معاون استاندار خراسان رضوی: اداره کشور در جنگ ۱۲روزه به دست رهبری، نماد رهبری مقتدر و اتحاد مقدس ملت ایران بود بخش ویژه جشنواره ملی ادبی «واج» به آثار حوزویان اختصاص یافت آیینه تمام‌نمای فاطمی | بررسی برخی ابعاد شخصیتی و ویژگی‌های حضرت زینب کبری(س) تشییع و تدفین پیکر مادر شهیدان عاکفی + فیلم شیخ نعیم قاسم: امام خامنه‌ای در تمامی ابعاد زندگی اسلامی پیش‌گام هستند پرداخت پاداش به مجموعه‌های زیان‌ده بنیاد شهید ممنوع اعلام شد المان شهدای جنگ ۱۲روزه ساخته می‌شود رونمایی از ۳ طرح ملی مرکز عالی قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کنگره ملی شعر فاطمی میزبان آثار شاعران در ۳ زبان مختلف می‌شود + جزئیات معرفی حافظان و قاریان برتر قرآن کشور در سال ۱۴۰۴ آیا مقام امام‌زمان(عج) در کربلا، سندیت دارد؟ پیام تبریک عباس عراقچی به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) تصویری از تشرف آیت الله خامنه‌ای به حرم حضرت زینب (س) در سال ۶۳ پیام تقدیر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت از عوامل فیلم «مجنون» و سریال «پسران هور» تبیین صبر جمیل زینبی در مکتب رضوی مدیرکل مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری: تئاتر مسجدی، تربیت هنرمندان متعهد و متخصص کشور را تضمین می‌کند خانواده؛ سنگری برای حفظ آرامش و هویت خانواده امن با محبت | خانواده در سایه مهرورزی به امنیت دست می‌یابد هشدار رئیس بنیاد شهید درخصوص انتشار خبرهای کذب صدور کارت‌ برای آزادگان توسط بیگانگان حکمرانان آمریکایی وحشت خود از خیزش‌های عمومی در این کشور را کتمان نکنند
سرخط خبرها

لزوم ایجاد کانون‌هایی جهت تداوم و اثربخشی مسیر تربیتی دانش آموزان

  • کد خبر: ۳۱۲۰۲۳
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷
لزوم ایجاد کانون‌هایی جهت تداوم و اثربخشی مسیر تربیتی دانش آموزان
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: ما نیازمند کانون‌هایی هستیم که بتوانند این مسیر تربیتی را به‌ صورت مداوم و اثربخش ادامه دهند.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مقدم، در اولین جشنواره تجلیل از مدیران برتر مدارس شاهد کشور که صبح روز سه‌شنبه دوم آبان‌ماه در سالن اجتماعات هتل پارسیان انقلاب برگزار شد، با تأکید بر اهمیت روش استادمحوری و معلم‌محوری در نظام تعلیم و تربیت، این شیوه را یکی از موثرترین روش‌های آموزشی در طول تاریخ دانست و گفت: تعلیم و تربیت بر پایه استادمحوری، مفاهیم را به‌گونه‌ای درونی و الگومحور به دانش‌آموزان منتقل می‌کند و معلم به‌طور مستقیم و بدون واسطه بر ذهن و رفتار شاگرد تأثیر می‌گذارد.

وی با اشاره به اهمیت رشد تدریجی معلمان در مسیر تعلیم، افزود: معلم نه تنها نقش آموزش‌دهنده را بر عهده دارد، بلکه خود نیز در این فرآیند به بلوغ و تکامل می‌رسد و می‌تواند این رشد را به دانش‌آموزان انتقال دهد. در این نظام تربیتی، معلم نه فقط به عنوان فردی دانا، بلکه به عنوان الگویی از فضیلت و ارزش‌های اخلاقی شناخته می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مقدم همچنین بر نقش نظام سیستماتیک در پرورش نخبگان تأکید کرد و گفت: ما نیازمند کانون‌هایی هستیم که بتوانند این مسیر تربیتی را به صورت مداوم و اثربخش ادامه دهند، همان‌گونه که شهید مطهری تحت تأثیر اساتید خود به مراتب والای علمی و اخلاقی دست یافت، با استفاده از روش‌های مناسب و الگو‌های کارآمد می‌توان دانش‌آموزان را به جایگاه‌های والا رساند.

وی به اهمیت پیوند میان علم و نگاه توحیدی پرداخت و تصریح کرد: تمامی علوم، در صورتی که با نگاه توحیدی همراه شوند، می‌توانند خاص و ویژه باشند. معلمی شغل انبیاست و همان‌گونه که انبیا نمایان‌گر صفات الهی بودند، معلمان نیز باید نقش هدایت، کنترل و تربیت را به‌خوبی ایفا کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی مقدم همچنین بر ضرورت ارج نهادن به معلمان تأکید کرد و افزود: عشق به معلم باید از درون دانش‌آموز بجوشد. معلمان می‌توانند با انتخاب الگوهایی، چون شهدا، که نمونه‌های والایی از انسان‌های متعالی هستند، مسیر تربیتی دانش‌آموزان را متحول کنند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->