خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی
سرخط خبرها

رشد سه برابری مبتلایان بستری کرونا در مشهد

  • کد خبر: ۳۳۳۶۷
  • ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۶
  • ۱
رشد سه برابری مبتلایان بستری کرونا در مشهد
نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت برای مدیریت بیماری کرونا در خراسان رضوی گفت: تعداد بستری‌شدگان مبتلا به کرونا در کلانشهر مشهد از نیمه دوم خردادماه تاکنون رشد بیش از سه برابری داشته است.
دکتر محمدحسین بحرینی روز سه‌شنبه در نشست خبری ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در خراسان رضوی افزود: از هفته دوم خردادماه امسال تاکنون شاهد رشد چشمگیر تعداد مبتلایان سرپایی و بستری در شهر مشهد و بیشتر مناطق استان خراسان رضوی بوده‌ایم.

وی ادامه داد: این در حالی است که طی این مدت تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در کلانشهر مشهد نیز رشدی حدود دو برابر داشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر تمام بخش‌های بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا (ع) مشهد و همچنین بیمارستان شریعتی این شهر به درمان بیماران کرونایی اختصاص یافته است و در صورت تکمیل شدن ظرفیت آن‌ها مراکز درمانی دیگری ویژه این گونه بیماران اختصاص خواهد یافت.

بحرینی افزود: تعداد مبتلایان بستری در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد که علاوه بر مشهد ۱۳ شهرستان دیگر را زیر پوشش دارد طی مدت یاد شده بیش از دو برابر رشد کرده است.

وی ادامه داد: تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد که حدود ۸۰ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود از نیمه دوم خردادماه تاکنون رشدی سه برابر داشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر فرهنگ‌سازی برای مردم در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مهمترین راهکار مقابله با کروناست چرا که پایان فعالیت این ویروس مشخص نیست و باید با آن زندگی کرد.

دکتر بحرینی افزود: بررسی‌ها نشان داده است که در ارتباطات دو فرد با یکدیگر اگر یک نفر از آنان ماسک داشته باشد خطر انتقال ویروس تا ۹۰ درصد کاهش می‌یابد و اگر دو طرف ماسک داشته باشند حدود یک و نیم درصد خطر ابتلا وجود دارد.

وی پیاده‌سازی نظام ارجاع و سطح‌بندی بیماران کرونایی را یکی از موفقیت‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سطح کشور عنوان کرد و ادامه داد: در قالب این نظام از ازدحام و هجوم مبتلایان مشکوک به کرونا به بیمارستان‌ها پیشگیری می‌شود به طوری که ابتدا بیمار به مراکز جامع سلامت و درمانگاه‌های تعیین شده مراجعه می‌کند و اگر نیاز به درمان‌های تخصصی‌تر و بستری باشد بیمار به بیمارستان‌های ویژه انتقال داده می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از مردم تقاضا داریم اگر علائم مشکوک به کرونا را دارند قبل از این که از خانه خود خارج شوند با سامانه ۱۹۱ تماس بگیرند و از طریق مشاوره و راهنمایی‌های این سامانه به مراکز جامع سلامت معرفی شوند.

بحرینی افزود: پاسخگویی به افراد دارای علائم مشکوک به کرونا از طریق سامانه ۱۹۱ همگام با شیوع کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شد و این سامانه از زمان فروکش کردن شیوع موج اول کرونا در خراسان رضوی تعطیل شد و از فردا چهارشنبه این سامانه در خدمت مردم و پرسشگران در زمینه کروناست.

وی در بخشی از سخنانش در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد تجمعات هفته اخیر پرستاران در مشهد گفت: بخش عمده خواسته‌های پرستاران در مشهد ملی است و به استان خراسان رضوی مربوط نمی‌شود که از جمله این خواسته‌ها می‌توان به تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اشاره کرد که سال‌ها از تصویب آن در مجلس شورای اسلامی گذشته، اما هنوز در سطح کشور عملیاتی نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در خصوص مطالبات پرستاران شاغل در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکنون بیش از ۶۰ درصد مبلغ کارانه آن‌ها همراه با حقوق به حساب آن‌ها واریز شده است در حالی که این اقدام برای پزشکان صورت نگرفته است.

بحرینی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکنون از هیچ اقدامی برای تحقق مطالبات پرستاران دریغ نکرده است و اینجانب به عنوان رییس دانشگاه اگر تلاش و اقدامی را برای کاهش مشکلات و مطالبات پرستاران می‌بایست انجام داده و تا به حال انجام نداده‌ام باید محاکمه شده و در مقابل قانون پاسخگو باشم.

۹۷ درصد از مسافران قطار شهری مشهد ماسک می‌زنند

فرماندار شهرستان مشهد هم در این نشست گفت: طبق بررسی‌های انجام شده هم اکنون ۹۷ درصد از مسافران قطار شهری مشهد پروتکل استفاده از ماسک را رعایت می‌کنند.

سید محمدرضا هاشمی افزود: خوشبختانه هم‌اکنون در قطار شهری مشهد و حوزه اتوبوسرانی استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حد قابل قبولی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به نظارت‌های مستمر بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در مراکز پرخطر شهرستان مشهد ادامه داد: نظارت بر هزار و ۵۰۰ مسجد، ۵۷ مرکز نگهداری سالمندان و معلولان، جایگاه‌های پمب بنزین و گاز، خبازی‌ها و فعالیت کارکنان و کارمندان ادارات و سایر مراکز شغلی به طور جد دنبال می‌شود.

فرماندار شهرستان مشهد گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون بررسی‌های انجام شده نشان داده است که بیش از ۸۸ درصد از نانوایی‌ها در شهرستان مشهد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند.

هاشمی افزود: از ۱۰هزار و ۴۰۰ بازدید انجام شده از نانوایی‌های مشهد، ۱۹۰ مورد از آن‌ها که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده‌اند تذکر گرفته و تعدادی هم تعطیل شده‌اند.

وی ادامه داد: برخی از ادارات و موسسات در مشهد مانند شرکت‌های آب و فاضلاب، میراث فرهنگی و گردشگری پروتکل‌های بهداشتی را به خوبی اجرا می‌کنند، اما برخی از نهاد‌ها که اسامی آن‌ها محفوظ است به خاطر رعایت نکردن پروتکل‌هایی مانند استفاده از ماسک توسط کارکنانشان و هم‌چنین ارباب رجوع تذکر گرفته‌اند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲۴۵ هزار و ۶۸۸ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان ۱۱ هزار و ۹۳۱ تن را در کشورمان گرفته است.

همچنین تاکنون ۲۰۷ هزار نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۱۱ میلیون و ۷۶۴ هزار و ۵۶۸ نفر را بیمار کرده و جان ۵۴۱ هزار و ۲۴۸ نفر را در ۲۱۲ کشور گرفته است.

۶ میلیون و ۷۵۸ هزار و ۸۰۵ نفر از افراد مبتلا به کرونا در سطح جهان تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با سه میلیون و ۴۱ هزار و ۱۲۹ بیمار کرونا و ۱۳۲ هزار و ۹۹۳ قربانی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و پس از آن به ترتیب کشو‌های برزیل، هند، روسیه و پرو قرار گرفته‌اند.

بر اساس آخرین آمار‌های رسمی، ایران در جدول شمار مبتلایان و قربانیان بیماری جهانگیر کرونا جایگاه دهم را در جهان دارد.
 
 
منبع:ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
قلی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
0
0
پس چرا تعطیل نمی کنید نکند میخواهید تمام مردم کرونا بگیرند 90 درصد مردم بهداشت را رعایت نمیکننند.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->