پیشنهاد غیر رسمی استقلال برای انتخاب داور خارجی در دربی نازون و جنپو صدای ساپینتو را درآوردند| ۱۰ بازی بدون یک گل زده دورنت پردرآمدترین بازیکن تاریخ NBA عقب‌نشینی اندونگ با عذرخواهی از هواداران استقلال جدایی پروین از جمع پیشکسوتان پرسپولیس تاریخ و ساعت بازی بارسلونا و المپیاکوس (۲۹ مهرماه ۱۴۰۴) | امید طارمی به بارسلونا تاریخ و ساعت بازی تیم‌های فوتبال سپاهان و آخال (۲۹ مهرماه ۱۴۰۴) | استراتژی صعود تغییر ساعت بازی استقلال به‌خاطر قراردادهای تبلیغاتی صداوسیما! نورافکن: در ۲ بازی آسیایی خود محکوم به برد هستیم اماراتی‌ها از کانتونا برای خرید منچستر کمک خواستند نویدکیا: سپاهان بدترین شروع تاریخ لیگ برتر را داشته است صابر کاظمی به تهران منتقل می‌شود (۲۸ مهر ۱۴۰۴) نحوه خرید بلیت بازی استقلال و الوحدات در لیگ قهرمانان آسیا ۲ + لینک و قیمت تلاش نافرجام پرسپولیس برای مذاکره با اوسمار سایه ناامیدی در آنفیلد | زنگ خطر برای مربی هلندی تیم ملی والیبال نشسته ایران رنک یک نخست جهان را از دست داد! برانکو - پرسپولیس منتفی شد؟ اسطوره لیورپول: صلاح باید از ترکیب کنار گذاشته شود
سرخط خبرها

پرشتاب به سمت قهرمانی هفتم

  • کد خبر: ۳۳۱۸۳۸
  • ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۰
پرشتاب به سمت قهرمانی هفتم
سیدحسین برومند، موتورسوار مشهدی، بار دیگر قهرمان سوپربایک ایران شد.

به گزارش شهرآرانیوز، نمایش جذاب موتور‌ها روی پیست آزادی، آدرنالین خون را آنقدر بالا می‌برد که در چشم‌برهم‌زدنی، جذب مسابقات موتورسواری می‌شوید. کافی است یک بار سروکارتان به پیست افتاده باشد تا این هیجان را درک کنید. هیجانی که همین یکی‌دو روز گذشته در پیست آزادی تهران جاری بود و در نهایت برای قهرمان همیشگی موتور ریس ایران که یک خراسانی است، همانی بود که بود. سیدحسین برومند با ۳۳ سال سن آنقدر افتخار در موتورسواری ایران کسب کرده که حالا دیگر چهره‌ای شناخته‌شده است. او چم‌وخم کار با هر موتوری را بلد است. کافی است بر رکابش بنشیند و توانایی‌هایش را به رخ بکشد. برومند بعد از کسب مقام قهرمانی در مرحله اول رقابت‌های سوپربایک قهرمانی کشور، در گفت‌و‌گو با شهرآراورزشی، از این رقابت‌ها، وضعیت موتورسواری خراسان و روز‌هایی که پشت سر گذاشته است، می‌گوید.

آقایی برومند بر موتور ریس ایران

سیدحسین برومند متولد سال ۱۳۷۱ است. او که سال‌هاست نفر اول موتورسواری خراسان است و در سطح کشور همیشه درخشیده درباره سوابق فعالیتی خود در این رشته گفت: «سال ۱۳۸۸ که برای اولین‌بار در مسابقات شرکت کردم توانستم همان سال اول، نایب‌قهرمانی کشور را در موتور ریس به دست آورم.»

وی افزود: «با کسب حدود ۹۰ عنوان که ۷۴تای آن کشوری و ۱۶تا استانی است، پُرافتخارترین ورزشکار کشور هستم.»

او در پاسخ به این سژال که در کدام رشته‌های موتورسواری فعالیت می‌کند، اظهار داشت: «در انرو، موتور ریس ۱۲۵، ۱۵۰، ۲۵۰، ۱۳۰۰ و ۱۶۰۰ سی‌سی فعالیت می‌کنم و عناوین مختلفی در تمام این کلاس‌ها هم داشتم.»

تورنمنتی برای قهرمانِ قهرمانان بودن

موتورسوار خراسانی درباره قهرمانی در مسابقات سوپربایک کشور اذعان داشت: «این رقابت‌ها معمولاً هرساله در ۴ راند برگزار می‌شود و این راند اول مسابقات بود که من توانستم در کلاس ۲۰۰ سی‌سی قهرمان و در کلاس مینی‌جی‌پی به مقام نایب‌قهرمانی برسم.»

برومند تصریح کرد: «بعد از پایان هر ۴ راند مسابقات و جمع امتیازات، "قهرمان سال" نیز تعیین می‌شود. طی ۸ سال گذشته که عنوان قهرمانی سال به ورزشکاران این رشته تعلق گرفته است، من توانستم ۶ بار قهرمان سال باشم.»

این ورزشکار خراسانی یادآور شد: «راند دوم مسابقات امسال (۱۴۰۴) قرار است ۲۳ خردادماه برگزار شود و امیدوارم بتوانم به این روند ادامه دهم و امسال هم افتخاری دیگر برای موتورسواری خراسان به دست آورم.»

افتخاری که هیچ‌وقت بین‌المللی نمی‌شود

ستاره بلامنازع موتور ریس کشور در پاسخ به این سؤال که آیا تاکنون تورنمنت بین‌المللی رفته یا خیر، گفت: «واقعیت آن است که سطح موتورسواری ایران با آسیا بسیار متفاوت است و ما فاصله زیادی با آسیایی‌ها داریم. به همین خاطر معمولاً اعزامی صورت نمی‌گیرد.»

سیدحسین برومند خاطرنشان کرد: «آخرین‌بار ۲ سال پیش فقط یک نفر به مسابقات جهانی اعزام شد که خب مشخص بود ره به جایی هم نخواهد برد.»

وی تأکید کرد: «دلیل اصلی اینکه اینقدر موتورسواری ما با سطح اول آسیا فاصله دارد این است که ما پیست‌های استاندارد نداریم. در همه دنیا طول پیست‌ها بسیار طولانی‌تر از آن چیزی است که در ایران وجود دارد و خب طبیعی است که همین نکته تأثیر مهمی بر کیفیت ورزشکاران ما می‌گذارد. از طرفی، موتور‌های درجه‌یک‌تر هم که بتوانید با آن در مسابقات آسیایی و جهانی شرکت کنید بسیار گران‌قیمت است و در توان ما برای خرید و استفاده نیست.»

وی افزود: «به همین دلیل است که هم اعزام‌های خارجی در رشته ما کم است و هم من تاکنون نتوانسته‌ام در مسابقات بین‌‎المللی شرکت کنم.»

پیست مشهد تعطیل است!

قهرمان سوپربایک کشور در مواجهه با این مسئله که آیا مشهد پیست استاندارد موتورسواری دارد یا خیر، اظهار داشت: «واقعیت آن است که تنهاپیست استاندارد کشور، پیست آزادی تهران است؛ البته یکی‌دو پیست خصوصی هم مثلاً در شهر جدید پرند وجود دارد، اما چون در اختیار بخش خصوصی است، استفاده از آن سخت است.»

وی افزود: «در مشهد، ما پیست ثامن را داریم که قبلاً پارکینگ بوده و سعی کردند آن را برای موتور آماده کنند و الان هم بی‌ایراد نیست.»

برومند متذکر شد: «البته می‌توان با رفع ایرادات، آن را استاندارد کرد تا از آن استفاده شود؛ اما متأسفانه این روزها، این پیست تعطیل است.»

وی با اشاره به دلیل این مسئله گفت: «یک عده در کار ورزش سنگ می‌اندازند و شنیده‌ام به‌خاطر شکایت آن‌ها، پیست تعطیل است.»

وضعیتمان ضعیف‌تر از قبل شده است

برومند تصریح کرد: «مدت‌هاست که شکایتی مبنی بر غیراستاندارد و خطرناک‌بودن پیست مطرح است و هرازگاهی پیست را به همین بهانه می‌بندند. الان چند ماه می‌شود که پیست تعطیل است و البته شاید این لابه‌لا یک هفته‌ای برای چند ساعت پیست را بازکنند و باز بلافاصله ببندند.»

این ورزشکار خراسانی یادآور می‌شود: «شنیده‌ام خود مجموعه ورزشی ثامن‌الائمه(ع) هم الان چند هفته است که تعطیل شده است.»

او در پاسخ به این سؤال که وضعیت موتورسواری در مشهد و استان چگونه است، اظهار داشت: «اگر نگاه مسئولان کنونی هیئت نبود شاید همین یک ذره هم که هست، نابود می‌شد. وضعیتمان شاید ضعیف‌تر از قبل شده باشد؛ چراکه پیست تعطیل است و هیچ حمایتی هم وجود ندارد.»

برومند گفت: «این ورزش خیلی غریب است. قبلاً ۱۰ تا قهرمان داشتیم و الان فقط من هستم و به نظرم وضعیتمان اصلاً خوب نیست.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->