بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) بازرسی از ۳۴۷ داروخانه‌ در سطح شهر مشهد| با افراد متخلف برخورد می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) جمع‌آوری مواد غذایی فاسد و پلمب مراکز توزیع مواد غذایی در قوچان (۸ فروردین ۱۴۰۳) کشف اموال مسروقه ۱۰ میلیاردی در شیروان| سارق دستگیر شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سیم و کابل برق در میانه (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی:

تأیید ۳۵ پرونده تغییر جنسیت در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۳۱۲۸۲
  • ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
تأیید ۳۵ پرونده تغییر جنسیت در خراسان رضوی
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی از موافقت با ۳۵ پرونده تغییر جنسیت در این استان در سال ۹۸ خبر داد.
علی صمدی جوان/شهرآرانیوز، دکتر سید آریا حجازی گفت: ۹۵ پرونده تغییر جنسیت در استان خراسان رضوی بررسی شد که ۵۵ پرونده برای بانوان و ۴۰ پرونده برای آقایان متقاضی تشکیل شده بود و درنهایت ۳۵ پرونده به نتیجه رسید تا متقاضیان بتوانند اقدامات پزشکی خود را به‌صورت رسمی انجام دهند.

وی ادامه داد: سازمان پزشکی قانونی در ۶ محور پرونده تشکیل می‌دهد تا با بررسی‌های پزشکی و اعلام آن به مراجع قانونی حادثه رخ داده تعیین تکلیف شود. بر این اساس، حوادث رانندگی، غرق‌شدگی، سوختگی، مسمومیت با گاز، برق‌گرفتگی و نزاع، پرونده‌های ارجاعی به پزشکی قانونی هستند.

حجازی پرونده‌های تصادف و نزاع را مهم‌ترین پرونده‌های کمی و کیفی در سال ۹۸ بیان کرد و ادامه داد: بیشترین آمار پرونده‌های تشکیل شده در پزشکی قانونی در سال گذشته مربوط به نزاع با ۴۹ هزار و ۹۲۵ پرونده بوده است که ۱۸ هزار و ۸۶۹ پرونده ویژه بانوان و ۳۱ هزار و ۵۶ پرونده ویژه آقایان بوده است و بیشترین آمار در یک ماه، مربوط به تیرماه سال گذشته با ۶۲۱۹ پرونده بوده است.

مدیرکل سازمان پزشکی قانونی خراسان رضوی افزود: در حوزه پرونده‌های مربوط به تصادف نیز سال گذشته ۱۱۲۷ پرونده تصادف منجر به حرج یا فوت ثبت شده است که بیشترین آن تصادفات برون‌شهری با ۶۲۵ پرونده و کمترین آن تصادفات روستایی با ۱۵۰ پرونده بوده است و آمار تصادفات درون‌شهری نیز ۳۵۲ پرونده بوده است.
وی تصریح کرد: سهم مردان در این تصادفات، چه مجروح و چه فوتی، ۱۹ هزار و ۸۵۵ نفر و زنان ۸۴۲۰ نفر بوده است که بیشترین آمار ما مربوط تابستان سال گذشته با ۴۱۷ پرونده تصادف بوده است.

حجازی به سایر پرونده‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در سایر پرونده‌ها در سال گذشته، سوختگی با ۱۲۰ پرونده و برق‌گرفتگی با ۴۳ پرونده، به ترتیب بیشترین و کمترین پرونده‌های ثبتی این اداره کل را شامل می‌شد.

گفتنی است، براساس اعلام سازمان پزشکی قانونی ایران، در حوزه اختلال جنسیتی در سال گذشته ۵۸۰ پرونده تشکیل شده که ۴۰۰ پرونده مربوط به خانم‌ها بوده و تغییر جنسیت در خانم‌ها افزایش یافته و ۱۰۳ مورد آن تأیید شده و ۱۸۰ پرونده مربوط به آقایان بوده که ۵۶ مورد آن تأیید شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->