به گزارش شهرآرانیوز، در نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «شوهر ستاره» ابراهیم ایرجزاد گفت: خیلی خوشحالم که بعد از پنج سال با فیلم سومم «شوهر ستاره» در جشنواره فیلم فجر حضور دارم. من فیلم «عنکبوت» را سال ۹۸ ساختم و بعد از آن مسیر زیست ما بهواسطه وقایعی، چون شیوع بیماری کرونا و دیگر مسائل اجتماعی تغییر کرد. من هم سعی کردم بهاندازه خودم اشاره کنم به مشکلاتی که زنان این سرزمین با آن روبهرو هستند.
وی بیان کرد: بهانه روایت من در کار فیلمسازی موضوع «خانواده» است. رکن هر نهاد اجتماعی خانواده است. اگر بستر صحیحی در خانواده نباشد آن آسیبها به تمام جامعه بسط پیدا میکند. از این رو علاقه من در کار فیلمسازی نگاه به خانواده است.
او ادامه داد: هیچ پیامی جز این که زنان ایرانی شایسته احترام بیشتر هستند، در این فیلم سینمایی وجود ندارد. مردم ایران نشان دادهاند که در کنار زنان هستند. من هم خواستم بهاندازه خود سهمی در این مسیر داشته باشم.
ایرجزاد گفت: من مجبورم با باز کردن پرانتزهایی هم حرف خود را بزنم و هم مخاطب بتواند در جامعه و سینماهای ایران به تماشای فیلم بنشیند. ما در جامعه ایران درگیر قشر رادیکالی حداقلی هستیم که نظراتش را به اکثریت بسط میدهد.
وی افزود: نقش یونس، بدون حضور حامد بهداد در این کیفیت به هیچعنوان رقم نمیخورد. من هرروز که بیدار میشوم عادت دارم که اخبار روز را بخوانم. روزی خبری را میخواندم که مردی به کلانتری رفته و خود را برای قتل همسرش معرفی کرده است. بعد از شنیدن این ماجرا شروع به نوشتن کردم و تلاشم بر این بود که لحن زنانه در فیلم شکل بگیرد. حتی در این مسیر از ندا رسولی، نویسنده برای نوشتن متن کمک گرفتم و در بخشهای دیگر نیز با بانوان گروه مدام تبادل فکری میکردم.
او ادامه داد: فیلم صد دقیقه است و ما در دقیقه ۹۲ سراغ پایانبندی میرویم. قصه با یونس شروع شده و با همان هم تمام میشود. وقتی درباره زنان صحبت میکنیم بخشی از این صحبت به مردان نیز باز میگردد و یونس نماینده این مردان است.
ایرجزاد گفت: یکی از مهمترین وظایف کارگردان انتخاب درست بازیگر است. استاندارد بازیگران ما در سطح بینالمللی چیزی کم ندارد. احساس میکنم مجموعه بازیگران این اثر بازی یکدستی را ارائه میدهند و بهنظرم این اتفاقی است که باید بیفتد.
منبع: ایرنا