معامله گران بورس رژِیم صهیونیستی از عملیات طوفان الاقصی با خبر بودند؟ دانمارک ممنوعیت قرآن سوزی را تصویب کرد مقاومت لبنان چندین پایگاه اشغالگران را هدف حمله موشکی قرار داد وزیر خارجه قطر: نابودی حماس با ادامه جنگ هرگز اتفاق نخواهد افتاد ترکیه تعدادی از اعضای پ.ک.ک. را کشت ویدئو| اثبات کذب بودن ادعای رژیم صهیونیستی درباره بیمارستان الشفاء تمام پروازهای بحرین به رژیم صهیونیستی لغو شد ویدئو| لحظه شکار شدن تانک رژیم صهیونیستی توسط نیروهای گردان قسام سازمان ملل خواستار آزادی فوری همه گروگان‌ها در غزه شد واکنش‌های جهانی به مبادله آتش میان حماس و رژیم صهیونیستی روسیه آزمایش موشکی در قطب شمال را تکذیب کرد تیراندازی در یک مرکز درمانی در هلند چند کشته و زخمی برجای گذاشت پیام آیت‌الله سیستانی در پی آتش‌سوزی مرگبار در شمال عراق چین و سوریه ۳ سند همکاری امضا کردند جزئیات بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران| فارس و تسنیم هم تحریم شدند تعداد جان‌باختگان سیل لیبی از ۱۱ هزار نفر گذشت تعداد جان‌باختگان سیل در لیبی به ۵۳۰۰ نفر رسید خاکسپاری ۴۰۰۰ جسد در پی وقوع طوفان در شهر «درنه» لیبی + فیلم ادعای عجیب شورای همکاری خلیج فارس درباره میدان نفتی آرش
سرخط خبرها

ترامپ در انتظار عکس پاییزی

  • کد خبر: ۴۹۷۴
  • ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۲
ترامپ در انتظار عکس پاییزی
رسانه های جهان از تمایل ترامپ به پذیرفتن طرح ایجاد خط اعتباری برای ایران سخن می گویند

مذاکرات هسته ای ایران در نهایت به توافق نامه ای به نام برجام منجر شد اما این ایالات متحده آمریکا و شخص ترامپ بود که فرمان اجرایی خروج از برجام را امضا کرد و اروپایی ها هم طی 17 ماه گذشته نتوانسته اند برای زنده نگهداشتن برجام اقدامی کنند تا اینکه طرح امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، برای راه اندازی خط اعتباری 15 میلیارد دلاری تضمین شده با نفت ایران مطرح شد. این طرح در ابتدا با مخالفت ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مواجه شد اما حالا خبر می رسد ترامپ برای این طرح ابراز تمایل کرده است و برخی از رسانه ها حتی از تمایل وی برای دیدار با حسن روحانی در اولین روز پاییز، یعنی اول مهرماه، خبر می‌دهند.
اما حالا بلومبرگ به نقل از منابع آگاه مدعی شد که رئیس جمهور آمریکا ممکن است کاهش تحریم های ایران را به عنوان مقدماتی برای دیدار با رئیس جمهور ایران بررسی کند. 3 منبع مطلع مدعی شده اند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، حرفی از کاهش تحریم های ایران با هدف محقق شدن دیدار با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، در ماه جاری به میان آورده و جان بولتون، مشاور امنیت ملی برکنار شده آمریکا، سرسختانه با چنین اقدامی مخالف بوده است.
برخی نیز مدعی شدند پس از نشستی در دفتر ریاست جمهوری آمریکا وقتی این ایده مطرح شد، استیون منوچین، وزیر خزانه‎داری آمریکا، از این اقدام به عنوان راهی برای شروع دوباره مذاکرات با ایران حمایت کرد و در ادامه آن، ترامپ تصمیم گرفت بولتون را اخراج کند. علاوه بر این، ادعا می شود کاخ سفید در حال فراهم کردن مقدمات دیدار ترامپ و روحانی در بیست وسوم سپتامبر (اول مهرماه) در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل است.
ترامپ در کاخ سفید گفت که درباره دیدار با روحانی «در حال بررسی چیزی نیست» اما اشاره کرد که ممکن است کاهش تحریم های تهران را در نظر بگیرد تا [این دیدار] محقق شود. وی در پاسخ به سؤالی درباره دست کشیدن از تحریم های ایران گفت «ببینیم چه می شود» و افزود: به دنبال «تغییر حکومت در ایران» نیست.
این در حالی است که کارشناسان معتقدند ترامپ به دنبال گرفتن عکس یادگاری با حسن روحانی برای انتخابات است و سناریوی کره شمالی را در پیش گرفته است که در نهایت، هیچ تحریمی از روی این کشور برداشته نشد.
به گزارش ایسنا، تمایل مقامات آمریکایی برای مذاکره با مقامات ایرانی در حالی مطرح می شود که رئیس جمهور ایران به تازگی در تماسی تلفنی با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، با بیان اینکه «آمریکا با خروج از برجام به عنوان یک توافق چندجانبه بین المللی، از انجام تعهداتش طفره رفته است» تأکید کرد: از دیدگاه دولت، مجلس و مردم ایران در شرایطی که تحریم ها باقی باشد، مذاکره با آمریکا معنا و مفهومی ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->