جعفر یاحقی: استاد باقرزاده نماد پیوند فرهنگ و ادب خراسان بود رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور: حمایت از مظلومان غزه و لبنان گامی در تحقق عدالت الهی است پژوهشگر و نویسنده مطرح کشور: اسناد تاریخی مایملک شخصی هیچ مسئولی نیستند حضور «دنیل کریگ» در فیلم ابرقهرمانی «گروهبان راک» پخش «من محمد حسن را دوست دارم» از شبکه مستند سیما (یکم آذر ۱۴۰۳) + فیلم گفتگو با دکتر رسول جعفریان درباره غفلت از قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در ایران گزارشی از نمایشگاه خوش نویسی «انعکاس» در نگارخانه رضوان مشهد گفتگو با «علی عامل‌هاشمی»، نویسنده، کارگردان و بازیگر مشهدی، به بهانه اجرای تئاتر «دوجان» مروری بر تازه‌ترین اخبار و اتفاقات چهل‌وسومین جشنواره فیلم فجر، فیلم‌ها و چهره‌های برتر یک تن از پنج تن قائمه ادبیات خراسان | از چاپ تازه دیوان غلامرضا قدسی‌ رونمایی شد حضور «رابرت پتینسون» در فیلم جدید کریستوفر نولان فصل جدید «عصر خانواده» با اجرای «محیا اسناوندی» در شبکه دو + زمان پخش صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱ آذر ۱۴۰۳ فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (یکم و دوم آذر ۱۴۰۳) + زمان پخش حسام خلیل‌نژاد: دلیل حضورم در «بی‌پایان» اسم «شهید طهرانی‌مقدم» بود نوید محمدزاده «هیوشیما» را روی صحنه می‌برد مراسم گرامیداشت مقام «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» در مشهد برگزار شد (۳۰ آبان ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مروری بر اجراهای عرفان طهماسبی | تسلط نسبی درمقایسه‌با اجراهای نخست

  • کد خبر: ۲۹۷۲۶۰
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷
مروری بر اجراهای عرفان طهماسبی | تسلط نسبی درمقایسه‌با اجراهای نخست
عرفان طهماسبی که در ادامه تور کنسرت‌های خود بار دیگر به صحنه اسپیناس پالاس آمد، این بار، اجرایی مسلط‌تر و با تجهیزات بیشتر نسبت به اجراهای نخست خود را به مخاطبان ارائه داد.

به گزارش شهرآرانیوز، عرفان طهماسبی خواننده‌ای از جنوب کشور که توانست با ترانه سرایی و آهنگسازی در برنامه «عصر جدید» پا به عرصه اجرا بگذارد، در ادامه تور کنسرت‌های خود، بار دیگر به صحنه آمد.

طهماسبی فعالیت خود را از رشته تئاتر و شاهنامه خوانیش آغاز کرد و اجرا‌های پراکنده موسیقی، وی را به سمت حضور در برنامه «عصر جدید» کشاند و پس از آن با دریافت رای نجات امین حیایی به مراحل پایانی راه یافت که همین مسیر سبب شد تا به سرعت در عرصه موسیقی پاپ، به شهرت خوبی دست پیدا کند.

برای نخستین‌بار بلیت‌فروشی این خواننده، در روز‌های پایانی خردادماه، برای دو شب آغاز شد که طی آن، تمام بلیت‌ها با سرعتی بالا فروخته شد. به همین دلیل اجرای این خواننده جنوبی در روز‌های اول تیرماه و پیش از آغاز ماه محرم، بار‌ها تمدید شد.

طهماسبی پس از ماه محرم و صفر با آغاز دور تازه اجرای خوانندگان پاپ، تور جدیدی از کنسرت‌های خود را در سراسر کشور آغاز کرد و اجرا‌هایی متوالی را در شهرهایی، چون اصفهان، ارومیه، تبریز، زنجان و برخی شهر‌های دیگر تجربه کرد که هر بار با سالن‌هایی مملو از جمعیت مواجه شد.

این در حالی است که طهماسبی در آخرین روز‌های مهرماه بار دیگر اجرا‌های خود را در سالن مدرن اسپیناس پالاس تهران آغاز کرد، اما این بار مسلط‌تر، مجهزتر و هماهنگ‌تر از اجرا‌های اولیه به صحنه آمد و همانطور که خود نیز در میانه اجرا اعلام کرد با بازتنظیم ترانه ها، متفاوت‌تر از قبل اجرا کرد. البته تجهیزات خوب سالن نیز نقش بسزایی در این اجرای متفاوت داشت.

مقایسه کنسرت‌های ماه‌های پیش با اجرا‌های کنونی نشان می‌دهد عرفان طهماسبی با بازتنظیم موسیقی ترانه‌های قدیمی خود تلاش کرده تا به احترام مخاطب، ارائه جدیدی به علاقه‌مندان خود داشته باشد.

از سوی دیگر، هماهنگی بیشتر در نورپردازی و هماهنگی نور با حرکات این خواننده جذابیت بیشتری را ایجاد کرده بود که می‌توان گفت از اجرا‌های نخستین، بیشتر و بهتر به چشم می‌آمد و همینطور این خواننده جوان با اعتماد به نفس بیشتری بر صحنه حاضر شد و با تسلط بالایی سعی بر مدیریت صحنه و مخاطبان داشت.

همچنین تصاویری که بر نمایشگر‌های سالن نقش می‌بست، هماهنگ با هر ترانه و موسیقی بود که می‌توانست همراهی بیشتری را از سوی مخاطبان به همراه داشته باشد و آلات موسیقی جدیدی نیز به اجرا‌ها اضافه شده بود که شاید نام آنها را ندانیم یا فقط به صورت سنتی در مناطق جنوب دیده شود، اما استفاده مناسب و درست از آن می‌تواند افراد بیشتری را با آنها آشنا کند.

یکی از این ابزار، دایره‌ای همانند یک داریه بسته بود که با چرخاندن آن، صدای موج دریا تداعی می‌شد که به ترانه آخر این خواننده به زبان محلی جذابیت دوچندان بخشیده بود.

همانند اجرا‌های پیشین در آغاز کنسرت، کدی بر صفحه نشان داده شد که اسکن آن، اطلاعات کاملی از خواننده، گروه موسیقی، ترتیب اجرای ترانه‌ها و زمان اجرا در اختیار مخاطبان قرار می‌داد که در میان اجرای هر ترانه، بار دیگر بر نمایشگر‌ها دیده می‌شد.

کنسرت با روایت کوتاهی از عرفان طهماسبی آغاز شد که حکایت از رویا‌های کودکی وی داشت، در حالی که از همان زمان، آرزوی حضور بر صحنه را داشته و برای تحقق آن تلاش‌های بسیار کرده است.

طهماسبی داستان خود را این‌گونه تعریف می‌کند: وقتی بچه بودم، می‌رفتم حموم و دسته تی رو می‌گرفتم و به عنوان میکروفون ازش استفاده می‌کردم و صدای دوش را هم همراهی مخاطبان با خودم فرض می‌کردم و هرگز از این آرزو دست نکشیدم.

در ادامه نیز ویدیو‌های کوتاهی از کودکی وی نمایش داده شد که با همان لهجه شیرین جنوبی به مخاطبانی که به کنسرت آمده اند و هموطنان ایرانی، سلام می‌کند و می‌گوید: «می خواهم چند آهنگی برای شما بخونم و از اینکه اومدید، ممنونم» که در همان آغاز برنامه شور و هیجان بسیاری را ایجاد کرد و طهماسبی با ترتیب جدیدی از ترانه‌های خود پا به صحنه گذاشت.

این خواننده پاپ برای اجرای ترانه «گلم گلم» از ترانه‌های ساخته شده خودش که برای اولین بار بر صحنه «عصر جدید» اجرا کرده بود با همان گیتار سنتی که نماد‌هایی از هنر دست مردم جنوب کشور بر آن نقش بسته، به صحنه آمد و پس از تعظیمی به مخاطبان، اجرای خود را آغاز کرد.

پس از آن، ترانه «کجایی» که تمام ساخت آن را برعهده داشته را نیز همراه با زمزمه حاضران اجرا کرد؛ سپس «نجلا» که مربوط به تیتراژ پایانی یکی از سریال‌های تلویزیونی در سال‌های گذشته بود و موسیقی آن شور و هیجان بسیاری را در سالن ایجاد کرد را برای طرفدارانش خواند.

«تردید» ترانه بعدی بود که به زبان محلی اجرا شد و پس از آن «خداحافظ» با همراهی و همصدایی مردم اجرا شد که بخشی از این قطعه بدون موسیقی بود و خواندن آن به حاضران واگذار شد.

طهماسبی «ماه مو» و «بی من» را به عنوان ترانه های بعدی انتخاب کرده بود تا ترانه های محلی و به زبان جنوبی نیز از همراهی مردم بی نصیب نماند؛ قطعه بعدی نیز «چه کنم با تو» بود. پس از این اجرا، «دلگیر» که به تازگی به عنوان اثر جدید منتشر و به لیست اجراهای این روزهای عرفان طهماسبی اضافه شده است، آغاز شد و همچنان که خواننده و برخی از نوازندگان بر روی صندلی ها نشسته بودند، برای مخاطبان اجرا شد و پس از آن نیز «وای اگر» همراهی مردم را به دنبال داشت.

«گلوبند» تنها ترانه شاد و بندری عرفان طهماسبی، انتخاب بعدی اجرا بود که حاضران سالن را دعوت به هیجان می کرد به طوری که کل سالن با تمام وجود، متن را همراهی کرده و با شادی آن را فریاد می زدند و در پایان نیز «دوباره، دوباره» برای اجرای مجدد در سالن طنین انداز شد.

از دیگر ترانه های مشهور عرفان طهماسبی «پرسه» و «تو» است که در ادامه اجرای «گلوبند» هیجان و همراهی را در سالن نگه می داشت و این بار «مترسک» از دیگر ترانه های محلی این خواننده به عنوان پایان‌بخش اجراها بود.

«گلوبند» نیز یکبار دیگر به دلیل درخواست مخاطبان اجرا شد و پس از آن با تشکر از سوی خواننده، کنسرت به پایان رسید اما این هیجان در مسیرهای منتهی به پارکینگ ادامه داشت و با تکرار ریتم موسیقی تنها ترانه شاد طهماسبی، شور جدیدی را در فضای آزاد اسپیناس پالاس ایجاد کرد.

کنسرت‌های طهماسبی توسط شرکت آوای هنر با مدیریت محمد جلیل‌پور برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->