استقبال ۱۳ هزار مخاطب مشهدی در نیمه اول جشنواره فیلم فجر در مشهد (۱۹ بهمن ۱۴۰۳) کاهش حمایت‌های مالی از فیلم کوتاه، دغدغه‌ای جدی برای فیلم‌سازان مستقل فریبا نادری: تلاش کردیم مفهوم شرافت زنان را در «شوهر ستاره» به نمایش بگذاریم کارگردان فیلم «شوهر ستاره»: خانواده، موضوع اصلی روایت فیلم است حامد بهداد: تجربه در مسیر سینما بسیار اهمیت دارد ۷ فیلم برتر آرای مردمی در چهل و سومین جشنواره فیلم فجر (۱۹ بهمن ۱۴۰۳) بررسی فیلم گوزن‌های اتوبان در حاشیه جشنواره فیلم فجر در مشهد | فضای مجازی، تیغ دولبه سینما سریال تینا پاکروان مجوز پخش گرفت؟ لغو کنسرت محمد اصفهانی در کرمان انیمه جدیدی از آن‌شرلی پخش می‌شود | انتشار اولین تریلر و پوستر + عکس و فیلم خوانندگی علیرضا قربانی در سالگرد فراق همسرش | بشنوید نگاهی به فیلم‌های روز هشتم جشنواره فجر | روزی به یاد صدرالدین حجازی + عکس و فیلم (۱۹ بهمن ۱۴۰۳) بساط خاله‌ها و عموها از تلویزیون جمع می‌شود؟ گزارشی از روز چهارم جشنواره فیلم فجر در مشهد (۱۸ بهمن ۱۴۰۳) کارگردان پیشکسوت تئاتر: جشنواره فجر، تماشاگران مشهد را نادیده می‌گیرد محمد الهی: «آبستن» مدیوم سینما را به یک منبر تبدیل کرده است همراهی جشنواره فیلم فجر مشهد با پویش «۲ درجه کمتر» معاون فرهنگی شهردار مشهد: فیلم‌های تاریخی و دینی نیازمند حمایت‌های جدی هستند استقبال ۹ هزار نفری مخاطبان از جشنواره فیلم فجر در مشهد شوخی‌های بامزه رضا عطاران و عباس جمشیدی‌فر با کراوات در نشست خبری فیلم «صددام» + فیلم
سرخط خبرها

کارگردان فیلم «شوهر ستاره»: خانواده، موضوع اصلی روایت فیلم است

  • کد خبر: ۳۱۵۲۳۵
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۰
کارگردان فیلم «شوهر ستاره»: خانواده، موضوع اصلی روایت فیلم است
کارگردان فیلم سینمایی «شوهر ستاره» گفت: بهانه روایت من در کار فیلمسازی موضوع «خانواده» است.

به گزارش شهرآرانیوز، در نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «شوهر ستاره» ابراهیم ایرج‌زاد گفت: خیلی خوشحالم که بعد از پنج سال با فیلم سومم «شوهر ستاره» در جشنواره فیلم فجر حضور دارم. من فیلم «عنکبوت» را سال ۹۸ ساختم و بعد از آن مسیر زیست ما به‌واسطه وقایعی، چون شیوع بیماری کرونا و دیگر مسائل اجتماعی تغییر کرد. من هم سعی کردم به‌اندازه خودم اشاره کنم به مشکلاتی که زنان این سرزمین با آن روبه‌رو هستند.

وی بیان کرد: بهانه روایت من در کار فیلمسازی موضوع «خانواده» است. رکن هر نهاد اجتماعی خانواده است. اگر بستر صحیحی در خانواده نباشد آن آسیب‌ها به تمام جامعه بسط پیدا می‌کند. از این رو علاقه من در کار فیلمسازی نگاه به خانواده است.

او ادامه داد: هیچ پیامی جز این که زنان ایرانی شایسته احترام بیشتر هستند، در این فیلم سینمایی وجود ندارد. مردم ایران نشان داده‌اند که در کنار زنان هستند. من هم خواستم به‌اندازه خود سهمی در این مسیر داشته باشم.

ایرج‌زاد گفت: من مجبورم با باز کردن پرانتز‌هایی هم حرف خود را بزنم و هم مخاطب بتواند در جامعه و سینما‌های ایران به تماشای فیلم بنشیند. ما در جامعه ایران درگیر قشر رادیکالی حداقلی هستیم که نظراتش را به اکثریت بسط می‌دهد.

وی افزود: نقش یونس، بدون حضور حامد بهداد در این کیفیت به هیچ‌عنوان رقم نمی‌خورد. من هرروز که بیدار می‌شوم عادت دارم که اخبار روز را بخوانم. روزی خبری را می‌خواندم که مردی به کلانتری رفته و خود را برای قتل همسرش معرفی کرده است. بعد از شنیدن این ماجرا شروع به نوشتن کردم و تلاشم بر این بود که لحن زنانه در فیلم شکل بگیرد. حتی در این مسیر از ندا رسولی، نویسنده برای نوشتن متن کمک گرفتم و در بخش‌های دیگر نیز با بانوان گروه مدام تبادل فکری می‌کردم.

او ادامه داد: فیلم صد دقیقه است و ما در دقیقه ۹۲ سراغ پایان‌بندی می‌رویم. قصه با یونس شروع شده و با همان هم تمام می‌شود. وقتی درباره زنان صحبت می‌کنیم بخشی از این صحبت به مردان نیز باز می‌گردد و یونس نماینده این مردان است.

ایرج‌زاد گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف کارگردان انتخاب درست بازیگر است. استاندارد بازیگران ما در سطح بین‌المللی چیزی کم ندارد. احساس می‌کنم مجموعه بازیگران این اثر بازی یکدستی را ارائه می‌دهند و به‌نظرم این اتفاقی است که باید بیفتد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->