نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

سیدبندی جدید رقیب اصلی آزادکاران کشتی در المپیک

  • کد خبر: ۳۱۰۷۳
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
سیدبندی جدید رقیب اصلی آزادکاران کشتی در المپیک
بررسی تصمیم جدید اتحادیه جهانی کشتی برای دوران کرونا
به گزارش شهرآرانیوز، اتحادیه جهانی کشتی تصمیماتی برای ادامه مسابقات کشتی در دوران بیماری کووید ۱۹ گرفت که ازجمله این تصمیمات، نهایی اعلام‌کردن رده‌بندی فعلی برای سیدبندی المپیک توکیو بود.
 
پیش‌از‌این قرار بود جمع‌بندی نتایج ۴ مسابقه، ملاک سیدبندی کشتی‌گیران در المپیک باشد، رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۹ در نورسلطان قزاقستان، مسابقات قهرمانی قاره سال ۲۰۲۰ در ۵ قاره مختلف، تورنمنت متئو پلیکونه در ایتالیا و همین‌طور یک تورنمنت رنکینگی دیگر در کشور لهستان که تورنمنت آخر به‌دلیل بیماری کووید ۱۹ لغو شد و قرار بود در سال ۲۰۲۱ برگزار شود، اما با تصمیم روز سه‌شنبه اتحادیه جهانی کشتی، نتایج آن تورنمنت در سال ۲۰۲۱ تأثیری بر رده‌بندی فعلی ندارد و رنکینگ فعلی نهایی است، با ذکر این استثنا که نتایج کشتی‌گیران کشور‌های چین، ترکمنستان و کره‌شمالی در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ برای آن‌ها در رده‌بندی لحاظ خواهد شد. این ۳ کشور به‌دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ در آن زمان در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۰ کشور هند شرکت نکردند؛ البته کشور‌های کره‌شمالی و ترکمنستان کشتی‌گیری در رتبه‌های بالای رنکینگ ندارند، اما ۲ کشتی‌گیر چینی ممکن است بتوانند به جمع نفرات برتر صعود کنند.

سید‌بندی المپیک چگونه عمل خواهد کرد؟
برای المپیک توکیو با کم‌شدن سهمیه‌های کشتی در هر وزن دقیقا ۱۶ نفر حاضر خواهند بود و برخلاف المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو کشتی‌گیری با قرعه استراحت روبه‌رو نخواهد شد. ۴ نفر اول رده‌بندی در ۴ گوشه جدول چیده خواهند شد؛ بدین‌صورت که سید اول مسابقات در صورت پیروزی در ۲ کشتی اول، در مرحله نیمه‌نهایی به سید چهارم برخورد می‌کند، سید‌های دوم و سوم نیز به‌همین‌صورت در پایین جدول در صورت برتری بر حریفان در نیمه‌نهایی مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند.

لازم به توضیح است که این رده‌بندی فقط به کشتی‌گیر مدنظر اختصاص داده می‌شود و در صورت تغییر نفرات توسط کشور‌های آن‌ها نفر جایگزین از این امتیاز بهره‌مند نخواهد شد.
 
درصورتی‌که ۴ نفر برتر رده‌بندی به‌هردلیلی در المپیک حاضر نباشند، نفرات بعدی در رده‌بندی جهانی جایگزین آن‌ها خواهند شد، درمجموع در هر وزن فقط ۴ نفر به شکل سیدبندی‌شده در جدول جای می‌گیرند و سایر نفرات به شکل کاملا تصادفی و بر اساس قرعه‌کشی در جدول قرار خواهند گرفت.

کشتی آزاد؛ حسن یزدانی در صدر
در ۶ وزن کشتی آزاد فقط حسن یزدانی امکان حضور در سیدبندی مسابقات را دارد که در صورت حضور در المپیک قطعا در سید نخست قرار می‌گیرد. سایر کشتی‌گیران ایران در اوزان مختلف شانسی برای حضور در جمع ۴ نفر برتر رده‌بندی ندارند.

۸۶ کیلوگرم: ۱. حسن یزدانی (ایران) ۲. دیپاک پونیا (هند) ۳. آرتور نایفونوف (روسیه) ۴. مایلز امین (سن مارینو)
حسن یزدانی درصورتی‌که از سد رقبای داخلی بگذرد، قطعا در المپیک، سید‌یک مسابقات خواهد بود. اگر آرتور نایفونوف، نماینده کشتی روسیه در این وزن باشد، تا قبل از فینال به حسن یزدانی برخورد نمی‌کند و شاید همین نکته مربیان روس را بیشتر به استفاده از این کشتی‌گیر ترغیب کند.
 
نکته مهم اینکه دیوید تیلور، رقیب اصلی یزدانی، در سیدبندی قرار ندارد و در صورت حضور در المپیک ممکن است در هرجایی از جدول قرار بگیرد و در هر مرحله‌ای به حسن یزدانی برخورد کند.

کشتی فرنگی؛ شانس حضور در سیدبندی برای ۳ کشتی‌گیر ایرانی
در مسابقات کشتی فرنگی، ۳ کشتی‌گیر ایرانی شانس حضور در جمع ۴ نفر برتر رده‌بندی را دارند، ازاین‌بین فقط حضور ساروی در رتبه چهارم قطعی است. محمدعلی گرایی و علیرضا نجاتی باید منتظر پایان مسابقات انتخابی بمانند تا تکلیف حضور یا عدم حضور آن‌ها در جمع ۴ نفر برتر مشخص شود.

۶۰ کیلوگرم: ۱. کنیچیرو فومیتا (ژاپن) ۲. سرگئی املین (روسیه) ۳. کرم کمال (ترکیه) ۴. اسلامجان بهراموف (ازبکستان)
علیرضا نجاتی، کشتی‌گیر کشورمان، در رتبه پنجم رده‌بندی قرار دارد و در صورت غیبت هر یک از این ۴ کشتی‌گیر در سیدبندی قرار خواهد گرفت. از این نفرات فقط حضور فومیتای ژاپنی در المپیک قطعی است.
 
املین باید از هفت‌خوان انتخابی تیم ملی روسیه عبور کند، کرم کمال هنوز سهمیه نگرفته است و ازبکستان نیز به احتمال فراوان در این وزن از الموراد تاسمورادوف استفاده خواهد کرد.
 
البته خود علیرضا نجاتی هم کار دشواری مقابل مدعیان داخلی این وزن خواهد داشت؛ اما در صورت حضور در المپیک و به‌ویژه اگر در سید دوم یا سوم قرار بگیرد، شانس بیشتری برای کسب مدال دارد. البته کشتی‌گیری از کشور چین نیز در رتبه‌های میانی رنکینگ حاضر است که در صورت کسب مدال در مسابقات قهرمانی آسیا (و همین‌طور در صورت کسب سهمیه المپیک) می‌تواند تا رتبه سوم رده‌بندی صعود کند و معادلات را تغییر دهد.

۷۷ کیلوگرم: ۱. تاماش لورینچ (مجارستان) ۲. آلکس بیوربرگ کسیدیس (سوئد) ۳. کاراپت چالیان (ارمنستان) ۴. پاول لیاخ (بلاروس)
در این وزن محمدعلی گرایی در رتبه هفتم رنکینگ قرار دارد، اما ۲ کشتی‌گیر مجار بالاتر از او در رنکینگ قرار دارند که دومی حذف خواهد شد.
 
کشتی‌گیر ونزوئلا در رتبه ششم نیز شانسی برای کسب سهمیه ندارد. از بین ۴ نفر برتر، فقط کشتی‌گیر بلاروس تاکنون سهمیه نگرفته است و درصورتی‌که موفق به این کار نشود، محمدعلی گرایی در صورت عبور از سد سعید عبدولی و حضور در المپیک به‌عنوان سید چهارم در مسابقات قرار خواهد گرفت.
 
البته حضور در سید چهارم لزوما امتیاز مثبتی برای کشتی‌گیر کشورمان نیست، مدعیان اصلی این وزن مانند رومن ولاسوف روس، کیم هیون وو کره‌ای و همین‌طور ویکتور نمش صربستانی هنوز سهمیه نگرفته‌اند و در صورت کسب سهمیه بدون سید خواهند بود. شاید بتوان گفت بدون‌سیدبودن اگر منجر به حضور گرایی در سمت مقابل جدول شود، مسیر آسان‌تری پیش‌روی وی برای کسب مدال قرار دهد.

۹۷ کیلوگرم: ۱. موسی اولویف (روسیه) ۲. آرتور الکسانیان (ارمنستان) ۳. جنک ایلدم (ترکیه) ۴. محمدهادی ساروی (ایران)
هادی ساروی باوجود اینکه هنوز موفق به کسب سهمیه المپیک نشده است، به‌دلیل مقام هفتمی در مسابقات جهانی و همین‌طور مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا در رتبه چهارم رده‌بندی قرار دارد. اگر ساروی موفق به کسب سهمیه شود که شانس زیادی برای این امر دارد و همین‌طور در مسابقات داخلی از سد مهدی علیاری و سایر مدعیان بگذرد، در سید چهارم المپیک قرار می‌گیرد و تا قبل از نیمه‌نهایی با مدعیان درجه‌یک این وزن برخورد نخواهد کرد.
 
کشتی‌گیران روس و ارمنستان، ۲ مدعی اصلی مدال طلا خواهند بود که حضور آن‌ها در ۲ سمت مختلف جدول باعث وجود تعادل در جدول مسابقات خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->