نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

طلا و برنز سوپرلیگ برای دختران کاراته‌کای مشهد

  • کد خبر: ۳۱۸۷۹
  • ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
طلا و برنز سوپرلیگ برای دختران کاراته‌کای مشهد
با اعلام پایان سوپرلیگ کاراته بانوان کشور، ۲ بانوی ورزشکار مشهدی نیز به مدال‌های طلا و برنز کشوری این رقابت‌ها دست پیدا کردند.
مژده رنگیان - با اعلام پایان سوپرلیگ کاراته بانوان کشور، ۲ بانوی ورزشکار مشهدی نیز به مدال‌های طلا و برنز کشوری این رقابت‌ها دست پیدا کردند.
پس از بحران ویروسی، ورزش دنیا و در کنار آن ایران، با چالش سختی روبه‌رو شد، لیگ‌های نیمه‌تمام و مسابقاتی که بدون شناخت قهرمانان خود رها شدند تا هر زمان که وضعیت بهبود پیدا کرد، بتوانند آن را از سر بگیرند؛ اما در این مسیر خیلی‌ها به‌دلیل مسائل و محدودیت‌های مالی یا ازدست‌دادن زمان، تصمیم دیگری گرفتند، اینکه بدون برگزاری رقابت، قهرمانان را براساس هرآنچه تاکنون تیم‌ها کسب کرده‌اند، معرفی کنند. حساب‌وکتاب تشخیص قهرمان برای برخی رشته‌های ورزشی آسان است و بدون دردسر برگزار شد، اما یکی از رشته‌هایی که حسابی بین تیم‌ها جنجال به‌پا کرد، لیگ کاراته بانوان بود.

قهرمان ناشنوای مشهدی در پیام
سازمان لیگ از برگزاری ۳ مسابقه پایانی تیم‌ها به‌دلیل وضعیت نامعلوم کرونا چشم‌پوشی کرد و با احتساب امتیازات تا پایان هفته چهاردهم لیگ، دانشگاه آزاد را قهرمان سوپرلیگ کنترلی بانوان معرفی کرد؛ تیمی که بدون شکست در صدر جدول قرار داشت. شهرداری سمنان دوم شد و آرتانا و پیام ارتباطات نیز که طی هفته گذشته مدعی شایستگی خود برای سومی بودند، به‌عنوان تیم‌های سوم مشترک معرفی شدند.
مشهدی‌ها، اما در بین سکونشینان این بخش یک نماینده داشتند. مهناز حسن‌زاده، بانوی کاراته‌کای مشهدی، در این فصل برای تیم پیام ارتباطات به میدان رفته بود که درنهایت موفق شد مدال برنز سوپرلیگ را کسب کند. حسن‌زاده پیش‌از‌این عنوان قهرمانی جهان در رشته کاراته ناشنوایان را کسب کرده بود.
البته در این مدت ۲ تیم آرتانا و پیام در جدال بوده و هرکدام مدعی بودند که عنوان سومی از آنِ آن‌هاست و تصمیم دیگر فدراسیون بی‌عدالتی است. بازی‌های آسان آرتانا و دشوار پیام باقی مانده بود و ازسوی‌دیگر آرتانا هم در دور رفت و هم در دور برگشت پیام را برده بود؛ ولی پیامی‌ها معتقد بودند جدول پایان هفته یازدهم که پیام را با تفاضل بالاتر در رده سوم قرار داده است، لحاظ شود. درنهایت با این مخالفت‌ها، فدراسیون تصمیم گرفت برای حل مشکلات، هر ۲ تیم را به‌عنوان تیم سوم معرفی کند.

قهرمانی دختر مشهدی با پارس‌آمود
تیم‌های برتر سوپرلیگ بانوان سبک‌های آزاد نیز ازسوی فدراسیون اعلام شد و پارس‌آمود عنوان قهرمانی کشور را به دست آورد. مدال طلای این مسابقات نیز به یک کاراته‌کای مشهدی رسید و فاطمه رجایی که این فصل با نام پارس‌آمود در سوپرلیگ حضور داشت، توانست قهرمانی را در کنار هم‌تیمی‌هایش بدون گذراندن هفته‌های پایانی لیگ به دست آورد. بانک حکمت ایرانیان نیز نایب‌قهرمان شد و سوم مشترک این بخش به تیم‌های شهید مکی‌نژاد و آسیا ماسه‌ساز رسید.
همچنین در لیگ برتر کاراته که از نظر تعیین سکو، وضعیت به‌مراتب‌پیچیده‌تری نسبت به سوپرلیگ داشت، درنهایت تیم مقاومت به‌عنوان قهرمان معرفی شد و هیئت کاراته اصفهان به‌عنوان نایب‌قهرمانی رسید؛ موضوعی که سبب اعتراض تیم هیئت اصفهان شده است. همچنین تیم‌های هیئت کاراته فارس و کردستان به‌طورمشترک در جایگاه سوم قرار گرفتند.
متأسفانه در این فصل از سوپرلیگ و لیگ برتر کاراته، تیمی از مشهد در رقابت‌ها حضور نداشت و چهره‌های برتر این شهر برای تیم‌های دیگر و استان‌های دیگر به میدان رفتند. این درحالی است که وضعیت بحرانی کرونا همچنان مانع از برنامه‌ریزی زمانی برای فصل آتی لیگ‌های کاراته کشور است و حضور مشهدی‌ها در فصل بعدی مشخص نیست.

قهرمانی و سومی در لیگ‌های مجازی
البته حضور دختران کاراته‌کای مشهد محدود به لیگ نبوده است و ۳ بانوی مشهدی عناوین برتر را در اولین دوره مسابقات بین‌المللی کاتای مجازی به دست آوردند. نرگس چراغی در رده بزرگ‌سالان، سوم کاتای گن‌دا‌ی‌شو را کسب کرد. گلناز ریاحی در رده بزرگ‌سالان قهرمان کاتای گن‌دای‌شو شد و زهرا صالحی در رده نوجوانان نیز در همین سبک عنوان سومی جهان را از آنِ خود کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->