تأکید رئیس بنیاد شهید بر مستندسازی دقیق از زندگی شهدای جنگ ۱۲ روزه افتتاح مشترک سامانه سجا بین ایران و عراق برای تسهیل تردد زائران رئیس ستاد اربعین عراق: تأمین امنیت زائران برای ما در اولویت قرار دارد افتتاحیه مدرسه دارالعلم در حرم امام‌رضا(ع) توقیف یک تریلی با راننده ۱۳ ساله شهادت ۳۴ دانش آموز ایرانی به دست رژیم کودک کش اسرائیل در جریان جنگ ۱۲ روزه + تصاویر و اسامی مشهد در آستانه میزبانی از جمعیت میلیونی زائران در دهه پایانی صفر ۱۴۰۴ | ثبت‌نام ۴۵۰ کاروان پیاده تا امروز (۲۶ تیر ۱۴۰۴) پیام آیت‌الله سیستانی در پی فاجعه الکوت عراق استقبال از پیکر «سردار شهید غلامحسین غیب‌پرور» در فرودگاه شیراز (۲۶ تیر ۱۴۰۴) گذر از مرز مهران در کمتر از ۵ ثانیه | همه چیز برای زائران اربعین مهیاست لزوم اجرای طرح ملی احیای پیوند قرآن و مسجد همایش بانوان زینبیِ عرب‌زبان در حرم امام‌رضا(ع) برگزار شد زائران اربعین در چه رده سنی نیاز به مجوز ندارند؟ پیکر مطهر شهید «سید حسن حسینی‌نژاد» در مشهد تشییع می‌شود + جزئیات افزایش تعداد متقاضیان حوزه علمیه خراسان نسبت به سال ۱۴۰۳ کتابخانه مرکزی حرم رضوی، میزبان نشریات با محور «کودک، فلسطین و محرم» رویداد ملی «ایران برنده بازی» با محوریت مقاومت، ۶ میلیون مخاطب را جذب کرد روایت عاشورا بر روی نمادین‌ترین سازه‌های شهری ایران ایوان و مناره عباسی حرم مطهر امام رضا(ع) مرمت شد آغاز فعالیت ۱۱۰ موکب ایرانی و عراقی برای اربعین ۱۴۰۴
سرخط خبرها

لزوم ایجاد کانون‌هایی جهت تداوم و اثربخشی مسیر تربیتی دانش آموزان

  • کد خبر: ۳۱۲۰۲۳
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷
لزوم ایجاد کانون‌هایی جهت تداوم و اثربخشی مسیر تربیتی دانش آموزان
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: ما نیازمند کانون‌هایی هستیم که بتوانند این مسیر تربیتی را به‌ صورت مداوم و اثربخش ادامه دهند.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مقدم، در اولین جشنواره تجلیل از مدیران برتر مدارس شاهد کشور که صبح روز سه‌شنبه دوم آبان‌ماه در سالن اجتماعات هتل پارسیان انقلاب برگزار شد، با تأکید بر اهمیت روش استادمحوری و معلم‌محوری در نظام تعلیم و تربیت، این شیوه را یکی از موثرترین روش‌های آموزشی در طول تاریخ دانست و گفت: تعلیم و تربیت بر پایه استادمحوری، مفاهیم را به‌گونه‌ای درونی و الگومحور به دانش‌آموزان منتقل می‌کند و معلم به‌طور مستقیم و بدون واسطه بر ذهن و رفتار شاگرد تأثیر می‌گذارد.

وی با اشاره به اهمیت رشد تدریجی معلمان در مسیر تعلیم، افزود: معلم نه تنها نقش آموزش‌دهنده را بر عهده دارد، بلکه خود نیز در این فرآیند به بلوغ و تکامل می‌رسد و می‌تواند این رشد را به دانش‌آموزان انتقال دهد. در این نظام تربیتی، معلم نه فقط به عنوان فردی دانا، بلکه به عنوان الگویی از فضیلت و ارزش‌های اخلاقی شناخته می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مقدم همچنین بر نقش نظام سیستماتیک در پرورش نخبگان تأکید کرد و گفت: ما نیازمند کانون‌هایی هستیم که بتوانند این مسیر تربیتی را به صورت مداوم و اثربخش ادامه دهند، همان‌گونه که شهید مطهری تحت تأثیر اساتید خود به مراتب والای علمی و اخلاقی دست یافت، با استفاده از روش‌های مناسب و الگو‌های کارآمد می‌توان دانش‌آموزان را به جایگاه‌های والا رساند.

وی به اهمیت پیوند میان علم و نگاه توحیدی پرداخت و تصریح کرد: تمامی علوم، در صورتی که با نگاه توحیدی همراه شوند، می‌توانند خاص و ویژه باشند. معلمی شغل انبیاست و همان‌گونه که انبیا نمایان‌گر صفات الهی بودند، معلمان نیز باید نقش هدایت، کنترل و تربیت را به‌خوبی ایفا کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی مقدم همچنین بر ضرورت ارج نهادن به معلمان تأکید کرد و افزود: عشق به معلم باید از درون دانش‌آموز بجوشد. معلمان می‌توانند با انتخاب الگوهایی، چون شهدا، که نمونه‌های والایی از انسان‌های متعالی هستند، مسیر تربیتی دانش‌آموزان را متحول کنند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->