نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

وقتی کرونا سبب خیر می‌شود!

  • کد خبر: ۳۲۷۷۸
  • ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
وقتی کرونا سبب خیر می‌شود!
حمیدرضا معصومیان - مسئول ضمیمه ورزش
اول/ از مصیبت کرونا چندماهی است که می‌گذرد و دنیا همچنان درگیر مبارزه با این ویروس مرموز است. اتفاق بد کووید ۱۹ سوای اینکه جان بشریت را به خطر انداخته و ترس را به جان همه ریخته، معضلات و مشکلات شدید اقتصادی نیز به‌دنبال داشته است که شاید جهان حتی پس از پایان کرونا هم تا سال‌ها درگیر پیامد‌های آن باشد. بااین‌همه همین کرونای خبیث بی‌منفعت هم نبوده و درعین بی‌رحمی و نحوست خوبی‌هایی هم داشته که یکی از آن‌ها ارتقای سطح علمی و عملی مردم به مقوله سلامت است؛ به‌طوری‌که حالا خیلی‌ها چیز‌هایی را رعایت می‌کنند که قبل از این ماجرا تره هم برایش خرد نمی‌کردند. رعایت بهداشت فردی از مقوله‌های مثبت کروناست که کار سال‌های فرهنگ‌سازی بی‌حاصل را در عرض چند ماه انجام داده است!
دوم/ شنیده‌اید که می‌گویند عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد؟ این ضرب‌المثل، حکایت بیماری کرونا در کشور ماست که با همه زشتی و خطرناک‌بودنش مسبب چند اتفاق خوب بوده که یکی از آن‌ها افزایش میل و تقاضای مردم به ورزش است. ازآنجاکه پزشکی ثابت کرده آمادگی بدنی و جسمانی تأثیر زیادی در پیشگیری از بیماری‌ها ازجمله کرونا دارد، این‌روز‌ها بسیاری از مردم علاقه‌مند به ورزش شده‌اند و از سر اجبار و ترس هم که شده، تنبلی را کنار گذاشته و مشتری بوستان‌ها و کوهستان‌ها شده‌اند. فقط کافی است صبح یک روز جمعه یا عصر همین روز سری به ارتفاعات جنوبی مشهد بزنید تا ببینید جمعیت چطور کرور‌کرور در دستجات چندنفره مسیر قله زو و ارتفاعات اطراف را می‌پیمایند؛ گروه‌هایی که به‌جرئت می‌توان گفت بیش از ۵۰ درصد آن‌ها شهروندان معمولی و به‌اصطلاح تازه‌کار کوهستان هستند که خوشبختانه یا متأسفانه این بیماری آن‌ها را به صرافت ورزش‌کردن انداخته است.
سوم/ بیشتر آدم‌هایی که این‌روز‌ها در مسیر کوه‌ها دیده می‌شوند، همان‌هایی هستند که احتمالا بار‌ها تصمیم به شروع ورزش داشته‌اند، اما سال‌ها در همین نقطه مانده‌اند. این آدم‌ها که حالا با شیوع ویروس کرونا به خودشان افتاده‌اند و بدون هیچ تبلیغ و تشویقی، خودجوش مشتری کوهستان شده‌اند، مصداق روشن تبدیل تهدید به فرصت هستند که می‌تواند بهانه اقدامات خوبی شود. حالا که اقبال مردم خواسته و ناخواسته به ورزش به‌ویژه ورزش‌های عمومی مثل کوه‌پیمایی به‌شدت زیاد شده، بهترین فرصت برای مسئولان است که زمینه را برای ورزشکارشدن شهروندان فراهم کنند. آن‌ها که همیشه از درد بی‌توجهی و تنبلی مردم می‌نالیدند و از بی‌فایده یا کم‌فایده‌بودن تلاش‌های خود می‌گفتند، حالا این فرصت طلایی را دارند که این توفیق اجباری را به یک عادت خوب تبدیل کنند تا ورزشکارشدن همه شهروندان که یکی از مقوله‌های مهم توسعه‌یافتگی هر شهری به‌شمار می‌رود، محقق شود.
چهارم/ تهیه و توسعه زیرساخت‌های ورزش همگانی به گمان ما مهم‌ترین و عاجل‌ترین اقدامی است که مجموعه مدیریت ورزشی باید درپی انجام آن باشد. اتفاقی که می‌گویند در کمربند جنوبی قرار است بیفتد و این جاده را به ایستگاه بزرگ ورزشی تبدیل کند، شاید هیچ‌گاه موقعیتی بهتر از این نیابد. سر خالی ورزش همگانی، خاصه کوه‌پیمایی، این‌روز‌ها به‌شدت شلوغ است و چند حرکت زیرساختی مثل کاری که قرار است در کمربند جنوبی شهر انجام شود، بدون‌شک این اشتیاق را همیشگی می‌کند. مشهد به لحاظ جغرافیایی، شهری استثنایی است و حالا که در وضعیتی استثنایی نیز قرار گرفته است، یک اقدام استثنایی می‌طلبد تا گامی اساسی درراستای ارتقای ورزش عمومی برداشته شود. کاری که بدون‌شک با مشارکت و همدلی خود مردم همراه خواهد شد و به‌این‌جهت احتمال موفقیت آن مثل همه کار‌های دیگر که پای میل واقعی مردم وسط می‌آید، بسیار بالاست.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->