استقلال به برنامه هفته پایانی لیگ اعتراض کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و تاتنهام در لیگ انگلیس | گام محکم توپچی‌ها برای قهرمانی فوتسال ایران تمام جوایز فنی را درو کرد روز جذاب فوتبال: دختران هم قهرمان شدند برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد آغاز طرح استعداد یابی نوجوانان ایران بدون انتخاب سرمربی تیم نوجوانان نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و تایلند در جام ملت‌های آسیا | طلای قهرمانی به نام ایران ضرب شد برگزاری نشست هیئت‌مدیره استقلال | شهریاری نماینده تام‌الاختیار هلدینگ خلیج‌فارس در استقلال استقلال و داستان تکراری زمین تمرین یزدانی – قاسمپور، فعلا منتفی است صادقی، اولین جداشده پرسپولیس در پایان فصل سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سخندان: مسئولان استان برای نجات فوتبال خراسان رضوی پای کار بیایند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

کناره‌گیری تیم هندبال اشتادسازه بانوان مشهد از رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا

  • کد خبر: ۳۱۷۵۶
  • ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
کناره‌گیری تیم هندبال اشتادسازه بانوان مشهد از رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا
تیم هندبال بانوان اشتادسازه که قهرمان فصل گذشته لیگ برتر ایران شده بود، باوجود کسب مجوز حضور در جام باشگاه‌های آسیا در آخرین فرصت خود برای اعلام آمادگی، خبر کناره‌گیری خود را به فدراسیون اعلام کرد.
به گزارش شهرآرنیوز، تیم هندبال بانوان اشتادسازه که قهرمان فصل گذشته لیگ برتر ایران شده بود، باوجود کسب مجوز حضور در جام باشگاه‌های آسیا در آخرین فرصت خود برای اعلام آمادگی، خبر کناره‌گیری خود را به فدراسیون اعلام کرد. برخلاف سال ۹۷، نماینده مشهدی‌ها در لیگ برتر هندبال بانوان سال ۹۸ با تغییرات زیاد و چشم‌انداز قهرمانی و رسیدن به آسیا با نام اشتادسازه راهی رقابت‌ها شد؛ تیمی که با ستاره‌های مطرح و ملی‌پوشان پرتعداد بسته شد و درنهایت مربی باتجربه تیم ملی نیز هدایت این تیم کهکشانی را برعهده گرفت. اشتادسازه باوجود اینکه ۲ رقیب شانه‌به‌شانه نیز داشت، اما موفق شد مأموریت خود یعنی قهرمانی لیگ ایران را به دست بیاورد. این اولین‌بار بود که تیم مشهدی چنین‌عنوانی را کسب می‌کرد و برای اولین‌بار در تاریخ تیمی از مشهد جواز حضور در جام باشگاه‌های آسیا را به دست آورد و ازاین‌بابت فرصتی ارزشمند پیش‌روی هندبال مشهد بود.


کناره‌گیری با موضع سکوت
هم‌زمان با شیوع ویروس در جهان، رقابت‌های بین‌المللی نیز تعلیق شدند و ازاین‌بابت تیم‌ها فرصت بیشتری داشتند تا بتوانند شرایط خود برای حضور در مسابقات را مهیا کنند. در این مدت ورزشکاران در قرنطینه بودند و هیچ تیمی اجازه تمرین گروهی نداشت. در چهارپنج‌ماه گذشته، اما موضع باشگاه اشتادسازه مطرح نشد. مسئولان باشگاه یا اظهارنظر نمی‌کردند یا امیدوار به اعزام بودند؛ اما در یک ماه اخیر راهبرد سکوت را در پیش گرفتند و همه‌چیز را به دقیقه ۹۰ و آخرین روز اعلام‌آمادگی برای حضور در مسابقات موکول کردند. فدراسیون تا سوم تیرماه فرصت داشت تا حضور یا عدم حضور ۲ نماینده بانوان ایران در جام باشگاه‌های آسیا را اعلام کند و در تمام این مدت هر ۲ تیم اشتادسازه و شهید شاملی کازرون نایب‌قهرمانی لیگ، در این مورد تصمیم خود را اعلام نکرده بودند؛ اما درنهایت با پایان مهلت ثبت‌نام، هیچ نامه رسمی از باشگاه‌ها به فدراسیون ارسال نشد و فقط به‌صورت شفاهی و تلفنی هر ۲ باشگاه کناره‌گیری و عدم حضور تیم خود را در مسابقات مطرح کردند و به‌این‌ترتیب هندبال بانوان ایران هیچ نماینده‌ای در جام باشگاه‌های آسیا که به میزبانی قزاقستان برگزار می‌شود، نخواهد داشت.


دست‌خالی فدراسیون ایران در آسیا
فدراسیون پس از کناره‌گیری ۲ تیم مشهد و فارس به سراغ تیم‌های سوم و چهارم جدول پایانی لیگ رفت و از تیم‌های تأسیسات و فولاد مبارکه سپاهان درخواست کرد تا آن‌ها نیز وضعیت خود برای حضور در رقابت‌های آسیایی را اعلام کنند؛ اما پاسخ آن‌ها نیز منفی بود و قید جام باشگاه‌های آسیا را زدند. پنجمین دوره این رقابت‌ها از تاریخ ۱۶تا ۲۴آبان‌ماه۹۹ برگزار می‌شود و قزاقستان، میزبان مسابقات، ۳ نماینده دارد؛ کشوری که دارای لیگ قدرتمندی است و به‌همراه کره‌جنوبی و شمالی و چین ازجمله‌مدعیان سکو‌های قهرمانی آسیا هستند. باوجود این سطح از مسابقات، بحران ویروس در سراسر دنیا و هزینه‌های سنگینی که این مسابقات روی دست باشگاه‌ها می‌گذارد، باشگاه‌ها ترجیح داده‌اند رؤیای آسیایی را به واقعیت تبدیل نکنند و به قهرمانی در ایران رضایت دهند.


شانس اشتادسازه کم بود.
اما در غیبت تیم مشهدی اشتادسازه نظرات سرمربی باتجربه تیم نیز بی‌تأثیر نبوده است. نشمین شافعیان، سرمربی اشتادسازه در ۳ دوره اخیر جام باشگاه‌های آسیا، توانسته است با تیم‌های سنندج و لارستان در رقابت‌های آسیایی حاضر شود. شافعیان در نخستین دوره با تیم سنندج به مقام پنجم رسید و در ۲ دوره بعد نیز با تیم شهید چمران لارستان، مقام‌های چهارم و ششم را کسب کرد و قرار بود این‌بار یک تیم مشهدی را در آسیا هدایت کند. شافعیان به فارس گفته است: بعد از پایان لیگ اسفندماه، مربی باشگاه با من صحبت کرد. من گفتم زمانی که قزاقستان میزبان باشد، چند تیم قدرتمند را شرکت می‌دهد که روی سکو می‌روند. فقط زمانی که میزبان ازبکستان بود، ما در جایگاه چهارم قرار گرفتیم. او ادامه داد: مدیر باشگاه از من سؤال کرد شانس رفتن روی سکو را داریم که من گفتم این شانس کم است. نمی‌دانم برآورد هزینه‌ها چطور بود؛ اما تاجایی‌که می‌دانم، ما در این مسابقات شرکت نخواهیم کرد. سرمربی اشتادسازه درباره همکاری‌اش با این تیم برای لیگ جدید هم گفت: ما در حال مذاکره برای جذب بازیکن هستیم. طبق بخشنامه‌ای که فدراسیون داده است، لیگ از ۲۸ شهریور آغاز می‌شود؛ اما به‌دلیل شیوع کرونا هنوز مشخص نیست در این تاریخ مسابقات شروع می‌شود یا خیر. از طرفی با توجه به شرایط موجود برنامه تمرینی ما هم مشخص نیست.
باید دید امسال اشتادسازه مشهد بازهم در لیگ بانوان حضور دارد یا نه و در صورت حضور می‌تواند همچون فصل گذشته بالاترین قرارداد‌ها را با ستاره‌ها ببندد و با بودجه رؤیایی برای تیم‌های بانوان این تیم را به آسیا برساند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->