بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی رئال مادرید و منچسترسیتی در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و ذوب آهن در لیگ برتر (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | طلایی‌پوشان پیروز دربی اصفهان پخش زنده بازی الهلال و العین در لیگ قهرمانان آسیا (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

بازگشت آزمایشی فوتبال

  • کد خبر: ۳۲۳۱۷
  • ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
بازگشت آزمایشی فوتبال
فوتبال باشگاه‌های مشهد و استان بعد از هفته‌ها تعطیلی، امروز با لحاظ شرایط ویژه از سر گرفته می‌شود
مرتضی اخوان/ شهرآرانیوز - حالا که دوباره سوت آغاز لیگ برتر فوتبال به صدا درآمده است، هیجان نبرد در مستطیل سبز آرام‌آرام در رده‌های مختلف سنی از سر گرفته می‌شود. لیگ‌های مختلف فوتبال در رده‌های سنی مشهد و استان هم که چندماهی است به سبب شیوع کرونا تعطیل شده بود، قرار است دوباره شروع شود و چرخ فوتبال پایه به حرکت درآید. دراین‌میان نگرانی‌ها بابت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت بازیکنان، کادر فنی و برگزارکنندگان مسابقات، مهم‌ترین مسئله‌ای است که وجود دارد. شاید به‌همین‌دلیل است که مسئولان فوتبال مشهد و استان خیلی زود با برگزاری جلسات هم‌اندیشی نسبت به تهیه شیوه‌نامه برگزاری مسابقات منطبق با پروتکل‌های بهداشتی اقدام کردند تا خطرات ناشی از برگزاری دوباره رقابت‌ها در شرایط ویژه کرونایی شهر مشهد را به حداقل برسانند.

پروتکل‌هایی برای سلامت
بند‌های مصوب در شیوه‌نامه برگزاری مسابقات لیگ‌های فوتبال مشهد و استان در شرایط کرونایی نشان می‌دهد که هر تیم می‌تواند در هر بازی ۵ تعویض انجام دهد. بر اساس مصوبات جلسه هم‌اندیشی لیگ‌های مشهد، تیم‌های میزبان باید ۲ توپ استاندارد را که کمیته مسابقات تعیین کرده است، برای انجام هر بازی قبل از شروع بازی به سرپرست مسابقات تحویل دهند. هر تیم می‌تواند فقط از ۳ نفر کادر بر روی نیمکت استفاده کند و هر بازیکن باید بطری آب اختصاصی و با ذکر نام داشته باشد. بازیکنان ذخیره و کادر فنی باید از ماسک استفاده کنند و شادی بعد از گل نیز ممنوع است.

آغاز ۴ دسته از لیگ‌های فوتبال مشهد
مسابقات لیگ دسته‌۱ و ۲ جوانان و امید‌های فوتبال مشهد که پیش از کرونا نیمه‌تمام باقی ماند، حالا قرار است از سر گرفته شود. جوانان دسته اول و دوم از ۱۵ تیر به میدان می‌روند و امید‌های دسته‌یک از ۱۸ و دسته ۲ از ۲۰ تیر مسابقاتشان شروع می‌شود. جوانان دسته‌یک ۱۴ تیم هستند که پیش از تعطیلی کرونا ۸ هفته از رقابت‌هایشان برگزار شده بود و تیم فولاد مشهد با ۲۴ امتیاز صدرنشین این پیکار‌ها بود و عالی‌مقام سه‌امتیازی در قعر جدول قرار داشت. در لیگ دسته دوم فوتبال جوانان مشهد، ۱۴ تیم با یکدیگر رقابت می‌کنند که آن‌ها هم ۵ هفته از مسابقاتشان باقی مانده است و تیم‌های ذوب‌آذرخش با ۲۰ امتیاز و پارس نواب با ۲ امتیاز، به‌ترتیب صدرنشین و قعرنشین هستند. رقابت‌های لیگ دسته‌اول امید‌های مشهد در ۲ گروه «الف» و «ب» برگزار می‌شود که بعد از برگزاری بازی‌های ۲ هفته ابتدایی تعطیل شد؛ ۲ گروه هشت‌تیمی که قرار است تکلیف برترین تیم‌های امید فوتبال باشگاهی مشهد در دسته‌اول را مشخص کند. اما لیگ دسته‌دوم امید‌ها تک‌گروهی و با شرکت ۸ تیم کارش را ادامه خواهد داد. در این دسته تنها یک هفته از رقابت‌ها برگزار شده بود که دیو کرونا به جان فوتبال مشهد افتاد.

دغدغه PCR و تدبیری که باید اتخاذ شود
حسین بادامکی، رئیس هیئت فوتبال مشهد درباره شروع دوباره رقابت‌های رده‌های پایه فوتبال باشگاهی مشهد گفت: قرار است مسابقات عقب‌مانده فصل قبل از ۱۵ تیر برگزار شود و تلاش می‌کنیم تا با رعایت مسائل بهداشتی، این رقابت‌ها را به‌نحو‌احسن برگزار کنیم. وی با اشاره به پروتکل‌های بهداشتی و دغدغه اصلی برگزارکنندگان اظهار کرد: ما فرم خوداظهاری را به باشگاه‌ها می‌دهیم و آن‌ها هم باید تست PCR تمام بازیکنان و کادرفنی‌شان را برای ما بیاورند. بادامکی افزود: حقیقت آن است که تست PCR اورجینال شاید برای باشگاه‌های لیگ‌برتری هم هزینه بسیار بالایی داشته باشد و ما به‌دنبال این هستیم تا با یک کلینیک صحبت کنیم تا اگر بشود، باشگاه‌ها برای تست ارزان‌تر به آنجا مراجعه کنند و هیئت هم اگرچه بودجه‌ای ندارد، اما با این تمهید کمکی به آن‌ها کرده باشد. بادامکی تصریح کرد: اگر این اتفاق بیفتد، خیلی خوب است و بخش اعظمی از دغدغه ما و تیم‌‎ها کم می‌شود.

آغاز ۲ دسته از لیگ‌های فوتبال استان
حکایت برگزاری رقابت‌های لیگ‌های فوتبال استان کمی با مشهد متفاوت است. لیگ جوانان ۱۹ سال استان و بزرگ‌سالان دسته‌یک استان در مرحله پایانی قرار دارد و تنها یک هفته از رقابت‌های این دسته از لیگ‌های استان پیش از کرونا ناتمام باقی ماند. حالا مسئولان هیئت فوتبال خراسان رضوی درپی آن هستند که از امروز این ۲ لیگ را آغاز کنند. لیگ جوانان ۱۹ سال استان با شرکت ۱۱ تیم در حال برگزاری بود که کرونا این رقابت‌ها را نیمه‌تمام به سال ۹۹ منتقل کرد. حالا فقط تک‌بازی عقب‌افتاده هفته نهم میان کاکوش و آرامش نوین و بازی‌های هفته پایانی باقی مانده است. تیم بابک عالی حرفه‌ای با ۲۶ امتیاز، پیش از هفته پایانی، قهرمان لیگ جوانان ۱۹ سال استان شده و غذای سبز نیز با ۵ امتیاز قعرنشین است. دیگررقابت‌های لیگ‌های فوتبال استان که قرار است از فردا آغاز شود، به لیگ دسته‌یک بزرگ‌سالان استان مربوط می‌شود. این رقابت‌ها در ۳ گروه جنوب و مرکز باید در هفته پایانی پیگیری شود. در گروه مرکز تیم پشتیبانی، یاران غیاثیان و آفاق شهر بهشت به‌ترتیب با ۱۵، ۱۴، و ۱۴ امتیاز اول تا سوم هستند و هر کدام از این تیم‌ها می‌توانند اول شوند. در گروه منطقه جنوب یاران مرحوم ریسی با ۲۲ امتیاز قهرمانی‌شان قطعی است.

تست رعایت پروتکل‌ها
محسن حیدری، دبیر هیئت فوتبال خراسان رضوی، درباره ازسر‌گیری رقابت‌های لیگ‌های فوتبال استان گفت: برگزاری این رقابت‌ها برای ما صرفا یک تست است؛ تستی برای اینکه ببینیم آیا تیم‌های رده‌ها در لیگ‌های استان می‌توانند پروتکل‌ها را رعایت کنند یا خیر. وی افزود: جوانان ۱۹ سال و بزرگ‌سالان دسته‌یک استان فقط هفته پایانی رقابت‌هایشان باقی مانده است و ما می‌خواهیم با برگزاری این رقابت‌ها هم تکلیف فصل قبل مشخص شود و هم ببینیم آیا می‌توانیم از مردادماه یا شهریور فصل جدید را آغاز کنیم یا نه.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->