واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی
سرخط خبرها

تعمیرگاه‌های خودرو هم به بیماری گرانفروشی مبتلا شدند

  • کد خبر: ۳۲۲۷۸
  • ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
تعمیرگاه‌های خودرو هم به بیماری گرانفروشی مبتلا شدند
رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو: افزایش قیمت خودرو روی افزایش نرخ قطعه تاثیر گذاشته است، و تعمیرگاه‌های خودرو هم با ابتلا به بیماری گرانفروشی، صدای دارندگان خودرو را درآورده اند.

 به گزارش شهرآرانیوز ، خرید قطعات خودرو می‌تواند یک روند ترسناک باشد. غالباً ما از صحبت‌هایی که توسط همکاران، اعضای خانواده و دوستان گفته می‌شود وحشت می‌کنیم که آن‌ها ماشین خود را به مغازه یا نمایندگی می‌بردند و برای تعمیر یا تعویض یک قطعه باید مبلغ هنگفتی را پرداخت کنند.

مشکلی که اصولا وجود دارد افراد گاهی، آگاهی نسبت به هزینه تعمیر یا تعویض قطعه ندارند، اینکه برای تعویض یک قطعه چه میزان باید پرداخت کنند؟ چگونه باید بدانند نرخ کار یک ساعته منصفانه چقدر است؟ تعمیر ماشین چقدر طول می‌کشد؟

اکثرا افراد پس از پایان تعمیر خودرو یک فاکتور دریافت می‌کنند که گویی حتی به زبان خارجی نوشته شده است و در نهایت مجبور هستند این فاکتور را قبول کنند و مبلغ را واریز می‌کنند.

مشتریان از افزایش قیمت دستمزد تعمیر خودرو گلایه دارند. گاهی حتی برخی ادعا دارند که هزینه تعویض قطعه از خرید قطعه گران‌تر آب می‌خورد که باعث شکایت این دسته از افراد شده است، به طوری که برخی می‌گویند هزینه تعمیر خودرو برای برخی از قطعات گاهی می‌تواند از ارزش خودرو فراتر رود.

زمانی که خودرو که خراب می‌شود، تازه اول گرفتاری است! صابون این گرفتاری به تن بیشتر صاحبان خودرو خورده است؛ از گرفتاری پیدا کردن قطعه اصل برای جایگزین کردن با قطعه خراب تا دستمزد‌هایی که گاه باید بابت تعمیر بپردازید.

علیرضا نیک آئین رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با بیان علت قیمت بالای تعمیر خودرو، گفت: تعمیرکاران نرخ مصوبی برای تعمیر یا تعویض قطعه خودرو دارند و نباید به هیچ عنوان از این مبلغ تعیین شده بیشتر دریافت کنند.

نیک آیین به آشفته بازار لوازم و قطعات یدکی اشاره کرد و گفت: در بازار کنونی قیمت لوزام یدکی نوسان بالایی دارد و گاهی حتی دو مغازه همجوار قیمت‌های متفاوتی از یک جنس ارائه می‌دهند.

به گفته این مقام مسئول، برخی از امداد خودرو‌ها با بعضی از تعمیرگاه‌ها زد و بندی دارند که این عامل می‌تواند در افزایش قیمت دستمزد تاثیر بگذارد همچنین گرانی و آشفته بازار لوازم یدکی، مراجعات دیرهنگام مردم برای سرویس خودرو، بازسازی قطعات خودرو در مراکز زیرپله ای، پرشدن بازار از لوازم یدکی درجه ۳ چینی و وجود تعمیرکاران غیر مجاز، باعث شده بازار لوازم یدکی آشفته‌تر از گذشته شود.

نیک آئین با اشاره به افزایش فعالیت تعمیرکاران خودرو، گفت: هر ساله با فرا رسیدن تابستان فعالیت تعمیرکاران افزایش می‌یابد چرا که مسافرت‌ها افزایش می‌یابد، اما گرانی قطعات خودرو و به طبع هزینه‌های اجاره بهاء، حامل‌های انرژی تاثیر بسیاری بر این صنف گذاشته است

این مقام مسئول با بیان اینکه خودرو‌های داخلی با کمبود قطعه مواجه شده اند، بیان کرد: کمبود قطعه مهمترین مشکل تعمیرکاران است. قطعات خودروهایی، چون برلیانس و L ۹۰ در بازار کم است و این باعث شده است هر روز یک قیمت برای آن‌ها اعلام شود.

نیک آئین تصریح کرد: دست‌هایی پشت پرده گران شدن قطعات وجود دارد چرا که یک قطعه در بازار کمیاب می‌شود و پس از ۲ برابر شدن قیمت به وفور در بازار یافت می‌شود و این نشان می‌دهد برخی به عمد از عرضه برخی قطعات به بازار جلوگیری می‌کنند.

رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اشاره به اینکه بسیاری از خودرو‌ها به دلیل کمبود قطعه در تعمیرگاه‌ها ماندگار شده اند تاکید کرد: تعمیرکاران نیز مصرف کننده قطعات هستند و وقتی قطعه‌ای در بازار نیست نمی‌توانند کار کنند و این مهمترین چالش فعلی تعمیرکاران و البته صاحبان خودروست.

او با انتقاد از نظارت بر بازار گفت: در سایه فقدان نظارت، قیمت‌ها بالا می‌رود و عرضه شدن قطعه پس از گران شدن نشان از دست‌های پشت پرده‌ای دارد که باید با نظارت جلوی سودجویی آن‌ها گرفته شود.

اسماعیل شرف بافی یکی از تعمیرکاران خودرو با اشاره به نرخ تعمیر خودرو، گفت: نرخ مصوبی برای تعمیر خودرو داریم، اما مشکلی که وجود دارد بسیاری از افراد به دلیل اینکه دیر به دیر خودرو خود را به تعمیرگاه می‌آورند، هزینه‌های تعمیر هر قطعه را مجبور هستند به یکباره پرداخت کنند که همین رویه باعث شکایت آن‌ها از پرداخت وجه می‌شود.

او بیان کرد: فردی برای تعمیر دیسک و صفحه به تعمیرگاه مراجعه کرده بود که پس از تعویض آن برخی دیگر از قطعات نیاز به تعویض داشتند که در نهایت زمانی که لیست هزینه را تحویل دادم شکایت داشتند که چرا هزینه زیاد شده است در صورتی که ما هیچگونه نرخ اضافه‌ای دریافت نکرده ایم و اجازه این کار را نداریم.

این تعمیرکار ادامه داد:، اما برخی از تعمیرکاران هستند که گاهی ممکن است با طرف مقابل طی کند و هزینه‌ای اضافه‌ای دریافت کند که این رویه توافقی است. برخی قطعات چه برای تعمیر و چه برای تعمیر نیاز به زمان دارند.

هزینه ۳۰۰ هزار تومانی برای آچارکشی ساده!

ناصری یکی از مشتریان گفت: برخی از تعمیرکاران به دلیل اینکه می‌دانند مشتری سر از کارشان در نمی‌آورد قیمت‌های نجومی می‌گیرند که این رویه باعث ایجاد مشکلاتی برای شخص بنده شده است.

او بیان کرد: چندی پیش خودرو خود را برای تعمیر به تعمیرگاه بردم و تعجب کردم که بابت تعویض یک قطعه باید هزینه بیشتری برای دستمزد بدهم، این تعمیرکار یک آچارکشی ساده آن هم برای یک خودرو کاملا ایرانی را از من ۳۰۰ هزار تومان گرفت که باعث تعجب فراوانم شد.

این مشتری ادامه داد: نیاز است که اتحادیه‌ها نظارت بیشتری بر کار این صنف داشته باشند.

حالا انتظار می‌رود که سازمان‌های مربوط نظارت بیشتری بر کار صنوف داشته باشند تا بتوان از گران فروشی در آن‌ها جلوگیری کرد و در نتیجه التهابات بازار را کاهش داد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->