ویدئو | بابک شهبازی چه اطلاعاتی را به موساد فروخته بود؟ + تصاویری از اعترافات و لحظه دستگیری مصلی و المان شهدای مدافع حرم بوستان خورشید و ۱۵ پروژه عمرانی در منطقه ۹ مشهد فردا (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) افتتاح می‌شود شهردار مشهد مقدس: جهاد تبیین و امیدآفرینی یکی از وظایف اصلی خبرنگاران است سکونت ۲۰ میلیون نفر در بافت‌های ناکارآمد | تعریف ۱۸‌ همت پروژه توسط دفاتر تسهیلگری سخنگوی وزارت خارجه: ایران و اروپا امروز به صورت تلفنی رایزنی می‌کنند استاندار خراسان رضوی: کنگره بزرگداشت ۱۸ هزار شهید استان فرصتی مهم برای همگرایی است بوستان جدید در مشهد با امکانات ویژه | پارک بانوان بوستان کرامت در دست احداث کریمدادی: پروژه بوستان کرامت با مشکل تأمین منابع مالی مواجه است وضعیت ناسالم هوای مشهد تا عصر امروز (چهارشنبه، ۲۶ شهریور ۱۴۰۴) برای گروه‌های حساس شهردار مشهدمقدس از تلاش برای تکمیل بوستان کرامت تا پایان سال جاری خبرداد (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) آغاز فعالیت دبیرخانه نشان مشهدالرضا (ع) قالیباف: پیشرفت کشور در گرو فرصت دادن به نخبگان است + فیلم گروسی با یک مقام آلمانی درباره ایران گفت‌وگو کرد تسریع در ابلاغ آرای ماده ۱۰۰ در مشهد؛ تضمینی برای حقوق مالکین خودکفایی در ساخت تجهیزات مکانیکی پالایشگاه گاز در مشهد «مشهد مهربان»؛ هم‌افزایی شهروندان و نهاد‌ها برای بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل اجاره ملک در مشهد ثابت ماند | مبلغ اجاره‌ها مشابه با سال قبل پویش «مشهد مهربان»، گامی مهم برای بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل مشهدی به چرخه آموزش جزئیات برگزاری بیست‌وچهارمین نمایشگاه عرضه مستقیم کالا (فروش پاییزه) مشهد کیفیت هوای شهر مشهد در وضعیت «قابل‌قبول» است (۲۵ شهریور ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

صرفه‌جویی میلیاردی با بومی‌سازی قطعات مترو توسط مهندسان مشهدی

  • کد خبر: ۳۱۰۵۴۱
  • ۲۴ دی ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۷
صرفه‌جویی میلیاردی با بومی‌سازی قطعات مترو توسط مهندسان مشهدی
سرپرست شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد گفت: با تکیه بر دانش بومی و توان متخصصان داخلی، قطعات مترو را بومی‌سازی کرده‌ایم که از این راه، صرفه‌جویی‌های میلیاردی حاصل شده است.

داوود همتیان در گفت‌و‌گو با شهرآرانیوز، با اشاره به ساخت تجهیزات و قطعات قطارشهری مشهد اظهار کرد: یکی از مشکلات موجود در مسیر به‌روزرسانی، تعمیر و نگهداری خطوط مترو در کشور ازجمله مشهد، تغییرات نرخ ارز است؛ زیرا هزینه تهیه لوازم یدکی و مصرفی به‌شدت افزایش یافته و بهره‌برداری را با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات نیز ناشی از تحریم‌های ظالمانه است که تأمین برخی قطعات و لوازم خاص را که از خارج کشور تأمین می‌شوند، دشوار کرده است.

سرپرست شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد ادامه داد: با تکیه بر دانش بومی و توان متخصصان داخلی، قطعات مترو را بومی‌سازی کرده‌ایم که از این راه، صرفه‌جویی‌های میلیاردی حاصل شده است.

همتیان با بیان اینکه مهندسی ارزش در صنعت مترو آورده بسیاری ایجاد می‌کند، گفت: دستگاه ترولی وظیفه حمل تجهیزات خطوط ریلی را دارد که به دست مهندسان در مترو ساخته شده است. ارزش ریالی مشابه خارجی این دستگاه حدود ۲۰ میلیارد تومان است؛ در حالی که مهندسان قطارشهری مشهد فقط با مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان این دستگاه را بومی‌سازی کرده‌اند.

وی افزود: از ابتدای بهره‌برداری تاکنون، ۴ دستگاه ترولی ساخته شده است که سهم خط یک و دو هرکدام، دو دستگاه است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->