یادی از محمدعلی عطار هروی، خوش‌نویس افغانستانی | خطش بوی عطر می‌داد برنامه هلال، شب نشینی متفاوت با زوج‌های مسلمان برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی استقبال از بهار مشهد در ۴ بخش تئاترهای سراسر کشور برای ۶ روز تعطیل شدند + علت تعطیلی مستند مسابقه «بد سفر» روی آنتن شبکه نسیم خراسان، محل تلاقی دو کلان‌فرهنگ اسلامی و ایرانی دیوارنگاره «شهر من» فاطمه کاویانی، اثری که قلب مشهد را تپنده‌تر کرد آلبوم جدید ویل اسمیت منتشر شد زمان پخش سریال کمدی خجالت نکش، در نوروز ۱۴۰۴، در فیلم‌نت برندگان جوایز فیلم آسیایی معرفی شدند امیلی دکن بازیگر بلژیکی برنده کن، درگذشت نشست هم‌اندیشی شاعران با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد دوبله فیلم آقای گودریچ برای پخش از شبکه دو چه کسی رئیس بنیاد فارابی می‌شود؟ «دو نقطه»؛ تلفیق آموزش، سرگرمی و ادبیات در قالبی نوآورانه اعلام اولویت‌های حمایتی انجمن سینمای جوانان ایران در سال ۱۴۰۴ مجری سابق تلویزیون در آی‌سی‌یو بستری شد + عکس صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۳
سرخط خبرها

«الفائق فی الاصول» به کتابفروشی ها رسید

  • کد خبر: ۳۰۶۲۱۴
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۲
«الفائق فی الاصول» به کتابفروشی ها رسید
کتاب «الفائق فی الاصول (به همراه ترجمه و نمودار)» به چاپ رسید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کتاب «الفائق فی الاصول (به همراه ترجمه و نمودار)» اثر سعید زارعی به همت مؤسسه بوستان کتاب در ۴۳۱ صفحه به چاپ رسید.

علم اصول فقه مهمترین علم در استنباط احکام فقهی از قرآن و سنت است، از این رو در عصر غیبت همواره مورد اهتمام فقهاء بوده و به عنوان یکی از مهمترین ابزار یک مجتهد در راستای استنباط احکام شرعی شناخته شده است.

کتاب «الفائق فی الاصول» یکی از نوشتار‌هایی است که در جهت رفع بعضی کاستی‌های موجود در کتاب‌های اصولی و درسی رایج در حوزه‌های علمیه و تکمیل مباحث آنها توسط گروهی از صاحب‌نظران و اساتید حوزه علمیه قم تدوین شده و اکنون در حال تدریس است.

اثر پیش رو که گروهی از مدرسان در ر استای تکمیل مباحث علم اصول برای طلاب پایه دهم حوزه نگاشته شده‌اند.

این اثر در استنباط‌های فقهی، دربردارنده مباحث تأثیرگذاری اعم از «سیره عقلا و متشرعه: تعریف اقسام، ادله حجیت و...»، «قاعده "لو کان لبان"، تعریف، حجیت و...»، «تمسک به اطلاق و عموم موضوعات نوپیدا: اقسام، حجیت و...»، «اسباب توسعه و محدودسازی حکم؛ الغای خصوصیت، تنقیح مناط اولویت، مناسبت حکم و موضوع مذاق شارع، مقاصد شریعت و قیاس» است.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->