم اما بر اساس منافع خود عمل می‌کنیم مشاور وزیر امور خارجه و رئیس نمایندگی امور خارجه در شمال و شمال شرق کشور: جبهه مقاومت در سال‌های گذشته تریبونی نداشته تا صدای خود را به جهانیان برساند برگزاری مراسم وداع با پیکر مطهر سردار شهید عباس نیلفروشان در مشهدالرضا(ع)، فردا (۲۵ مهر ۱۴۰۳) رژیم صهیونیستی از بی‌کیفرمانی عامل اصلی جنایات در غزه و لبنان اطمینان دارد استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: تلاش برای ایجاد فضای وفاق و همدلی در جهت رفع مسائل و مشکلات مردم | سیاست باید به اقتصاد یارانه بدهد تشییع پیکر سردار سرلشکر شهید «عباس نیلفروشان» در تهران آغاز شد (۲۴ مهر ۱۴۰۳) + عکس و فیلم فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش پشتوانه معنوی و فکری نیرو‌های مسلح است
سرخط خبرها

معاون اجرایی رئیس جمهور: موضوع گزینش نباید سلیقه‌ای و غیرحرفه‌ای باشد

  • کد خبر: ۲۹۴۶۴۲
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰
معاون اجرایی رئیس جمهور: موضوع گزینش نباید سلیقه‌ای و غیرحرفه‌ای باشد
معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه مسعود پزشکیان، مسئولیت گزینش را به وی داده است، گفت: باید در امر گزینش، نگرش سلیقه‌ای و غیرحرفه‌ای کنار گذاشته شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمدجعفر قائم‌پناه ظهر امروز (سه‌شنبه، ۲۴ مهر ۱۴۰۳) در نخستین نشست خبری خود گفت: روزانه بیش از ۵۰۰ پیامک از اقشار مختلف جامعه برای من ارسال می‌شود. این پیام‌ها از اقشار مختلف است که چرا کد ۱۹ یا ۵ (موارد گزینشی) شامل حال ما شده است. برای من سخت است که نمی‌توانم به تک‌تک آنان جواب بدهم.

وی افزود: همه جوانان این مملکت هستند که سال‌ها کار کرده‌اند، اما هم اکنون در گزینش رد شده اند. رئیس جمهور نیز مسئولیت گزینش را به بنده داده اند و برای من سخت است که نمی‌توانم پاسخگوی مردم باشم و رضایت جوانان را جلب کنم.

قائم‌پناه بیان کرد: از این فرصت استفاده می‌کنم و دیدگاه رئیس جمهور را درباره این مساله با شما مطرح می‌کنم.

وی با بیان اینکه در ۱۵ دی ۱۳۶۱ امام خمینی (ره) پیامی درباره گزینش صادر کردند که بعد‌ها به تصویب در مجلس شورای اسلامی منجر شد گفت: امام راحل به گزینش‌های آن زمان انتقاد زیادی داشتند.

قائم‌پناه تصریح کرد: امام (ره) در بخش مهمی از فرمایشات خود درباره گزینش می‌گویند: افرادی که در گزینش هستند باید به مسائل روز آشنایی کامل داشته باشند و دوم اینکه سوالات شرعی در چارچوبی که مردم عادی باید بدانند باشد؛ لذا رهنمود‌های حضرت امام (ره) در این مورد بسیار مهم است و باید سرلوحه کار ما قرار گیرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور بیان کرد: در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری نیز اشاره‌ای وجود دارد، در بند کلی بهبود معیار‌ها و روزآمدی گزینش منابع انسانی به منظور جذب نیروی انسانی توانمند متعهد و شایسته و پرهیز از تنگ نظری و سلیقه‌ای و غیر حرفه‌ای تاکید شده است.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری افزود: وقتی که رهبر معظم انقلاب درباره پرهیز از تنگ نظری صحبت می‌کنند حتما اتفاقی افتاده است، اگر صحبت از روزآمدی می‌شود حتما اتفاقی به دور از شرایط اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و به دور از فرهنگ روزمره اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۳ برای آزمون آموزگاری ۶۳۶ هزار نفر شرکت کردند و ظرفیت ۲۸ هزار نفر بوده است و دو برابر ظرفیت کسانی که لازم بوده، معرفی شدند.

قائم پناه خاطرنشان کرد: در مرحله اول ۲۱ هزار نفر پذیرفته می‌شوند و ۴۴ هزار و ۳۴۰ نفر رد می‌شوند؛ این عدد قابل توجه است. از سوی دیگر ۶۰ درصد پذیرفته‌شدگان مربوط به مصاحبه است و ۴۰ درصد نمره علمی قبول است در حالی که باید نمره علمی مورد توجه باشد چرا که در گزینش مصاحبه نگرش سلیقه‌ای و حرفه‌ای مخالف سیاست‌های کلی مورد نظر مقام رهبر انقلاب است.

معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: در آزمون دبیری ۳۸۱ هزار نفر در سال ۱۴۰۳ شرکت کردند و ظرفیت، ۲۸ هزار نفر بوده است که ۴۸ هزار نفر معرفی شدند و از این میان ۴۴۰۰ نفر کد ۱۹ گرفته‌اند، ۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر از ظرفیت ۲۸ هزار نفر پُر شده است.

وی با بیان اینکه علی رغم بیکاری از یک سو و جوانان تحصیلکرده از سوی دیگر گفت:، اما کلاس‌های بدون معلم از سوی دیگر اشکال بزرگی ایجاد کرده است. یعنی مجوز قانونی برای جذب معلم وجود دارد، ولی کلاس بدون معلم داریم؛ اما به خاطر این سخت‌گیری‌ها از ظرفیت قانونی آموزش و پرورش برای جذب ۵ هزار نفر استفاده نشده است. در مورد دبیری هم همینطور است از ظرفیت ۸ هزار نفر برای جذب جوانان استفاده نکرده‌ایم.

مسئول اداره امور گزینش کشور تأکید کرد: باید نگاه ویژه به کسانی داشته باشیم که باور دینی غیر از اکثریت جامعه دارند به ویژه برادران عزیز اهل سنت و اهل حق؛ آنها باید بر اساس باورهای دینی خودشان مورد گزینش قرار بگیرند.

در آینده ای نه چندان دور گزینش روزآمد خواهد شد/ سلیقه های شخصی را از آن دور می کنیم

وی بیان کرد: ان شاءلله در آینده نه چندان دور گزینش روزآمد خواهد شد و سلیقه‌های شخصی را از آن دور خواهیم کرد.

قائم پناه گفت: از هسته‌های گزینش تقاضا دارم نگاه مثبت‌تری به جذب جوانان این مرز و بوم داشته باشند و از هر گونه سلیقه شخصی دور کنند. شرح صدر داشته باشند، نگاه برای جذب بیشتر از دفع باشد. به خصوص که رهبر انقلاب می‌گویند نیروهای توانمند در آموزش و پرورش باید نیروهای باهوش‌تر و تواناتر و عالم تر جذب شوند.

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: باید بدنه دولت از جوانان شایسته و کاربلد و نخبه و دانشمند به کار گرفته شوند تا دولت توانمندتر باشد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->