صندوق دارا دوم اوائل مرداد پذیره نویسی می شود | سقف خرید ۵ میلیون تومان ممنوعیت واردات گوشی موبایل بالاتر از ۳۰۰یورو لغو شد، اما گوشی بالای ۷ میلیون تومان در بازار نایاب شد! ممنوعیت برای واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو منتفی شد! بورس امروز ۱۷ تیر ۹۹ | ادامه روند صعودی شاخص کل با رشد ۲۷ هزار واحدی بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیاتی در جهت رضایتمندی و تکریم مودیان ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی ۱۶ میلیون و ۲۱۳ هزار تومان شد از ظرفیت پنل خورشیدی در تامین برق خانگی استفاده شود تمام کالا‌های لوازم خانگی ما وابستگی ارزی دارند | تولیدکنندگان به درج قیمت در سامانه ۱۲۴ موظف هستند قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۱۷ تیر ۹۹ ۸۹ کالای اساسی در دوران کرونا افزایش قیمت داشت ۴ سبد پیشنهادی برای معاملات امروز بورس (۱۷ تیرماه) + جدول کارگزاری ۱۴۷ هزار کسب‌وکار آسیب‌دیده از کرونا به شبکه بانکی معرفی شدند چه گوشی‌هایی از بازار موبایل ایران می‌روند + لیست گوشی‌های ممنوعه بیش از ۹۵ درصد قرارداد‌های کارگران، کار موقت هستند، نه امنیت شغلی و نه امنیت معیشتی! قیمت مرغ و گوشت چرا گران شد؟ | قیمت گوسفند زنده در مرز عراق کیلویی ۹۰ هزار تومان ۱۰ شغل پرطرف‌دار جهان قیمت روز گوشی موبایل در بازار امروز ۱۷ تیر ۹۹+جدول جزئیات وام مستاجران هفته آینده اعلام می‌شود |وام به حساب صاحب‌خانه واریز نمی‌شود این طرف یا آن طرف شیشه؛ ما زمین خوردیم
خبر ویژه
کنترل بازار خودروهای صفر با ارائه سقف قیمتی برای فروش
رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو، نوسانات نرخ ارز را عامل اصلی تغییرات قیمتی در بازار خودرو دانست و گفت: برای کنترل بازار باید سقف قیمتی برای فروش درنظر گرفته شود.
 به گزارش شهرآرانیوز، سعید موتمنی با بیان این که  بخش اصلی افرادی که خودرو را از کارخانه تحویل می‌گیرند، سرمایه گذار هستند، گفت: اگر برای فروش سقف قیمتی مانند حداکثر ۱۰درصد بالاتر از قیمت کارخانه درنظر گرفته می‌شد، تقاضای کاذب نیز کاهش می‌یافت و سرمایه‌گذار به این نتیجه می‌رسید که بازار خودرو برای سرمایه‌گذاری سودآور نیست.  
وی تصریح کرد: خودرو کالای ضروری و مصرفی است و باید بر قیمت آن نظارت شود. نباید افراد به واسطه این که پول برای سرمایه‌گذاری دارند، در خودرو سرمایه‌گذاری کرده و آن را به قیمت دلخواه فروخته و بازار را به این روز بیندازند.  
موتمنی افزایش قیمت در بازار خودرو و پس از قرعه کشی محصولات خودروسازان را ناشی از نوسانات نرخ ارز دانست و گفت: درحال حاضر نیاز بازار را افرادی که در شرکت‌های خودروساز ثبت نام کرده و خودرو را تحویل می‌گیرند تامین می‌کنند. اگر این افراد از فروش خودرو‌ها امتناع کنند، بازار به شرایط آشفته کنونی دچار می‌شود.  
وی تصریح کرد: وقتی خودرو سقف قیمتی ندارد، فروشنده‌ها با افزایش ارز، قیمت پیشنهادی را بالا می‌برند و به بالاترین قیمت می‌فروشند. این افراد برای فروش خودرو به نمایشگاه‌ها نیز مراجعه نمی‌کنند بلکه از طریق انتشار آگهی در فضای مجازی اقدام به فروش خودرو می‌کنند. در حال حاضر نمایشگاه‌ها با خودرو‌های داخلی بیگانه شده‌اند.  
رییس اتحادیه فروشندگان خودرو تصریح کرد: نبود سامانه معاملات خودرو سبب شده آمار دقیقی از میزان نیاز روزانه بازار و امکان رصد تعداد معاملات در بازار خودرو نداشته باشیم.  
وی افزود: بخش اصلی افرادی که در فروش خودروسازان شرکت می‌کنند، سرمایه‌گذار هستند که به دنبال افزایش سرمایه‌های خود هستند و تعداد مصرف کننده‌های واقعی کم است. اما در قرعه‌کشی‌ها شرایط برای امتحان شانس افراد جذاب شده و اکثر افراد به دنبال امتحان شانس خود هستند.  
موتمنی اضافه کرد: وقتی پراید قیمت ۳۷ میلیون تومان و ۴۰۰ هزار تومان کارخانه خریداری و در بازار به قیمت ۷۶بفروش برسد و یا پژو پارس تی. یو.۵ به قیمت ۸۵میلیون تومان کارخانه، ۱۷۵ میلیون در بازار تومان فروخته شود جذابیت برای سرمایه گذاری افزایش می‌یابد. باید این جذابیت با تعریف سقف قیمتی از میان برداشته شود.
منبع:تابناک
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
توجه : نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمیشود.
سرخط خبرها

{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}