اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال
سرخط خبرها

اما و اگرهای فدراسیون برای تعیین‌ تکلیف لیگ فوتبال بانوان

  • کد خبر: ۳۰۶۶۶
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
اما و اگرهای فدراسیون برای تعیین‌ تکلیف لیگ فوتبال بانوان
نماینده مشهد برای آغاز تمرینات خود همچنان چشم‌انتظار نامه فدراسیون فوتبال است
مژده رنگیان/ شهرآرانیوز - فدراسیون فوتبال با گذشت ۳ روز از زمانی که برای تعیین‌تکلیف پلی‌آف بانوان مشخص کرده بود، همچنان تیم‌های حاضر در پلی‌آف را بلاتکلیف گذاشته است.

روز یکشنبه هفته گذشته بود که جلسه سازمان لیگ با حضور نمایندگان ۴ تیم حاضر در پلی‌آف لیگ برتر فوتسال بانوان برگزار شد تا پایانی برای مخالفت‌ها و نگرانی‌های تیم‌ها باشد. قرار شد در چند روز آینده استعلام وضعیت شیوع ویروس در ۴ شهر مشهد، رفسنجان، اهواز و تهران که نمایندگانی در پلی‌آف دارند، گرفته شود و براساس آن زمان شروع تمرینات و برگزاری دیدار‌های باقی‌مانده را اعلام کنند؛ خبری که تیم‌ها برای شنیدنش در یک هفته اخیر چشم به نامه‌های رسیده هیئت فوتبال استان دوخته بودند، اما امروزوفردای فدراسیون، آن‌ها را کلافه کرده است.

وضعیت مبهم ۴ شهر
پیگیری تیم‌ها از فدراسیون و سازمان لیگ به این منتهی شده است که از روز شنبه استعلام‌های وضعیت هر ۴ شهر رسیده و اجازه تمرینات نیز صادر شده است و با توجه به آن قرار است اجازه شروع تمرینات را بدهند؛ هرچند این خبر به‌صورت رسمی به تیم‌ها هنوز ابلاغ نشده استو دلیل عدم انتشار آن مشخص نیست. علاوه بر آن، باید زمان شروع مسابقات یعنی بازی برگشت پلی‌آف و سپس رده‌بندی و فینال را نیز سازمان لیگ مشخص کنند. گفته می‌شود از زمان ارسال نامه به تیم‌ها، ۲۵ تا ۳۰ روز مهلت داده می‌شود تا تیم‌ها خود را برای حضور در مسابقات آماده کنند و بااین‌اوصاف در خوشبینانه‌ترین حالت باید در هفته پایانی تیرماه منتظر بازی برگشت باشیم.

شروع تمرینات در سایه
طبق اعلام سازمان لیگ فوتسال، قرار بود ۴ تیم حاضر در مرحله پلی‌آف فوتسال بانوان تمرینات خود را از ۱۷خردادماه آغاز کنند و رقابت‌ها تیرماه سال جاری برگزار شود؛ اما به‌دنبال اعتراضات دنباله‌دار ۲ تیم سایپا و ملی‌حفاری اهواز هیچ‌یک از تیم‌ها تمرینات خود را آغاز نکردند و منتظر کدخدامنشی سازمان لیگ و فدراسیون نشستند.
درحالی‌که مشهدی‌ها قول دادند تا زمان صدور مجوز فدراسیون صبر کنند و تمرینات خود را شروع کنند، اما خبر‌ها از گوشه کنار می‌آید که حریفان تیم هیئت خراسان تمرینات خود را جسته‌گریخته شروع کرده‌اند. مسی‌ها از هفته قبل از همه بازیکنان خود تست کرونا گرفته بودند تا تمرینات را شروع کنند و شنیده می‌شود تمرینات سالنی را نیز آغاز کرده‌اند؛ حتی فیلم تمرینات برخی بازیکنان یکی دیگر از تیم‌ها نیز دیده شده و به درازاکشیدن وعده فدراسیون قطعا به این موضوع دامن خواهد زد؛ زیرا تیم‌ها نگران آمادگی بازیکنان خود هستند و می‌خواهند هرچه‌زودتر تمرینات گروهی را آغاز کنند تا از کورس رقابت با حریفان عقب نمانند.

انگیزه بازیکنان کم می‌شود
زهرا لطف‌آبادی، دروازه‌بان تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی، نیز درباره این چشم‌انتظاری بازیکنان و بلاتکلیفی لیگ اظهار کرد: این درست نیست که در این مرحله قهرمان لیگ را اعلام کنند. زیرا در پلی‌آف امتیاز هر ۴ تیم به‌یکدیگر نزدیک است. اگر می‌دانستیم که پلی‌آفی وجود ندارد، در آخرین دیدار تمامی هم‌وغم خود را می‌گذاشتیم. ما نهایت تلاش را در دیدار آخر نکردیم.
او ادامه می‌دهد: اولین سالی بود که هیئت فوتبال خراسان به‌صورت حرفه‌ای تیم‌داری کرد و توانست حامی مالی خوبی داشته باشد. می‌خواستیم قهرمان لیگ شویم. سلامتی بازیکنان مهم است، اما اگر بخواهیم مثل دیگرکشور‌های اروپایی به‌صورت حرفه‌ای با این موضوع برخورد کنیم، باید بدانیم که کرونا از بین نمی‌رود. لغو مسابقات هم فایده‌ای ندارد، زیرا این بیماری همواره هست و باید با آن کنار بیاییم و اجازه دهیم تا ادامه مرحله حذفی برگزار شود.
دروازه‌بان ملی‌پوش تیم هیئت فوتبال خراسان ادامه داد: مسابقات لیگ برتر فصل بعد خیلی نزدیک است و مسابقات قهرمانی آسیا را نیز در سال۱۴۰۰ در پیش‌رو داریم. به‌نظرم برگزارنشدن ادامه مسابقات لیگ، انگیزه بازیکنان را کم می‌کند. درحال‌حاضر، چون مسابقات این فصل ناتمام باقی مانده است، هنوز پیشنهادی از هیچ باشگاهی نگرفته‌ام. به نظرم اگر الان بازی‌ها برگزار نشود، لیگ فصل بعد نیز به تعویق می‌افتد. در این فصل هر بازی حکم فینال برای تمامی تیم‌ها داشت و فشار بازی‌ها زیاد بود. لطف‌آبادی یادآور شد: درحال‌حاضر برنامه‌ای برای تیم ملی نداریم، اما در صحبت‌های شهناز یاری، سرمربی تیم ملی، با رسانه‌ها خواندم که شاید ۲ اردو در مردادماه برای تیم ملی برگزار شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->