سرخط خبرها

ایجاد پایگاه استعدادیابی کشتی بانوان در پارک حجاب

  • کد خبر: ۱۳۳۰
  • ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۲
ایجاد پایگاه استعدادیابی کشتی بانوان در پارک حجاب
رئیس هیئت کشتی شهرداری مشهد خبر داد

محبوبه فرامرزی - اسم کشتی بانوان که می‌آید خیلی‌ها تعجب می‌کنند. بسیاری چون من تصورشان این است که مگر بانوان هم کشتی می‌گیرند؟ حالا اگر کشتی هم بگیرند خانم‌ها با همان پوشش مرسوم کشتی روی تشک ویژه این ورزش حاضر می‌شوند و به همان روش سنتی کشتی می‌گیرند؟ اصلا مگر می‌شود؟
این در حالی است که رئیس هیئت کشتی شهرداری مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار ما از ایجاد پایگاه استعدادیابی کشتی بانوان در پارک حجاب خبر می‌دهد و می‌گوید: بانوان مشهدی پس از مازندران نایب قهرمان کشور در زمینه کشتی بانوان هستند. این یعنی باید در این زمینه با جدیت بیشتری وارد عمل شویم.
مسعود اسماعیلی‌نژاد با اعلام این خبر می‌افزاید: در دهه کرامت اولین پایگاه کشتی ویژه بانوان در کشور، در پارک حجاب مشهد افتتاح می‌شود. این در حالی است که نهایت در کشور ساعت‌هایی از سالن کشتی آقایان به بانوان واگذار می‌شد اما در پایگاه کشتی پارک حجاب تمامی امکانات و سالن آن مختص بانوان است.
وی از به کارگیری مربی تیم ملی برای آموزش به تیم کشتی بانوان مشهدی خبر می‌دهد و می‌گوید: با توجه به درخواست‌های مکرر بانوان علاقه‌مند به این رشته، از خانم براتی که مربی تیم ملی است برای آموزش بانوان علاقه‌مند به کشتی دعوت می‌شود.
رئیس هیئت کشتی شهرداری مشهد در ادامه در توضیح رشته کشتی بانوان بیان می‌کند: در این‌باره به کمک شهرآرامحله نیاز داریم چرا که تصور خانم‌ها از کشتی بانوان در بیشتر مواقع غلط است. آن‌ها تصور می‌کنند بانوان با همان پوشش مرسوم کشتی می‌گیرند در حالی که این‌طور نیست و چیزی در عمل به صورت کشتی که در تلویزیون می‌بینند وجود ندارد بلکه کشتی به صورت کلاسیک بوده و با لباسی شبیه لباس جودو یا تکواندو انجام می‌شود. در این‌باره شهرآرامحله می‌تواند خیلی اثرگذار باشد و در اطلاع‌رسانی در این زمینه مؤثر باشد.
اسماعیلی‌نژاد در ادامه می‌گوید: در مرحله اول استعدادیابی از کلاس‌هایی که خود شهرداری مسئول برگزاری آن است استفاده می‌کنیم. در این مرحله، تیم ویژه استعدادیابی به سالن‌ها و کلاس‌هایی که شهرداری برگزار می‌کند، می‌روند و از نزدیک این رشته را به بانوان معرفی می‌کنند. بر اساس توانایی بدنی بانوان و علاقه‌مندی‌شان در پایگاه ثبت‌نام می‌شوند تا پس از دریافت آموزش‌های لازم استعدادشان در این‌حوزه کشف شود.
وی ابراز امیدواری کرد؛ بانوان مشهدی با حضور پرشور در اولین پایگاه استعدادیابی در کشور بتوانند استعدادشان را در این حوزه محک بزنند.
اسماعیلی‌نژاد به برگزاری جشنواره تفریحی ورزش با عنوان شهرشاد نیز اشاره می‌کند و می‌گوید: بنا بود در این حوزه با شهرداری منطقه یک همکاری کنیم اما برنامه تغییر کرد و بناست شهرداری منطقه2 با مناطق 3، 4و 5 در بوستان بهار این جشنواره بزرگ را با حضور پرشور خانواده‌ها برگزار کند.
کارشناس تربیت بدنی شهرداری منطقه2 مشهد می‌افزاید: این جشنواره از 17تیر آغاز و تا 22تیر ماه از ساعت 18تا 21شب ادامه دارد. هدف از برگزاری این جشن برگزاری جشنواره‌ای است که در آن 35غرفه مختلف تفریحی و ورزشی خانواده‌ها را گرد هم می‌آورد و به شادی دعوت می‌کند. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->