هیات وزیران متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را تصویب کرد یمن، جهنم نظامیان آمریکایی خواهد شد بمباران ضاحیه جنوبی بیروت (۲۹ مهر ۱۴۰۳) پیام همسر شهید رئیسی به خانوادۀ شهید السنوار لغو مجوز فعالیت شبکه العربیه عربستان در الجزایر (۲۹ مهر ۱۴۰۳) دریادار ایرانی: خوشبختانه امروز در منطقه همه با هم متحد هستیم هلاکت فرمانده تیپ ۴۰۱ ارتش صهیونیستی در جبالیا| اخباری از مرگ چند افسر اسرائیلی دیگر «محمدرضا موالی‌زاده» استاندار جدید خوزستان کیست؟ فلسطین خواستار برگزاری نشست اضطراری اتحادیه عرب شد اعتراض شدید ایران به موضع‌گیری نسنجیده اتحادیه اروپا «سید‌سعید شاهرخی» استاندار جدید لرستان کیست؟ تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «پاییز آمد» منتشر شد + فیلم «اکبر بهنام‌جو» استاندار جدید قم کیست؟ «محمدصادق معتمدیان» استاندار جدید تهران کیست؟ «محمدصادق معتمدیان» استاندار تهران شد لاریجانی: ایران دنبال جنگ نیست سه نیروی ارتش لبنان در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند (۲۹ مهر ۱۴۰۳) سید حسن خمینی: کسی حق گزافه‌گویی درباره تمامیت ارضی ایران را ندارد پایان رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴ واکنش سفارت ایران به شهادت یک شهروند ایرانی در لبنان‌ بقائی: جامعه بین‌الملل نسبت به ترور بانوی ایرانی سکوت نکند آیت‌الله علم‌الهدی: مسئولیت‌داشتن افراد، قدرت مطالبه‌گری و پاسخگویی ایجاد می‌کند سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال زمان خواهد برد یک منبع مطلع: حداقل ۳ فروند جنگنده پیشرفته در یکی از پایگاه‌های مورد حمله عملیات وعده صادق۲ منهدم شده است
سرخط خبرها

سید حسن خمینی: کسی حق گزافه‌گویی درباره تمامیت ارضی ایران را ندارد

  • کد خبر: ۲۹۵۵۷۱
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۶
سید حسن خمینی: کسی حق گزافه‌گویی درباره تمامیت ارضی ایران را ندارد
حجت‌الاسلام سید حسن خمینی با اشاره به ادعای اخیر اتحادیه اروپا و کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس نسبت به جزایر سه‌گانه ایران، گفت: تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران مسئله قابل مناقشه‌ای نیست و کسی حق گزافه‌گویی در خصوص آن را ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسن خمینی در سخنانی در دیدار جمعی از اساتید حوزه علمیه قم، با اشاره به ادعای اخیر اتحادیه اروپا و کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس نسبت به جزایر سه‌گانه، گفت: تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران مسئله قابل مناقشه‌ای نیست و کسی حق گزافه‌گویی در خصوص آن را ندارد.

وی افزود: دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با تمام قوا باید جلوی تداوم این ادعا‌های سست را، که هر از گاهی از سوی برخی دولت‌ها مطرح می‌شود بگیرد و با تکیه بر حساسیت و عرق ملی و دینی ایرانیان نگذارد بیان این سخنان تبدیل به موضعی عادی در روابط بین‌الملل شود.

حجت‌الاسلام خمینی افزود: گرچه کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس در ادعای مالکیت نسبت به جزایر سه‌گانه سابقه‌ای نسبتاً چند دهه‌ای دارند، اما هم‌نوایی برخی کشور‌ها همچون روسیه و چین در این سخن غلط غیرقابل قبول‌تر است و همراهی اخیر اروپایی‌ها نیز بیانگر سناریویی جدید برای تجدید فشار‌ها بر جمهوری اسلامی ایران در شرایط ویژه منطقه است که باید مورد توجه دقیق سکان‌داران دستگاه سیاسی، امنیتی و دیپلماتیک کشور باشد.

وی تصریح کرد: بیان ادعا در مورد تمامیت ارضی در مورد کشوری، چون ایران باید با شدیدترین واکنش جمهوری اسلامی ایران مواجه شود و از هر ابزاری برای مسدودکردن باب این مواضع استفاده شود.

حجت‌الاسلام خمینی گفت: توجه ویژه به آبادانی و فراهم‌کردن امکان سکونت مردم در جزیره ابوموسی نیز یک تصمیم راهبردی برای حفاظت از تمامیت ارضی کشورمان است که باید مدنظر دولت و نیرو‌های مسلح قرار گیرد.

تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) در پایان خاطرنشان کرد: روحیه غیرت ملی ایرانیان و تعلق خاطر همه آنان به این آب‌وخاک که خود را در ۸ سال دفاع مقدس نشان داد، و همچنین هنرمندان و اهالی اندیشه و فرهنگ و ادب؛ بهترین سرمایه دستگاه دیپلماسی برای پاسخ محکم به مدعیان هر وجب از این خاک است که باید از آن بهترین و هوشمندانه‌ترین بهره را برد.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->