وزیر راه: توسعه کشور از مسیر دریا می‌گذرد سازمان مدیریت صنعتی بیست و ششمین همایش عرصه یادگیری مدیران منابع انسانی را در مشهد مقدس برگزار می کند کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در پی احیای پدیده ۱۴ نفر در بورس، به پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند | شگرد متهمان چه بود؟ سقف قیمت برای واردات خودرو صفر برداشته شد؟ وزیر اقتصاد: نگفتم کف دلار ۷۳هزار تومان است قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۳ دی ۱۴۰۳) | تیگو ۸ پرومکس ۳۵ میلیون تومان ریخت صنعتگران در انتظار جبران خسارت قطع انرژی براساس قانون بهبود فضای کسب و کار افت قیمت خودرو‌های داخلی ادامه یافت (۳ دی ۱۴۰۳) | ساینا دوگانه‌سوز ۵۴۰ میلیون تومان شد لیست محصولات ممنوعه برای صادرات در سال ۱۴۰۴ اعلام شد آغاز عرضه دلار و درهم در دبی و تهران | شروع قدرتمند بازارساز (۳ دی ۱۴۰۳) سودای بورس برای فتح قله جدید | گزارش وضعیت بازار سهام (۳ دی ۱۴۰۳) دلیل ناترازی انرژی در کشور چیست؟ | گاز به نیروگاه‌ها نمی‌رسد علت قطعی‌های نامنظم برق در مشهد چیست؟ | چرا برق برخی مناطق اصلاً قطع نمی‌شود؟ افزایش نرخ طلا و سکه در مشهد (۳ دی ۱۴۰۳) | نیم‌سکه یک میلیون تومان گران شد! زمان ثبت سفارش خرید عرضه اولیه امروز مشخص شد (۳ دی ۱۴۰۳) | حداکثر ۴ میلیون ریال برای خرید عرضه اولیه دزاگرس نیاز است قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۳ دی ۱۴۰۳) | جهش دلار به کانال ۷۷ هزار تومان ویدئو | وزیر اقتصاد قیمت دلار را مشخص کرد سهام اولین شرکت دانش‌بنیان شنبه آینده (۸ دی ۱۴۰۳) عرضه اولیه می‌شود | چقدر نقدینگی کنار بگذاریم؟ حراج سکه ضرب ۱۴۰۳ مرکز مبادله امروز برگزار می‌شود (۳ دی ۱۴۰۳) صدور ۹ هزار میلیارد تومان برگه تشخیص مالیاتی برای تراکنش‌های بانکی مشکوک فروش ۸ محصول ایران خودرو ویژه دی ماه ۱۴۰۳ + جزئیات قیمت میوه و صیفی‌جات (۳ دی ۱۴۰۳) | سیب امروز در مشهد چند؟ نرخ تورم آذر ۱۴۰۳ اعلام شد | کاهش نرخ تورم سالانه برای خانوار‌های ایرانی آغاز فروش خودرو لاماری ایما از ظهر امروز (۳ دی ۱۴۰۳) + شرایط پیش بینی قیمت طلا و سکه (دوشنبه ۳ دی ۱۴۰۳) پیش بینی بورس (دوشنبه ۳ دی ۱۴۰۳)| قله نوردی شاخص بورس ادامه دارد؟ تکذیب گمانه‌زنی‌های افزایش قیمت بنزین (۲ دی ۱۴۰۳) برای خرید آهن‌آلات در مشهد چه باید کرد؟
سرخط خبرها

احتمال افزایش ۵۵ درصدی قطعات خودرو در بازار

  • کد خبر: ۳۱۹۶۴
  • ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
احتمال افزایش ۵۵ درصدی قطعات خودرو در بازار
دبیر انجمن همگن قطعه‌سازان می‌گوید: بالای ۲۰ هزار خودروی ناقص در انبار خودروسازان دپو شده است و در حال حاضر پیشنهاد انجمن افزایش علی‌الحساب ۵۵ درصدی قیمت قطعات است.

به گزارش شهرآرانیوز، دبیر انجمن همگن قطعه‌سازان در پاسخ به این پرسش که چه تعداد خودرو‌های ناقص در انبار خودروسازان دپو شده است؟ گفت: عدم تخصیص ارز، کمبود نقدینگی خودروسازان، عدم دسترسی به مواد اولیه و همچنین عدم بروزرسانی قیمت خودرو‌های کارخانه‌ای باعث شده که تعداد خودرو‌های ناقص در انبار خودروسازان افزایش یابد. برآورد ما این است که بالای ۲۰ هزار خودروی ناقص در انبار خودروسازان دپو شده است. چنانچه ارز و نقدینگی خودروسازان تامین نشود و شیوه قیمت‌گذاری برای قطعه‌سازان به همین منوال ادامه پیدا کند، در آینده تعداد خودرو‌های ناقص بیشتر از رقم مورد اشاره خواهد شد.


آرش محبی‌نژاد افزود: در حال حاضر پیشنهاد انجمن افزایش علی الحساب ۵۵ درصدی قیمت قطعات است. چنانچه با این پیشنهاد موافقت نشود شاهد نابودی صنعت قطعه‌سازی هستیم. متاسفانه صنعت قطعه‌سازی روز به روز بنیه‌اش را از دست می‌دهد و بسیاری از کارکنان به دلیل نبود نقدینگی در این کارگاه‌ها و کارخانه‌ها تعدیل شدند. متاسفانه در شیوه قیمت‌گذاری خودرو شاهد یک سری کج سلیقگی‌ها هستیم که ضرر اصلی را مردم و قطعه‌سازان متحمل می‌شوند.

 

او اظهار کرد: امروز قطعه‌سازان با حداقل قیمت کالاهایشان را به خودروسازان می‌فروشند و خودروساز نیز با کمترین قیمت خودروهایش را به مردم عرضه می‌کند. قرار بود در بحث نقدینگی یک سری حمایت‌ها از جمله تخصیص پنج هزار میلیارد تومان منایع ریالی و دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از فروش اوراق به خودروسازان اعطا شود که هنوز پرداخت نشده است.

 

محبی‌نژاد در پاسخ به این پرسش که سرنوشت تخصیص پنج هزار میلیارد تومان به خودروسازان چه شد؟ گفت:در این رابطه آمار یکی از خودروسازان را داریم. برخی پول‌ها از طریق یکی از خودروسازان به قطعه‌سازان ارائه شد، اما دیگر خودروساز هرچند پول مورد نظر را دریافت کرده، اما اینکه آیا این خودروساز پول را به قطعه‌سازان داده است یا خیر، هنوز آماری در این رابطه نداریم.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->