سرخط خبرها

فراز و نشیب تئاتر شهر

  • کد خبر: ۳۱۶۰۵
  • ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
فراز و نشیب تئاتر شهر
مدیر پروژه پردیس تئاتر شهر از لزوم همکاری اهالی منطقه برای تسریع در روند پروژه گفت
نجمه موسوی کاهانی
دبیر شهرآرا محله منطقه
آذرماه سال گذشته کلنگ پروژه احداث ساختمان پردیس تئاتر شهر در بوستان وفا در حضور مسئولان کشوری و استانی به زمین زده شد. بر اساس آنچه در پروژه‌های عمرانی شهر مشهد دیده می‌شد که همان تابلوی روزشمار پایان پروژه است، گمان می‌رفت این پروژه بزرگ فرهنگی در مسیر خوبی قرار گیرد، اما پس از گذشت یک ماه شاهد توقف نسبی پروژه بودیم. با پیگیری‌ها متوجه شدیم که دلیل توقف پروژه اختلاف بر سر مالکیت زمین است که این موضوع هم در مشهد تکراری شده و جای تعجب ندارد. اختلاف مالکیت زمین بین شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی از آن دست اختلافاتی است که سالیان سال است دامن‌گیر پروژه‌های عمرانی مشهد همچون پارک خطی طالقانی بوده و هست. البته این نکته درخور توجه است که در دوره شورای پنجم شهر مشهد با تعاملات انجام شده این اختلافات در مدت زمانی کوتاه با مذاکرات پیاپی تا حدودی حل شده است.

رفع اختلافات در مالکیت زمین
هفته گذشته معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد و رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر به همراه مسئولان اجرایی منطقه از این پروژه بازدید کردند و از رفع اختلافات خبر دادند. در این بازدید خلیل‌ا... کاظمی تأخیر به وجود آمده را خارج از اختیار شهرداری مشهد دانست و اعلام کرد این تأخیر هفت ماهه با سه‌شیفته شدن اجرای پروژه در مدت زمان دوماه جبران خواهد شد. وی با تأکید بر اینکه نقشه‌های پروژه در اختیار شهرداری قرار گرفته و موضوعات و توافقات مرتبط نیز با آستان قدس رضوی انجام شده است افزود: برای اجرای پردیس تئاتر شهر در فاز اول حدود ۶۵میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده که نزدیک به ۴۵ میلیارد تومان آن در بودجه امسال لحاظ شده است و مابقی در اصلاح بودجه یا در بودجه سال آینده لحاظ خواهد شد.

جبران تأخیر هفت ماهه در دوماه
مدیر پروژه احداث ساختمان پردیس تئاتر شهر که با تأخیر هفت ماهه در روند پروژه روبه‌رو شده و حالا کار دشواری را پیش رو دارد هم به خبرنگار شهرآرامحله گفت: در اولین ماه شروع پروژه بیش از ۱۲ هزار متر مکعب خاک‌برداری در محل انجام شد، اما از آنجایی که این خاک‌برداری در محل دپوی نخاله‌های منطقه بود با مخالفتی روبه‌رو نشدیم.
حامد ابراهیمی سالاری ادامه داد: در مرحله‌ای که به بخش آسفالت وارد شدیم جلوی کار گرفته شد و خاک‌برداری در همان مرحله متوقف شد.
وی با اظهار خرسندی از رفع موانع موجود افزود: حالا که اختلافات در بحث مالکیت زمین با توافقات انجام شده برطرف شده است با انجام کار در شیفت‌بندی‌های متعدد سعی بر این داریم در تاریخ اعلام شده از سوی معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد پروژه را به مرحله بهره‌برداری برسانیم.
ابراهیمی با اشاره به تاریخ قبلی تعیین شده برای افتتاح پروژه که اردیبهشت ۱۴۰۰ بود، بیان کرد: تاریخ جدید بهره‌برداری از پروژه تئاتر شهر تیرماه ۱۴۰۰ اعلام شده است که ما با تلاش مضاعف سعی بر اجرای بموقع پروژه را داریم.

شورای اجتماعی محله واسطه رفع مشکلات
وی درباره اقدامات انجام شده برای تسریع در روند اجرای پروژه گفت: در حال حاضر با دو پیمانکار مشغول فعالیت هستیم که درمجموع ۱۲ خودرو، دو عدد لودر، یک بیل مکانیکی و بیش از ۳۰ کارگر در پروژه مشغول هستند.
ابراهیمی به مشکلات موجود نیز اشاره کرد و افزود: به دلیل مزاحمت‌هایی که در پروژه‌های قبلی از جمله پروژه پارک خطی فکوری در این محل وجود داشته است، همسایه‌های پارک تمایلی به همکاری نداشته و با انجام کار در شیفت شب موافق نیستند.
وی یکی از علل این مخالفت را قرارگرفتن پروژه در میان دو ارتفاع دانست و افزود: در میان دو مکان مرتفع صدای ماشین در فضا می‌پیچد و برای همسایه‌ها مزاحمت ایجاد می‌کند به همین دلیل اکنون پروژه در دو شیفت در حال اجراست.
ابراهیمی از رایزنی‌های شورای اجتماعی محله نیز گفت و خاطرنشان کرد: اعضای شورای اجتماعی به عنوان واسطه با همسایه‌ها و اهالی صحبت کرده‌اند تا در صورت رضایت آن‌ها برای تسریع در عملیات عمرانی موافقت آن‌ها را برای کار در شیفت شب بگیریم.
وی از ایجاد مسیری در سمت غربی پروژه خبر داد و بیان کرد: برای کمتر شدن مزاحمت و سروصدای خودرو‌ها در قسمت غربی پروژه مسیری را برای تردد ماشین‌آلات ایجاد کرده‌ایم.

لزوم همکاری اهالی
احسان اصولی با اعلام پای کار بودن شهرداری منطقه ۹ بیان کرد: برای انجام بهتر و سریع‌تر این پروژه بزرگ فرهنگی که یکی از نیاز‌های شهر است، شهردار منطقه همکاری لازم را داشته و عومل اجرایی منطقه و پروژه نیز در تعامل هستند.
 وی تصریح کرد: اجرای سه‌شیفته پروژه شاید ساکنان محل را دچار زحمت کند، اما با عذرخواهی از آن‌ها می‌خواهیم با صبر و شکیبایی برای بهره‌برداری هرچه سریع‌تر این پروژه فرهنگی با عوامل اجرایی همکاری کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->