نخستین تیزر فیلم‌ «زن و بچه» با بازی پریناز ایزدیار و پیمان معادی + فیلم هشدار سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد درباره ۱۶۹ ساختمان ناایمن رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد مقدس: افتتاح سالن چندمنظوره «شهید زاهدی»، گامی به سوی توسعه ورزشی در روستا‌های محور مشهد-میامی است برگزاری اردوی تیم ملی فلوره در مشهد مقدس مراسم نکوداشت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در مشهد برگزار شد (۲۵ تیرماه ۱۴۰۴) پیشنهاد ارائه طرحی درخصوص احداث نخستین دهکده گردشگری ویژه دهیاری‌های کشور ادامه فعالیت عمرانی خط ۳ مترو مشهد، با وجود کمبود منابع مالی رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: دولت باید اختیارات لازم را به مدیران محلی واگذار کند شهردار مشهد مقدس خبر داد: افتتاح مجموعه ورزشی به همراه لندفیل مهندسی بهداشتی ویژه دفع پسماند‌های بیمارستانی امکان استفاده نوجوانان ۱۵ساله مشهدی از دوچرخه‌های بایدو فراهم شد تأکید فرماندار مشهد بر ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن آلودگی هوای کلانشهر مشهد، برای دومین روز پیاپی (۲۵ تیر ۱۴۰۴) علیزاده: انتظار داریم شهرداری مشهد با قوت بیشتری در تامین منابع مالی پروژه‌های شهری عمل کند فراوانی میوه و قصه صنعت کمپوت و کنسروسازی در خراسان فراخوان ثبت‌نام سفر اربعین ۱۴۰۴ در مشهد و خراسان رضوی | زائران در سامانه «سماح» ثبت‌نام کنند گلایه شهروندان از بوی نامطبوع حوالی بیمارستان هاشمی نژاد مشهد سهم مشهد از مالیات بر ارزش افزوده، همچنان ناچیز ساختمان معراج شهدای مشهد در آستانه تکمیل و تحویل به مردم عضو کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس مطرح کرد: پیشرفت ۷۰ درصدی کلان‌پروژه تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب اسلامی هزینه سفر اربعین ۱۴۰۴ یک خانوار ۴ نفره از مشهد چقدر می‌شود؟ رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد: ۱۲۰۰ میلیارد تومان اوراق برای توسعه زیرساخت و تجهیز آتش‌نشانی مشهد منتشر خواهد شد
سرخط خبرها

یک شهر و یک شهرآرا

  • کد خبر: ۳۳۴۲۷۳
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۴ - ۰۷:۳۰
یک شهر و یک شهرآرا
برای ایران و ایرانی، سوم خرداد نماد «می‌شود» در برابر همه «نمی‌شود» ها. در روزی چنین تاریخی و تاریخ‌ساز، «شهرآرا» متولد شد؛ روزنامه‌ای که از همان اول قرار بود در صفحاتش محصور نشود.

ما مردمی هستیم به حماسه نام‌بردار. تمدن دیرپای ایرانی بر دوش حماسه، هزاره به هزاره و قرن به قرن گشته است. ما با پای حماسه این همه راه آمده‌ایم و این همه آلبوم خلق کرده‌ایم. سوم خرداد ۱۳۶۱ ازجمله این آلبوم‌هاست که در هر خوانش سالانه، ما را به فهمی نو از حقیقتی رفیع می‌رساند که در آزادسازی خرمشهر رقم خورد. آن روز، جان به تن برگشت و خرمشهر به ایران. ما تاریخ را برگی نو زدیم که در هر خوانش زنده‌تر و چشمه‌سان‌تر جاری می‌شود.

برای ایران و ایرانی، سوم خرداد نماد «می‌شود» در برابر همه «نمی‌شود» ها. پرچم «می‌توانیم» در برابر باوری که دستانش می‌لرزید و ذهنی که با نمی‌توانیم انباشت شده بود. سوم خرداد و فتح خرمشهر، خبر اول بود در جهان حماسه‌ها. در تکرار این روز باید از خبر به روایت اول، خوانش صحیح و صادق از رویداد‌ها می‌رسیدیم تا جای شهید و جلاد عوض نشود. در ادامه به پاسداری از ادراک صحیح باید می‌رسیدیم تا دیگران نتوانند با دستکاری در ادراک جامعه، دست ما را ببندند. این هم کار رسانه است. جبهه‌ای گسترده که باید شکل بگیرد تا نتوانند ما را در قالبی که می‌پسندند قاب کنند.

بر همین اساس، در روزی چنین تاریخی و تاریخ‌ساز، «شهرآرا» متولد شد؛ روزنامه‌ای که از همان اول قرار بود در صفحاتش محصور نشود، بلکه با تولید محتوای غنی در پدیده چندخوانندگی، گام اول را چنان بردارد که هر صفحه را چند نفر بخوانند. شهرآرا در تعریف رسالت رسانه‌ای خود، تصمیم گرفت زبان مردم باشد؛ رسانه‌ای برای شهر امام‌رضا علیه‌السلام؛ صدای همه مردم و حتی در و دیوار شهر که قاب تمدنی یک فرهنگ ماندگار است؛ زبان شفافیت، آیینه رویداد‌های شهر مشهد و خدمتگزار توسعه فرهنگی این دیار نورانی.

شانزده‌سال از آن آغاز پرامید گذشته است و امروز شهرآرا به جایگاهی قابل‌اعتماد در میان رسانه‌های شهری کشور دست یافته است؛ رسانه‌ای مردمی، متعهد و ناظر بر دغدغه‌های واقعی شهروندان؛ بنگاهی چندرسانه‌ای که صدایی واحد را نمایندگی می‌کند برای اعتلای مشهد. در خوانش واقعیت‌ها و تحلیل رویداد‌ها می‌توان شهادت داد که شهرآرا در طول این سال‌ها کوشیده است در کنار پوشش دقیق رویداد‌ها و سیاست‌های شهری، به نیاز‌های فرهنگی، اجتماعی و زیارتی شهر مشهد نیز توجهی ویژه داشته باشد.

هویت این شهر گره‌خورده به حضور امام مهربانی‌هاست و این ویژگی، مسئولیت رسانه‌ای ما را دوچندان می‌کند. شهرآرا نیز به‌درستی این هویت را در اولویت محتوای خود قرار داده و همواره در مسیر تقویت زیست فرهنگی و تربیتی شهر گام برداشته است. کوشش شهرآرا، آراستن شهر و شهروند به زیبایی‌های فرهنگ رضوی است با زبان هنر و رسانه. همت این رسانه بهترسازی محیط زیست فرهنگی برای همه است.

اطلاع‌رسانی دقیق، نقد منصفانه و پرداختن حرفه‌ای و تمام‌ساحتی به مسائل شهر از دریچه نگاه مردم و کارشناسان، ازجمله محور‌های طراحی و اجراشده رسانه مردم مشهد بوده است. آنان که به انصاف و نگاه حرفه‌ای داوری می‌کنند، بر این موضوع متفق‌اند که شهرآرا نه‌تنها رسانه‌ای محلی، بلکه پاره‌ای از هویت مشهد است؛ با زبان مردم سخن می‌گوید و در کنار مدیریت‌شهری، به ساختن فردایی بهتر برای این شهر می‌اندیشد. درخشش افتخارآمیز خبرنگاران این بنگاه در جشنواره‌های مختلف ملی، امضای معتبری است پای این سخن که شهرآرا، فراتر از نشریه‌ای محلی، یک رسانه معتبر ملی است.

نگاهی به ضمائم تولیدی شهرآرا، چون شهرآرامحله، شهربانو، چهره، شهرآرامترو، کوله‌پشتی، پلخمون و... در کنار فعالیت‌های گسترده و مهم در فضای مجازی و پلتفرم‌های متعدد، این گواهی را ضریب چندبرابر می‌دهد که شهرآرا اکنون به جوانی توانمند و بالغ تبدیل شده است که دست شهر را می‌گیرد. در زادروز شهرآرا که به روز آزادسازی خرمشهر تبرک یافته است، برای شهرآراییان و مشهد عزیز روزگاری موفق‌تر آرزو می‌کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->