ممنوعیت ترخیص برنج در فصل برداشت لغو شد آخرین خبر از افزایش قیمت نان در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۴) آغاز به کار دوباره سامانه‌های همراه بانک و اینترنت بانک سپه پژمانفر: کمیسیون اصل ۹۰ به دنبال اصلاح روند پرداخت حقوق دولتی معادن است توضیحات معاون سازمان بورس درباره حمایت از بازار سرمایه وزیر کار: نظام اقتصادی کشور باید با عدالت بازآفرینی شود شوک توقف همکاری ایران و آژانس به بازار نفت | افزایش قیمت جهانی طلای سیاه مهلت افتتاح حساب وکالتی ایران خودرو تمدید شد (۱۱ تیر ۱۴۰۴) قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۱۱ تیر ۱۴۰۴) | هاوال ۲ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۱ تیر ۱۴۰۴) | اطلس سایپا ۶۴۲ میلیون تومان شد دولت آیین‌نامه اجرایی واردات خودرو را ابلاغ کرد بررسی قیمت امروز موبایل در مشهد (۱۱ تیر ۱۴۰۴) | شیائومی پوکو X۶ پرو کمتر از ۲۷ میلیون تومان حمایت ۶۰ همتی نظام بانکی از بازار سرمایه (۱۱ تیر ۱۴۰۴) معاون استاندار خراسان رضوی: مرز سرخس، می‌تواند به کریدور‌های بین‌المللی متصل شود آمادگی کامل کشور برای تأمین کالا‌های اساسی | جهاد کشاورزی: نگرانی در تأمین کالا‌های اساسی، وجود ندارد اطلاعیه شرکت مخابرات خراسان رضوی در خصوص افزایش ۵۰ درصدی تعرفه آبونمان تلفن ثابت قیمت دلار جهانی امروز (۱۱ تیرماه ۱۴۰۴) اعلام شد | ادامه نزول دلار در معاملات جهانی علت تعطیلی بازار طلای مشهد در هفته آینده چیست؟ بورس منفی، اما متعادل | حقیقی‌ها همچنان فراری از بازار (۱۱ تیر ۱۴۰۴) ریزش قیمت طلا و سکه در مشهد آغاز شد (۱۱ تیر ۱۴۰۴) تعلیق یک‌ماهه چک‌های برگشتی بانک سپه نرخ امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۱۱ تیر ۱۴۰۴) | ریزش قیمت ارز و طلا افزایش ۵۰ درصدی آبونمان تلفن ثابت (۱۱ تیر ۱۴۰۴) حقوق کارگران در کارگاه‌های تعطیل دوران جنگ چطور پرداخت می‌شود؟ ثبت‌نام سیزدهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور آغاز شد (۱۱ تیر ۱۴۰۴) | استخدام بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ نفر قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۱۱ تیر ۱۴۰۴) | هندوانه باز هم ارزان‌تر شد مشاوران املاک خراسان رضوی همچنان بر مدار بی‌قانونی | بیش از نیم میلیون سند دفترچه‌ای در استان وجود دارد رئیس سازمان بورس: بازار امروز متفاوت‌تر از ۴ روز کاری گذشته خواهد بود (۱۱ تیر ۱۴۰۴) سیاست‌های غلط ترامپ کار دست دلار داد | سقوط تاریخی دلار رقم خورد
سرخط خبرها

راه‌اندازی خط جدید تولید خودرو با داخلی‌سازی ۹۰ درصدی

  • کد خبر: ۳۲۶۰۷
  • ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
راه‌اندازی خط جدید تولید خودرو با داخلی‌سازی ۹۰ درصدی
دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان از راه‌اندازی خط جدید تولید خودرو با داخلی‌سازی ۹۰ درصدی خبر داد.

به گزارش شهرارانیوز، آرش محبی‌نژاد در این‌باره گفت:  در پی دور تازه تحریم‌ها علیه کشورمان ، همه فکر می‌کردند پروژه ساخت خودروی پژو ۳۰۱ (به عنوان سومین خودروی پسابرجامی پس از پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن سی ۳) با وجود هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های زیاد انجام شده مسکوت بماند، اما صنعتگران و مهندسان ایرانی با تلاش خود توانستند پروژه پژو ۳۰۱ را به K۱۳۲ ایرانی تبدیل کرده و آن را به نتیجه برسانند.

 

این مقام صنفی با بیان اینکه K۱۳۲ مدل ایرانیزه شده پژو ۳۰۱ نیست، بلکه خودرویی جدید است خاطرنشان‌کرد:‌ با این حال، توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایی که در پروژه پژو ۳۰۱ در قطعه‌سازان ایرانی از نظر تکنولوژیکی ایجاد و سرمایه‌گذاری‌های زیادی که در آن انجام شد، اکنون در پروژه K۱۳۲ به‌کار گرفته شده و استفاده می‌شود.

 

وی ادامه داد: در پسابرجام، حتی نخستین نمونه پژو ۳۰۱ با ۵۵ درصد داخلی‌سازی و به‌کارگیری ظرفیت‌های زنجیره تامین و صنعت قطعه‌سازی کشور تولید شده بود، اما در ادامه این ظرفیت بلا استفاده نماند و قطعه‌سازان و مجموعه زنجیره تامین خودروسازی در پروژه K۱۳۲ حضور خواهند داشت.

 

محبی‌نژاد خاطرنشان‌کرد: قرار است از یک موتور ایرانی در این پروژه استفاده شود و مجموعه گیربکس و اکسل آن نیز ایرانی خواهد بود.

 

K۱۳۲ خودرویی است که در قالب تهاجمی و متهورانه آن، بلوغ طراحی خودروسازی ایران قابل مشاهده است و به ادعای اهالی فن، کمتر کارشناس خارجی قادر به گرفتن ایراد از آن است.

 

این خودرو با ۱۱۵ اسب بخار قدرت، با استاندارد آلایندگی یورو۵، برخوردار از فرمان برقی، سیستم پایداری الکترونیکی، ترمز بسیار ایمن ESC و سامانه تشخیص غیرمستقیم باد لاستیک (TPMS) خواهد بود و در ساخت بدنه آن از ورق های با ایمنی بالا استفاده شده است.

 

مهمترین ویژگی های پروژه K۱۳۲، پاس کردن استانداردهای ۸۵ گانه، تولید قطعات با حداکثر خودکفایی و کمترین ارزبری از ابتدای عرضه به بازار و رعایت مسائل زیست محیطی در فرآیندهای تولید قطعات آن است.


پروژه محصول K۱۳۲ با دو نوع موتور و در دو گونه گیربکس دستی و اتوماتیک تولید خواهد شد و قرار است این خودرو در مرحله نخست با موتور EC۵ و گیربکس دستی به بازار عرضه شود.

 

در برنامه توسعه ای پروژه محصول K۱۳۲، تولید این محصول با موتور ای. اف ۷ توبورشارژ پلاس و گیربکس اتوماتیک نیز قرار دارد.

۱۳۹ قطعه ساز ایرانی، داخلی‌سازی قطعات این خودرو را بر عهده دارند و تعداد سازندگان دانش بنیان حاضر در آن نیز قابل توجه است، همچنین همه قطعات فلزی این پروژه در داخل ساخته شده است.

 

اکنون وابستگی ۲.۷ درصدی در قوای محرکه و ۴.۹ درصدی در تولید شاسی این محصول وجود دارد و با همت و توانمندی قطعه سازان داخلی انتظار می‌رود این وابستگی اندک نیز برطرف شود.

 

به گفته مسوولان ایران خودرو،‌ با مشخصه های کیفی و فناوری‌های روز به کار رفته در پروژه K۱۳۲، این خودرو قابل صادرات و عرضه حداقل به کشورهای منطقه و همسایگان خواهد بود.



منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->