روایت راه عود از خزر تا خلیج‌فارس در مشهد | ساز زندگی، از قشم تا مشهد کوک شد روایت محسن توسلی از حماسه مردم غزه با خط و رنگ رویداد هنری «تجسم حماسه ۳» در مشهد برگزار شد حسن فتحی با پایان فصل اول «ازازیل» از این سریال خداحافظی کرد آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر در مشهد طی هفته گذشته (۲۳ فروردین ۱۴۰۴) «تد کاچف» خالق فیلم رمبو: اولین خون درگذشت شیرمحمد احمدی، استاد قیچک‌نواز کرمانی درگذشت راهیابی «ملوپینک» در بخش لفابریک جشنواره کن ماه آسمان ادب | یادی از قمر آریان، نویسنده و پژوهشگر فقید خراسانی آمار فروش سینما‌های خراسان‌رضوی در هفته گذشته (۲۳ فروردین ۱۴۰۴) مروری بر سه کتاب از جلیل عرفان‌منش که با تمرکز بر هجرت امام‌رضا(ع) نوشته شده‌اند ۲ جایزه جشنواره مستند نیون به سینماگران ایرانی رسید صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۴ بازیگران سریال استخوان‌سوز معرفی شدند مستند «اپوش» در راه روسیه جایزه جشنواره هلندی به فیلم شوتی از ایران رسید آخرین آمار فروش سینمای ایران | «دایناسور» همچنان در صدر علت لغو کنسرت عرفان طهماسبی در اهواز چه بود؟
سرخط خبرها

کارگردان فیلم «شوهر ستاره»: خانواده، موضوع اصلی روایت فیلم است

  • کد خبر: ۳۱۵۲۳۵
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۰
کارگردان فیلم «شوهر ستاره»: خانواده، موضوع اصلی روایت فیلم است
کارگردان فیلم سینمایی «شوهر ستاره» گفت: بهانه روایت من در کار فیلمسازی موضوع «خانواده» است.

به گزارش شهرآرانیوز، در نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «شوهر ستاره» ابراهیم ایرج‌زاد گفت: خیلی خوشحالم که بعد از پنج سال با فیلم سومم «شوهر ستاره» در جشنواره فیلم فجر حضور دارم. من فیلم «عنکبوت» را سال ۹۸ ساختم و بعد از آن مسیر زیست ما به‌واسطه وقایعی، چون شیوع بیماری کرونا و دیگر مسائل اجتماعی تغییر کرد. من هم سعی کردم به‌اندازه خودم اشاره کنم به مشکلاتی که زنان این سرزمین با آن روبه‌رو هستند.

وی بیان کرد: بهانه روایت من در کار فیلمسازی موضوع «خانواده» است. رکن هر نهاد اجتماعی خانواده است. اگر بستر صحیحی در خانواده نباشد آن آسیب‌ها به تمام جامعه بسط پیدا می‌کند. از این رو علاقه من در کار فیلمسازی نگاه به خانواده است.

او ادامه داد: هیچ پیامی جز این که زنان ایرانی شایسته احترام بیشتر هستند، در این فیلم سینمایی وجود ندارد. مردم ایران نشان داده‌اند که در کنار زنان هستند. من هم خواستم به‌اندازه خود سهمی در این مسیر داشته باشم.

ایرج‌زاد گفت: من مجبورم با باز کردن پرانتز‌هایی هم حرف خود را بزنم و هم مخاطب بتواند در جامعه و سینما‌های ایران به تماشای فیلم بنشیند. ما در جامعه ایران درگیر قشر رادیکالی حداقلی هستیم که نظراتش را به اکثریت بسط می‌دهد.

وی افزود: نقش یونس، بدون حضور حامد بهداد در این کیفیت به هیچ‌عنوان رقم نمی‌خورد. من هرروز که بیدار می‌شوم عادت دارم که اخبار روز را بخوانم. روزی خبری را می‌خواندم که مردی به کلانتری رفته و خود را برای قتل همسرش معرفی کرده است. بعد از شنیدن این ماجرا شروع به نوشتن کردم و تلاشم بر این بود که لحن زنانه در فیلم شکل بگیرد. حتی در این مسیر از ندا رسولی، نویسنده برای نوشتن متن کمک گرفتم و در بخش‌های دیگر نیز با بانوان گروه مدام تبادل فکری می‌کردم.

او ادامه داد: فیلم صد دقیقه است و ما در دقیقه ۹۲ سراغ پایان‌بندی می‌رویم. قصه با یونس شروع شده و با همان هم تمام می‌شود. وقتی درباره زنان صحبت می‌کنیم بخشی از این صحبت به مردان نیز باز می‌گردد و یونس نماینده این مردان است.

ایرج‌زاد گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف کارگردان انتخاب درست بازیگر است. استاندارد بازیگران ما در سطح بین‌المللی چیزی کم ندارد. احساس می‌کنم مجموعه بازیگران این اثر بازی یکدستی را ارائه می‌دهند و به‌نظرم این اتفاقی است که باید بیفتد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->