تنش‌زدایی میان آمریکا و چین قیمت بیت‌کوین را افزایش داد (۵ آبان ۱۴۰۴) افزایش قیمت خودروها، رکود بازار را به پایان رساند؟ تعرفه قبوض گاز اصلاح می‌شود (۵ آبان ۱۴۰۴) خبری جدید از میزان سهمیه‌بندی بنزین برای هر خودرو | سوخت بر اساس پیمایش اختصاص می‌یابد قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۵ آبان ۱۴۰۴) | سیب‌زمینی و پیاز چند؟ ریزش قابل‌توجه اونس جهانی طلا در واکنش به توافق تجاری آمریکا و چین (۵ آبان ۱۴۰۴) قیمت امروز دینار عراق در مشهد اعلام شد (۵ آبان ۱۴۰۴) | درهم امارات، ریال عمان، دینار کویت و لیر ترکیه چند؟ ویدئو | وزیر اقتصاد آینده بورس را پیش‌بینی کرد اعتبارات ارزش افزوده در خراسان رضوی ۲۹ درصد افزایش یافت پس از گذشت ۵ ماه، چهارشنبه عرضه اولیه داریم (۷ آبان ۱۴۰۴) پلمب انبار پلی‌اتیلن به دستور تعزیرات حکومتی نحوه خرید سهام از سهامداران بانک آینده اعلام شد خام‌فروشی مشکلات تولید زعفران در خراسان رضوی را افزایش داده است پیش‌بینی بورس دوشنبه ۵ آبان ۱۴۰۴ پیش‌بینی قیمت دلار دوشنبه ۵ آبان ۱۴۰۴ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه دوشنبه ۵ آبان ۱۴۰۴ قیمت امروز خودروهای داخلی و خارجی (۴ آبان ۱۴۰۴) | تداوم احتیاط معامله‌گران در بازار خودرو قیمت گل زعفران افزایش یافت (۴ آبان ۱۴۰۴) رشد دوبرابری تقاضای خانه‌های کمتر از ۴۰ متر (۴ آبان ۱۴۰۴) جولان گوشی‌های قاچاق آیفون ۱۷ در بازار وضعیت کارت‌ها و حساب‌های بانک آینده چه می‌شود؟ کارورزی کنید، استخدام شوید | آغاز طرح ویژه اشتغال متقاضیان جویای کار در خراسان رضوی اثر رژ لب پیشرفت فیزیکی واحد‌های مسکونی در شهر‌های جدید، فقط ۳۳ درصد! افزایش تعرفه قبوض برق تکذیب شد (۴ آبان ۱۴۰۴) خون تازه در قلب تجارت ریلی شرق کشور | طلسم «ایستگاه شهید مطهری» مشهد بالاخره شکسته شد رشد بورس با یک محرک بیرونی | گزارش وضعیت بازار سهام (۴ آبان ۱۴۰۴) بررسی قیمت گوشت گوساله و گوسفند در مشهد (۴ آبان ۱۴۰۴) + جدول
سرخط خبرها

راه‌اندازی خط جدید تولید خودرو با داخلی‌سازی ۹۰ درصدی

  • کد خبر: ۳۲۶۰۷
  • ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
راه‌اندازی خط جدید تولید خودرو با داخلی‌سازی ۹۰ درصدی
دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان از راه‌اندازی خط جدید تولید خودرو با داخلی‌سازی ۹۰ درصدی خبر داد.

به گزارش شهرارانیوز، آرش محبی‌نژاد در این‌باره گفت:  در پی دور تازه تحریم‌ها علیه کشورمان ، همه فکر می‌کردند پروژه ساخت خودروی پژو ۳۰۱ (به عنوان سومین خودروی پسابرجامی پس از پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن سی ۳) با وجود هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های زیاد انجام شده مسکوت بماند، اما صنعتگران و مهندسان ایرانی با تلاش خود توانستند پروژه پژو ۳۰۱ را به K۱۳۲ ایرانی تبدیل کرده و آن را به نتیجه برسانند.

 

این مقام صنفی با بیان اینکه K۱۳۲ مدل ایرانیزه شده پژو ۳۰۱ نیست، بلکه خودرویی جدید است خاطرنشان‌کرد:‌ با این حال، توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایی که در پروژه پژو ۳۰۱ در قطعه‌سازان ایرانی از نظر تکنولوژیکی ایجاد و سرمایه‌گذاری‌های زیادی که در آن انجام شد، اکنون در پروژه K۱۳۲ به‌کار گرفته شده و استفاده می‌شود.

 

وی ادامه داد: در پسابرجام، حتی نخستین نمونه پژو ۳۰۱ با ۵۵ درصد داخلی‌سازی و به‌کارگیری ظرفیت‌های زنجیره تامین و صنعت قطعه‌سازی کشور تولید شده بود، اما در ادامه این ظرفیت بلا استفاده نماند و قطعه‌سازان و مجموعه زنجیره تامین خودروسازی در پروژه K۱۳۲ حضور خواهند داشت.

 

محبی‌نژاد خاطرنشان‌کرد: قرار است از یک موتور ایرانی در این پروژه استفاده شود و مجموعه گیربکس و اکسل آن نیز ایرانی خواهد بود.

 

K۱۳۲ خودرویی است که در قالب تهاجمی و متهورانه آن، بلوغ طراحی خودروسازی ایران قابل مشاهده است و به ادعای اهالی فن، کمتر کارشناس خارجی قادر به گرفتن ایراد از آن است.

 

این خودرو با ۱۱۵ اسب بخار قدرت، با استاندارد آلایندگی یورو۵، برخوردار از فرمان برقی، سیستم پایداری الکترونیکی، ترمز بسیار ایمن ESC و سامانه تشخیص غیرمستقیم باد لاستیک (TPMS) خواهد بود و در ساخت بدنه آن از ورق های با ایمنی بالا استفاده شده است.

 

مهمترین ویژگی های پروژه K۱۳۲، پاس کردن استانداردهای ۸۵ گانه، تولید قطعات با حداکثر خودکفایی و کمترین ارزبری از ابتدای عرضه به بازار و رعایت مسائل زیست محیطی در فرآیندهای تولید قطعات آن است.


پروژه محصول K۱۳۲ با دو نوع موتور و در دو گونه گیربکس دستی و اتوماتیک تولید خواهد شد و قرار است این خودرو در مرحله نخست با موتور EC۵ و گیربکس دستی به بازار عرضه شود.

 

در برنامه توسعه ای پروژه محصول K۱۳۲، تولید این محصول با موتور ای. اف ۷ توبورشارژ پلاس و گیربکس اتوماتیک نیز قرار دارد.

۱۳۹ قطعه ساز ایرانی، داخلی‌سازی قطعات این خودرو را بر عهده دارند و تعداد سازندگان دانش بنیان حاضر در آن نیز قابل توجه است، همچنین همه قطعات فلزی این پروژه در داخل ساخته شده است.

 

اکنون وابستگی ۲.۷ درصدی در قوای محرکه و ۴.۹ درصدی در تولید شاسی این محصول وجود دارد و با همت و توانمندی قطعه سازان داخلی انتظار می‌رود این وابستگی اندک نیز برطرف شود.

 

به گفته مسوولان ایران خودرو،‌ با مشخصه های کیفی و فناوری‌های روز به کار رفته در پروژه K۱۳۲، این خودرو قابل صادرات و عرضه حداقل به کشورهای منطقه و همسایگان خواهد بود.



منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->