مجوز فعالیت شبکه سعودی MBC در عراق لغو شد حملات پیاپی جنگنده‌های اسرائیلی به ضاحیه بیروت (۲۸ مهر ۱۴۰۳) رئیس جمهور چین به ارتش آماده باش داد افشای جزئیات جدیدی از عملیات اصابت پهپاد به اقامتگاه نتانیاهو رئیس شورای حماس با عراقچی دیدار کرد نشست مشترک سران قوا برگزار شد (۲۸ مهر ۱۴۰۳) شهادت و مجروح شدن ۱۵ تن در حمله رژیم صهیونیستی به لبنان (۲۸ مهر ۱۴۰۳) صدای انفجار اطراف پایگاه آمریکایی‌ها در شرق سوریه شنیده شد (۲۸ مهر ۱۴۰۳) پزشکیان راهی روسیه می‌شود (۲۸ مهر ۱۴۰۳) اردوغان بر گسترش روابط با ایران تاکید کرد پوتین: به دنبال آتش‌بس موقت با اوکراین نیستیم استاندار خراسان رضوی: به دنبال حل مشکلات و خدمت به مردم خواهیم بود کمیته تحقیقات بین‌الملل از جهان خواست به اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطینی پایان دهند نمایندگان مشهد در مجلس شورای اسلامی با استاندار خراسان رضوی دیدار کردند (۲۸ مهر ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: طلاب خارجی، سفیران فرهنگ و آموزه‌های انقلاب | حوزه‌های علمیه با طلاب خارجی ارتباط پویا و موثری داشته باشند اعلام جرم دادستانی علیه انتشار یک کاریکاتور، واکنش سخنگوی دولت را برانگیخت عراقچی در نشست خبری با هاکان فیدان: سیاست‌های اسرائیل منطقه را به بشکه باروت تبدیل کرده است نخستین فرماندار زن تاریخ استان کردستان منصوب شد + فیلم مؤمنی: هیچ پروژه عمرانی شهری نباید بلاتکلیف بماند دیدار عراقچی با هاکان فیدان در استانبول | بررسی اوضاع منطقه در دستور کار انسداد مرز‌های شمال شرق ایران با افغانستان چند سال زمان می‌برد؟ نماینده مجلس: تمامیت ارضی ما به هیچ عنوان شوخی‌بردار نیست سازمان ملل اعدام غیرنظامیان را یک سیاست سیستماتیک برای اشغالگری در غزه دانست مقاومت لبنان شهر حیفا و مناطقی در شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد + فیلم
سرخط خبرها

وزیر خارجه مصر: زورگویی‌های رژیم صهیونیستی دلیل شکست مذاکرات غزه است

  • کد خبر: ۲۹۵۲۶۸
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴
وزیر خارجه مصر: زورگویی‌های رژیم صهیونیستی دلیل شکست مذاکرات غزه است
وزیر خارجه مصر زورگویی‌های رژیم صهیونیستی را دلیل شکست مذاکرات غزه دانست و گفت طرف صهیونیست اراده‌ای سیاسی برای توافق ندارد. همچنین او درباره آغاز جنگ فراگیر در منطقه‌ هشدار داد.

به گزارش شهرآرانیوز، «بدر عبدالعاطی» وزیر خارجه مصر تاکید کرد: رویکردهای اسرائیل برای تحمیل خواست خود و زورگویی، امنیت و صلح را برای آن محقق نکرده و هرگز به ارمغان نخواهد آورد.

وزیر خارجه مصر در گفت‌وگوی تلویزیونی با شبکه ماهواره‌ای «القاهره الاخباریه» اظهار کرد: صلح و امنیت اسرائیلی‌ها و کابینه آنها تنها در گروی بازگرداندن حقوق به صاحبان آن و محقق کردن حقوق مشروع ملت فلسطین است.

عبدالعاطی افشا کرد که مصر با همکاری قطر و آمریکا در زمینه میانجی‌گری در غزه برای رسیدن به توافق رهایی صهیونیست‌ها و اجرای کامل و بدون قید و شرط ارسال کمک‌های بشردوستانه و پزشکی به نوار غزه، تلاش‌های مستمری دارد اما متاسفانه در طرف اسرائیلی اراده سیاسی برای این مساله وجود ندارد.

او افزود: هر بار که ما به دستیابی به قراردادی نزدیک می شویم که منافع هر 2 طرف را تامین می‌کند و شامل آزادی تمامی صهیونیست‌ها و اسرای فلسطینی است، طرف اسرائیلی با طرح خواسته‌های غیر واقعی و بهانه‌های مختلف از امضای توافق فرار می‌کند.

همچنین این وزیر مصری شرح داد: فرصت‌های بسیاری از دست رفتند که برای آزادی تمامی گروگان‌ها و دور کردن غیرنظامیان به‌ویژه زنان و کودکان از عملیات‌های برنامه‌ریزی شده کشتار، کافی بودند.

او در ادامه نیز گفت: همانگونه که مصر پیش‌بینی کرد و هشدار داد، دامنه درگیری‌ها از غزه گسترش یافته و اکنون حملات برنامه‌ریزی شده در کرانه باختری وجود دارد و فلسطینی‌ها به صورت مستمر از روستاهای خود به برخی شهرهای فلسطینی کوچانده می‌شوند. سپس دامنه درگیری‌ها به لبنان کشیده شد. ما بارها نسبت به ورود منطقه به جنگ فراگیر هشدار داده بودیم و متاسفانه اکنون در آستانه این جنگ فراگیر قرار داریم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->