سرخط خبرها

سرقت‌های کوچک دردسر‌های بزرگ در بوستان حجاب

  • کد خبر: ۳۰۲۱۱
  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۷
سرقت‌های کوچک دردسر‌های بزرگ در بوستان حجاب
بررسی مشکل سرقت لوازم خودرو از اطراف پارک حجاب

فرامرزی/ شهرآرانیوز - پارک حجاب یکی از پارک‌های مهم منطقه ماست به خصوص که ویژه بانوان است و در ساعت‌هایی از روز فقط بانوان در آن تردد دارند.
یکی از ویژگی‌های مهم پارک حجاب محل استقرار آن است چرا که این پارک در محدوده خیابان هدایت قرار دارد و، چون در این قسمت از منطقه، پارک بزرگ دیگری وجود ندارد تا خانواده‌ها ساعت‌هایی را در آن بگذرانند از محلات ایثارگران، عبادی، مطهری و . . . به آن مراجعه می‌کنند.
شب بازار پارک حجاب هم چندسالی است جمعیت بسیاری را به خود جذب کرده و آمد و شد بسیاری را در این قیمت از منطقه به راه انداخته است طوری که از مناطق اطراف هم به این شب بازار می‌آیند و خرید می‌کنند. هر چند با شیوع کرونا مدتی پارک حجاب و شب بازار آن تعطیل بود، اما دوباره بازگشایی شده است. طی مدتی که این پارک تعطیل بود همسایگان آن از این موضوع خرسند بودند چرا که ناامنی و حضور جوانان در اطراف پارک کمتر شده بود. در این گزارش به موضوع ناامنی محدوده پارک حجاب پرداخته‌ایم. مشکلی که با بازگشایی پارک دوباره قوت گرفته است.


مصرف مواد
یکی از اهالی شهرک پردیس که در حوالی پارک حجاب قرار دارد در این‌باره می‌گوید: وقتی هوا تاریک می‌شود اطراف پارک پر از جوانانی می‌شود که در حال مصرف مواد هستند.
هاشم رجب‌زاده ادامه می‌دهد: مدتی که پارک تعطیل بود حضور این افراد کمتر دیده می‌شد، اما با باز شدن پارک دوباره به روال قبل برگشت.
وی افزایش سرقت و ناامنی را نتیجه حضور این افراد در محله می‌داند و می‌گوید: کاملاً مشخص است وقتی افراد معتاد در محله رفت‌وآمد کنند ناامنی هم زیاد می‌شود.

زباله‌گرد‌ها و سرقت
یکی دیگر از اهالی این محله در این‌باره می‌گوید: اطراف پارک پر از خودرو است فقط کافی است شب‌ها سری به پارک حجاب و کوچه‌های اطرافش بزنید. حتی حاشیه خیابان هدایت از چندصدمتر این طرف و آن‌طرف‌تر پر از خودرو است، هر چند روز یک بار هم خبر می‌رسد برخی لوازم خودرو‌ها مثل باتری و لاستیک و ریبنگ‌ها را سرقت کرده‌اند.
حسن‌زاده اضافه می‌کند: رفت‌وآمد زباله‌گرد‌ها هم در اطراف پارک حجاب زیاد است، چون خیلی از این افراد در مسیر رفتن به اسماعیل‌آباد برای فروش زباله‌های بازیافتی و خرید مواد گذرشان به اطراف پارک حجاب می‌افتد. حضور این افراد باعث ناامنی و سرقت می‌شود.
وی در ادامه می‌گوید: سرقت خودرو خیلی کم پیش می‌آید، اما معمولاً لوازم خودرو زیاد سرقت می‌شود. معمولاً هم ضبط و باتری سرقت می‌شود، از سویی مردم حوصله رفتن به کلانتری و پیگیری سرقت برای یک ضبط با باتری را ندارند، چون به نظرشان ارزش وقتی را که می‌گذارند ندارد. برای همین معمولا حرفی نمی‌زنند و تنها به محکم‌تر گرفتن مالشان اکتفا می‌کنند، چون به قول قدیمی‌ها مالت را محکم بگیر همسایه‌ات را دزد نکن. حسن‌زاده ادامه می‌دهد: معمولاً مردم پس از سرقت حواسشان را بیشتر جمع می‌کنند و دزدگیر حساس‌تری روی خودرویشان می‎‌گذارند گاهی شبی دوسه بار به آن سر می‌زنند.


پارک به این بزرگی پارکینگ ندارد
سرگرد علی امارلو که در کلانتری شفا خدمت می‌کند درباره این مشکل می‌گوید: از کلانتری گشت‌های خودرویی و موتوری در این محدوده در تردد است. لباس شخصی‌هایی هم داریم که در محدوده به صورت ناشناس گشت می‌زنند ما سعی‌مان را می‌کنیم تا مردم راضی باشند.
او در ادامه از ساخت خانه‌های بدون پارکینگ در این محدوده گلایه می‌کند و می‌گوید: حجم خودرو در خیابان هدایت به‌ویژه اطراف پارک حجاب بسیار زیاد است بیشتر هم به دلیل ساخت خانه‌های وکالتی و قولنامه‌ای است که جای پارک کافی ندارد و ساکنانش مجبور هستند خودرویشان را در حاشیه خیابان پارک کنند. انبوه خودرو‌های در خیابان به مشکل ناامنی دامن می‌زند.
امارلو در ادامه از نداشتن پارکینگ در پارک حجاب که پارک بزرگی است، گلایه می‌کند و ادامه می‌دهد: اگر پارک حجاب پارکینگ داشته باشد لااقل مخاطبان آن خودرویشان را در حاشیه خیابان پارک نمی‌کنند.

هیچ پارکی پارکینگ اختصاصی ندارد
سعید مکی، رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه ۲ هم در این‌باره می‌گوید: توجه به امنیت در حیطه وظیفه کلانتری‌هاست، نمی‌توان توقع داشت برای اینکه سرقت خودرویی انجام نشود در پارک‌ها پارکینگ وجود داشته باشد.
وی پارک ملت را مثال می‌زند و می‌گوید: حتی این پارک هم پارکینگی ندارد که خودرو مردم به داخل پارک برود بلکه محوطه‌ای که از حاشیه خیابان عقب‌تر است برای این منظور در نظر گرفته شده است. در پارک حجاب هم همین فضا وجود دارد که فضای کوچکی هم نیست، اما نمی‌توان توقع داشت خودرو مخاطبان به داخل پارک وارد شود تا آمار سرقت پایین بیاید.

در بین سخنان امارلو نکته‌ای وجود داشت که در خور تأمل بود؛ خانه‌های بدون پارکینگ و در نهایت ساخت‌وساز غیرمجاز حتی در ناامنی و افزایش سرقت هم اثرگذار است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->