خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد ویدئو | ضیافتی امام رضایی در کنار خادمان امنیت مردم ویدئو | حضور تولیت آستان قدس رضوی در جمع روزه‌اولی‌ها مراسم شب‌های قدر ویژه ناشنوایان و کم شنوایان در حرم مطهر رضوی جزئیات مراسم احیا شب نوزدهم ماه رمضان در حرم مطهر رضوی ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی ارسال شد توزیع غذای گرم افطاری در حاشیه شهر مشهد توسط آستان قدس رضوی پرداخت زکات در سال ۱۴۰۲، ۲۵ درصد رشد داشت. جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس به یاران شهیدش پیوست  زائران حرم امام رضا (ع) در شب میلاد کریم اهل بیت (ع) میهمان بزرگترین سفره اکرام رضوی شدند افطار زائران حرم امام رضا(ع) در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) + فیلم آیت‌الله نوری همدانی جنایت صهیونیست‌ها در غزه را محکوم کرد پذیرایی از ۱۴هزار روزه اولی پای سفره افطار امام رضا(ع) دردنامه‌ای برای عبور از فصل سردِ غفلت؛ موسوی قوچانی، شهیدِ غریب! ارائه بیش از ۳ هزار خدمت فرهنگی به زائران بارگاه رضوی تا کنون (۴ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

قدیمی‌ترین خادم حرم امام رضا(ع) درگذشت

  • کد خبر: ۳۳۵۸۶
  • ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
قدیمی‌ترین خادم حرم امام رضا(ع) درگذشت
حاج محمد‌حسین مسئله‌گو دٌرّی قدیمی‌ترین خادم حرم نورانی امام رضا (ع) شب گذشته در سن ۹۷ سالگی درگذشت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حاج محمد‌حسین مسئله‌گو دٌرّی، قدیمی‌ترین خادم حرم نورانی امام رضا (ع)، در سن ۹۷ سالگی درگذشت.

 

این خادم آستان قدس رضوی متولد ۱۳۰۲ مشهد مقدس است که از سن ۱۹ سالگی به نیابت از پدرشان، مرحوم ثقه‌الاسلام میرزا حسن مسئله‌گو دری، به خدمت آستان امام رضا (ع) مشرف شدند.

 

قدیمی‌ترین خادم حرم امام رضا در سن ۹۷ سالگی درگذشت

 

خادمی ایشان سالیان طولانی ادامه داشت و بعد از پایان دفاع مقدس و بازگشت ایشان از جبهه از سال ۱۳۶۸ به صورت تشرفی ادامه یافت.

 

خدمات حاج محمدحسین مسئله‌گو دری به زوار امام رضا (ع) خلاصه نمی‌شد، وی از مؤسسان جامعه درمانگاه‌های خیریه مشهد و مؤسس چندین درمانگاه خیریه در مناطق محروم مشهد و شهرهای دیگر بود. در زمان مبارزات با رژیم ستم شاهی سرپل ارتباطی خیرین و متمکنین با مبارزین بودند و مسائل مالی مربوطه به زمان مبارزه را رتق و فتق می‌کردند.

 

قدیمی‌ترین خادم حرم امام رضا در سن ۹۷ سالگی درگذشت

 

حاج محمدحسین که نزد دوستان و آشنایان به خوش‌خلقی، شوخ‌طبعی، اخلاص، نمازهای شب و تلاش‌های روزانه برای رفع حاجات مؤمنان معروف بود، از متولیان و معتمدین مسجد ملاهاشم که اکنون در جوار حرم رضوی در ابتدای خیابان شیرازی قرار دارد، بود و در زمان قبل از انقلاب در قلب مدیریت تجمعات و سخنرانی‌های مردم انقلابی حضور داشت.

 

این خادم آستان منور امام رضا (ع) روز سه‌شنبه (۱۷ تیر ۹۹) در سن ۹۷ سالگی و پس از ۷۸ سال خدمت در بارگاه رضوی دارفانی را وداع گفت و پیکرش امروز (۱۹ تیر ۹۹) در جوار امام رئوف زیر ایوان طلای صحن آزادی حرم رضوی آرام گرفت.
 
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->