معامله گران بورس رژِیم صهیونیستی از عملیات طوفان الاقصی با خبر بودند؟ دانمارک ممنوعیت قرآن سوزی را تصویب کرد مقاومت لبنان چندین پایگاه اشغالگران را هدف حمله موشکی قرار داد وزیر خارجه قطر: نابودی حماس با ادامه جنگ هرگز اتفاق نخواهد افتاد ترکیه تعدادی از اعضای پ.ک.ک. را کشت ویدئو| اثبات کذب بودن ادعای رژیم صهیونیستی درباره بیمارستان الشفاء تمام پروازهای بحرین به رژیم صهیونیستی لغو شد ویدئو| لحظه شکار شدن تانک رژیم صهیونیستی توسط نیروهای گردان قسام سازمان ملل خواستار آزادی فوری همه گروگان‌ها در غزه شد واکنش‌های جهانی به مبادله آتش میان حماس و رژیم صهیونیستی روسیه آزمایش موشکی در قطب شمال را تکذیب کرد تیراندازی در یک مرکز درمانی در هلند چند کشته و زخمی برجای گذاشت پیام آیت‌الله سیستانی در پی آتش‌سوزی مرگبار در شمال عراق چین و سوریه ۳ سند همکاری امضا کردند جزئیات بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران| فارس و تسنیم هم تحریم شدند تعداد جان‌باختگان سیل لیبی از ۱۱ هزار نفر گذشت تعداد جان‌باختگان سیل در لیبی به ۵۳۰۰ نفر رسید خاکسپاری ۴۰۰۰ جسد در پی وقوع طوفان در شهر «درنه» لیبی + فیلم ادعای عجیب شورای همکاری خلیج فارس درباره میدان نفتی آرش
سرخط خبرها

خط‌ونشان تند قدرتمندترین زن کره شمالی برای سئول

  • کد خبر: ۳۰۹۰۲
  • ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
خط‌ونشان تند قدرتمندترین زن کره شمالی برای سئول
نابود شدن دفتر ارتباط دو کره در پایتخت کره شمالی، دو پیام واضح دارد. اوا قدرت زیاد خواهر کوچک کیم جونگ اون و دیگری پایان آرامش نسبی در سئول.

به گزارش شهرآرانیوز، تخریب دفتر ارتباط دو کره توسط پیونگ‌یانگ در روز سه‌شنبه بار دیگر این موضوع را ثابت کرد که کیم یو‌-جونگ، خواهر کوچک رهبر کره شمالی همچنان یکی از قدرتمندترین چهره‌های این رژیم است که حتی باید به او به عنوان وارث بالقوه مقام رهبری در این کشور نگریست.

 

این خواهر رهبر کره شمالی بود که آخر هفته میلادی گذشته اعلام کرد «دفتر بی‌فایده ارتباط بین دو کره» باید «کاملا نابود» شود و تنها دو روز پس از آن نیز مقامات کره شمالی این ساختمان را که یکی از نمادهای بازگشت آرامش به روابط دو کره بود، نابود کردند.

 

کیم یو-‌جونگ یکی از نزدیکترین مشاوران برادرش کیم جونگ-‌اون، رهبر کره شمالی است؛ موضوعی که او را به قدرتمندترین زن این رژیم تبدیل کرده است.

 

اگرچه تنها عنوان رسمی خانم کیم عضویت در دفتر سیاسی حزب کارگران کره است، اما او در بیانیه‌ای که در آخر هفته گذشته منتشر کرد، بطور روشن از این عبارت استفاده کرد: «قدرتی که به من از سوی رهبر، حزب و دولتمان واگذار شده است... »

 

کیم یو جونگ، خواهر کوچکتر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و تنها هم‌نیای اوست که متحد نزدیک و قدرتمندش محسوب می‌شود.

 

کیم یو جونگ در سال ۲۰۱۸ به عنوان اولین عضو خاندان کیم به خاک کره‌جنوبی قدم گذاشت و توجه جهانیان را به خود جلب کرد. دو کره در آن سال در قالب تیمی مشترک در المپیک زمستانی شرکت کردند و او عضو هیأت اعزامی بود. گرمی روابط در سال ۲۰۱۸ به همکاری او و برادرش در روابط بین‌المللی منجر شد که دیدار با مون جائه این، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی، شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، ماحصل آن بود.

 

رابطه نزدیک او با برادرش و محول شدن مناصب مهم حکومتی به او باعث شد تا بار دیگر در آوریل ۲۰۲۰، وقتی برادرش برای مدتی طولانی و غیرعادی در محافل عمومی حضور پیدا نکرد، در کانون توجه قرار بگیرد.

 

گفته می‌شود که او تمامی برنامه‌های عمومی برادرش را مدیریت می‌کند و در عین حال مشاور سیاسی او هم است.

 

بعد از شکست اجلاس هانوی در سال ۲۰۱۹ و عدم توافق با آمریکا، به نظر می‌رسید که شاید از عضویت دایره سیاسی حزب کنار گذاشته شده باشد و تنها در اوایل سال ۲۰۲۰ بود که مجددا به عضویت این دایره منصوب شد.

 

رئیس بالفعل کابینه

کیم یو‌-جونگ در سال ۱۹۸۸ میلادی به دنیا آمد. او یکی از سه فرزندی است که حاصل رابطه کیم جونگ-‌ایل، رهبر پیشین کره شمالی با سومین شریک زندگی شناخته شده‌اش یعنی کو یونگ-‌هویی، رقصنده پیشین این کشور محسوب می‌شوند.

 

او نیز مانند کیم جونگ-‌اون در سوئیس درس خوانده و سپس با رسیدن برادرش به قدرت در سال ۲۰۱۱ میلادی، به سرعت در سلسله مراتب قدرت پیشرفت کرده است. داشتن مادری مشترک با مرد شماره یک کره شمالی، در افزایش روزافزون قدرت او بی‌تاثیر نبوده است.

 

پس از آن نیز تا زمان مرگ پدر، کیم یو‌-جونگ پس از برادرش همواره دومین شخصیتی محسوب می‌شد که رهبر پیشین کره شمالی را در انظار عمومی همراهی می‌کرد. حتی در عکس‌های مراسم خاکسپاری نیز او درست پشت سر رهبر کنونی این کشور ایستاده است.

حضور پررنگ خانم کیم در انظار عمومی و محافل قدرت، در دوران زمامداری برادرش بیش از گذشته بود.

 

او در تحکیم قدرت رهبری برادرش چه در داخل کشور و چه در سطح بین‌الملل نقش مهمی را ایفا کرد و در زمان اتخاذ تمام تصمیم گیری‌های مهم نیز همواره در کنار او بود.

 

شکی در این وجود ندارد که کیم جونگ-اون رابطه بسیار نزدیکی با خواهرش دارد. یانگ مو‌جین، از دانشگاه مطالعات کره شمالی در سئول می‌گوید: «این خواهر و برادر بخش قابل توجهی از دوران جوانی خود را با همدیگر در خارج از وطن گذرانده‌اند. فکر می‌کنم که این دوران علاوه بر محبت خواهر و برادرانه، نوعی رفاقت را نیز میان آنها بوجود آورده است.»

 

انتظار می‌رفت که بازی‌های المپیک پیونگ‌چانگ نقطه شروعی برای جاری شدن آرامشی کم‌سابقه در روابط بین دو کره باشد اما تحولات دو سال گذشته عکس آن را نشان داد.

 

دو روز قبل کره شمالی به دستور کیم جونگ اون و خواهرش، ساختمان مذاکره و ارتباطات با کره جنوبی را منفجر کرد. حالا خبرگزاری رسمی کره شمالی در مطلبی هشدار داد، پیونگ یانگ می‌تواند دوباره متعهد به تبدیل کردن سئول به دریای آتش و حتی اجرای تهدیدهای حتی وحشتناک‌تر بسته به ادبیاتی که کره جنوبی استفاده کند، شود.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->