به گزارش شهرآرانیوز، مجید نژادحسین با بیان اینکه توقفهای غیر مجاز کامیونها و وسایل نقلیه باری سنگین در خیابانها و کوچهها، یکی از دلایل اصلی ایجاد ترافیک و اختلال در جریان تردد است، اظهارکرد: توقفگاههای حمل بار با فراهم آوردن مکانهای مشخص برای توقف این وسایل نقلیه، به کاهش ترافیک کمک به سزایی مینماید.
وی گفت: توقفگاههای سازمان حمل بار درون شهری، فضاهایی اختصاصی هستند که برای توقف کامیون ها، وانتها و سایر وسایل نقلیه باری در داخل شهرها طراحی شدهاند.
رئیس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: از مزایای اصلی این گونه توقفگاهها میتوان به کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا، بهبود ایمنی و تسهیل فعالیتهای تجاری اشاره داشت.
نژادحسین تصریح کرد: سیاست ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در این حوزه، توسعه و افزایش کمی و کیفی خدمات در حوزه حمل بار درون شهری است.
وی گفت: بر همین اساس در ۳ سال گذشته ظرفیت توقفگاهی ناوگان باری سنگین از ۴۰ هزار مترمربع به ۹۲ هزار مترمربع افزایش یافته که از همین منظر برنامهریزی جهت احداث توقفگاه ناوگان سنگین مفتح شرقی از سال گذشته آغاز و مراحل پایانی بهرهبرداری از این مکان به زودی محقق میشود.