کشف ۳۰ فقره سرقت با دستگیری عاملان دستبرد ۱۰ میلیاردی به یک خانه مسکونی در مشهد پاسخ پازل امروز میجر (جمعه ۴ آبان ۱۴۰۳) زمان راه‌اندازی سرویس روبوتاکسی تسلا مشخص شد زمان معرفی گوشی‌های سری شیائومی ۱۵ مشخص شد + عکس توکن ایکس امپایر لیست شد + قیمت اولیه اپل سرویسی اختصاصی برای بازی‌ها عرضه خواهد کرد معاون اول رئیس‌جمهور، رئیس سازمان ملی هوش مصنوعی شد خارج شدن تعادل چرخه آب در کره زمین برای اولین‌بار در تاریخ بشریت فناوری‌های جدید بعد از چندسال فراگیر شده‌اند؟ | آیا هوش مصنوعی هم فراگیر می‌شود؟ دلیل بسته‌شدن درگاه پرداخت آنلاین و لغو اینماد دیجی‌کالا + واکنش مرکز توسعه تجارت الکترونیکی پاسخ پازل امروز میجر (سه‌شنبه، یکم آبان ۱۴۰۳) اطلاعاتی جدید درباره ابعاد گوشی‌های خانواده گلکسی S۲۵ سامسونگ + عکس زمان معرفی وان‌ پلاس ۱۳ رسماً اعلام شد + تصاویر رسمی و مشخصات فیلترینگ در دو سال اخیر چقدر به ایرانسل ضرر زده است؟ پاسخ پازل امروز میجر (دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳) «مشاور امور تحول دیجیتال» و «معاون حقوقی، امور دولت، مجلس و استان‌های» وزارت ارتباطات منصوب شدند رونمایی فوجیتسو از سبک‌ترین لپ تاپ جهان + وزن و مشخصات چری اولین خودروی پرنده خود را معرفی کرد + ویدئو پاسخ پازل امروز میجر (یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳) سریع‌ترین ربات انسان‌نمای جهان در چین رونمایی شد + ویدئو
سرخط خبرها

فیلترینگ در دو سال اخیر چقدر به ایرانسل ضرر زده است؟

  • کد خبر: ۲۹۵۷۲۷
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
فیلترینگ در دو سال اخیر چقدر به ایرانسل ضرر زده است؟
مدیرعامل ایرانسل اعلام کرد در دو سال اخیر فیلترینگ ۲۰ هزار میلیارد تومان به این اپراتور ضرر زده است.

به گزارش شهرآرانیوز، بیژن عباسی آرند در مراسم هجده‌سالگی تأسیس اپراتور ایرانسل گفت: «فیلترینگ قطعاً در کاهش درآمد اپراتور‌ها تأثیرگذار بوده و در چند سال اخیر ۲۰ هزار میلیارد تومان به ما ضرر زده است. اپراتور هیچ نقشی در فیلترینگ ندارد و در گیت‌وی ترافیک ورودی به کشور اتفاق می‌افتد.»

او ادامه داد: «شهریور ۱۴۰۱ که محدودسازی اتفاق افتاد، ۶۵ درصد ترافیک اینترنت کشور در اختیار واتس‌اپ و اینستاگرام بود. با فیلتر شدن این دو، بیش از یک سال طول کشید تا ترافیک مصرفی کشور به حالت قبل بازگردد. فیلترینگ لااقل به‌شکل فعلی آن کیفیت سرویس مشترک را هم کاهش داده است.»

عباسی همچنین گفت: «ما تجهیزات فیلترینگ را نصب نمی‌کنیم و برای آن ابداً تخفیفی از شرکت ارتباطات زیرساخت نمی‌گیریم.»

مدیرعامل ایرانسل در پاسخ به این سؤال که «چرا شیوه اعمال فیلترینگ و اختلال‌ها در اپراتور‌های مختلف تفاوت دارد؟» گفت: «اعمال پالیسی و نحوه اعمال فیلترینگ در اختیار اپراتور نیست و فقط آثارش را در شبکه‌ها می‌بینیم؛ چون روش‌های مختلفی برای اعمال پالیسی وجود دارد ممکن است جایی کیفیت سرویس اپراتور‌ها فرق داشته باشد، حتی ممکن است برای یک اپراتور در مکان‌های مختلف و روز‌های مختلف متفاوت باشد.»

استفاده از وی پی ان نه به نفع کاربر است نه اپراتور

مدیرعامل ایرانسل در پاسخ به سؤالی درمورد میزان استفاده کاربران از فیلترشکن گفت: «به استناد آمار آقای وزیر، دوسوم مشترکین از VPN استفاده می‌کنند. VPN به لحاظ امنیتی ابزار مطمئنی نیست. وقتی کاربر VPN استفاده نکند، هر زمانی نیاز دارد دیتا مصرف می‌کند، اما اگر VPN روشن باشد، هر لحظه دیتا مصرف می‌شود؛ درنتیجه تعداد کاربران هم‌زمان اپراتور زیاد شده و مجبور شده‌ایم بخشی از شبکه را فقط برای این کاربران توسعه بدهیم.»

او اضافه کرد: «استفاده از VPN در این حجم از لحاظ فنی، امنیتی و اقتصادی نه به نفع اپراتور است و نه کاربر.»

چرا توسعه ۵G برای اپراتور‌ها اقتصادی نیست؟

مدیرعامل ایرانسل درمورد موانع توسعه ۵G در ایران توضیح داد: «۵G به چند دلیل هنوز در کشور تجاری نشده است. اولاً به‌دلیل تحریم، این فناوری در اکثر برند‌های موبایل معروف دنیا بسته است و در هیچ باند فرکانسی کار نمی‌کند. مکاتبات زیادی کرده‌ایم و قول‌هایی هم داده‌اند، اما به‌جز یکی دو برند چینی اتفاقی نیفتاده است.»

او ادامه داد: «درستش این است که وزارت صمت به‌عنوان متولی واردات اجازه ورود این گوشی‌ها را ندهد، اما چون بخش زیادی از این گوشی‌ها دچار این مشکل هستند، احتمالاً در عرضه و تقاضا و قیمت مشکل ایجاد می‌کند.»

به گفته او ۸ میلیون مشترک ایرانسل گوشی‌های مجهز به ۵G دارند، اما نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر از آنها می‌توانند از این فناوری استفاده کنند.

عباسی همچنین گفت: «در نتیجه این شرایط، برای اپراتور اقتصادی نیست سرمایه‌گذاری زیادی بکند و شبکه خالی باشد؛ ازاین‌رو این سرمایه‌گذاری را به‌تدریج مدیریت می‌کنیم.»

محصولات جدیدی که ایرانسل رونمایی کرد

ایرانسل از چند محصول جدید خود نیز رونمایی کرد. «پیشواز تصویری» یا (Video RBT) یکی از این محصولات بود که به‌جای آهنگ پیشواز، ویدئویی پیشواز برای تماس‌گیرنده پخش می‌کند.

«پیامک ویدئویی» محصول دیگری بود که امکان ارسال ویدئو، متن و لینک در یک پیام را فراهم می‌کند.

این اپراتور با رونمایی از «سرویس اعتباری» خود اعلام کرد در فاز نخست، مشترکین می‌توانند با دریافت اعتبار، هزینه سرویس فیبر نوری خود را در ۱۲ قسط پرداخت کنند و در مراحل بعدی امکان خرید بسته، شارژ، آهنگ پیشواز، اشتراک لنز و خرید از فروشگاه‌های منتخب نیز فراهم می‌شود.

اینترنت بیسیم ۵G FWA سرویس دیگری بود که ایرانسل از آن رونمایی کرد. دسترسی به‌تمامی پلتفرم‌های نمایش خانگی از طریق اپلیکیشن ایرانسل من و چت‌بات هوشمند از دیگر محصولات معرفی‌شده در این مراسم بودند.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->