پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

تحقق ۱۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در حوزه اصناف خراسان رضوی

  • کد خبر: ۳۳۴۲۷
  • ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
تحقق ۱۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در حوزه اصناف خراسان رضوی
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۱۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی از مجموع ۲۱ هزار فرصت شغلی مورد تعهد حوزه اصناف، محقق شد که نشانگر جهش اشتغال در "سال جهش تولید" است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا مس‌فروش افزود: ایجاد ۱۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در حوزه فعالیت اصناف خراسان رضوی در حالی محقق شد که همه بخشهای اقتصادی این استان بخاطر بحران شیوع ویروس همه‌گیر کرونا خسارت دیده‌اند که در این میان زیان وارده به بدنه اصناف خراسان رضوی قابل توجه است.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: دولت تدبیر و امید برای کمک به رسته‌های صنفی خسارت دیده از بحران کرونا تسهیلاتی را در نظر گرفت که سهم خراسان رضوی از آن ۲۸ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال است.

 

وی افزود: ۱۴ رسته شغلی اصناف خراسان رضوی شامل ۶۷ هزار و ۳۹۶ کارگاه تولیدی، توزیعی، صنفی و خدماتی با اشتغال ۱۸۳ هزار و ۴۱۹ نفر، ظرف پنج ماه اخیر بخاطر بحران شیوع ویروس همه‌گیر کرونا متحمل زیان شده‌اند.

 

مس‌فروش ادامه داد: همه این رسته‌های شغلی اصناف و کارگاههای تولیدی، توزیعی، صنفی و خدماتی آن در خراسان رضوی مشمول تسهیلات دولت هستند.

 

وی گفت: این تسهیلات دولتی با نرخ کارمزد ۱۲ درصد و مهلت بازپرداخت دو سال، به همه رسته‌های شغلی اصناف و واحدهای صنفی مرتبط آن پرداخت می‌شود.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: نهادهای خدماتی نیز با درک متقابل از وضعیت اصناف، متناسب با اختیاراتی که دارند به منظور مراعات شرایط فعالان صنفی تخفیفاتی را در مطالبات خود از آنها اعمال کردند و حتی برخی از نهادها مهلت بازپرداخت مطالباتشان را از اصناف به مدت شش ماه به تعویق انداخته‌اند.

 

وی ادامه داد: اصناف همواره در شرایط دشوار کشور در اشتغالزایی برای جوانان نقش موثری ایفا کرده‌اند چنانکه که پارسال اصناف خراسان رضوی ۱.۵ برابر بیشتر از آنچه به استان در حوزه صنفی تکلیف شده بود زمینه ساز اشتغال شدند.

 

مس‌فروش همچنین گفت: خراسان رضوی ۲۶ اتاق اصناف و ۴۳۹ اتحادیه دارد که ۲۶ اتحادیه در شرف برگزاری انتخابات خود به سر می‌برند و تاکنون نیز ۱۵۱ انتخابات برای اتحادیه‌ها در خراسان رضوی برگزار شده است.

 

وی تعداد واحدهای صنفی فعال در این استان را که پروانه کسب برایشان صادر شده و معتبر هستند نیز ۱۷۶ هزار و ۶۸۸ واحد ذکر کرد.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: ۱۱۶ هزار و ۲۳۶ واحد صنفی در سطح این استان به دستگاه کارتخوان و ۶۶ هزار و ۶۵۵ واحد نیز به صندوق مکانیزه فروش مجهز هستند.

 

وی جمعیت افراد شاغل در واحدهای صنفی خراسان رضوی را هم ۱۸۲ هزار و ۱۶۰ نفر مرد و ۳۸ هزار و ۶۸۴ نفر زن ذکر و بیان کرد: ظرف دو ماه نخست امسال سه هزار و ۶۸۰ فقره پروانه کسب صنفی در خراسان رضوی صادر شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۸۷ درصد بیشتر است.

 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->