٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آغاز بازرسی‌ها از اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مشهد

  • کد خبر: ۳۳۶۷۹
  • ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱
آغاز بازرسی‌ها از اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مشهد
فعالیت عملیاتی ۱۷۷ گروه بازرسی به منظور نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا روز پنجشنبه ۱۹ تیر ماه در شهرستان‌های مشهد و بینالود (طرقبه‌شاندیز) آغاز شد.
به گزارش شهرآرانیوز، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جمع خبرنگاران گفت: فعالیت این تیم‌های بهداشتی در قالب کمیته نظارتی ویژه اجرای پروتکل‌های بهداشتی مصوب ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا انجام می‌شود.

دکتر مهدی قلیان‌اول افزود: بدین منظور ۳۶۵ نیروی بهداشتی و بازرسی در قالب تیم‌های مشترک بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی نظارت دارند که این نیرو‌ها از سازمان‌های مختلف به همراه بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد فراخوان شده‌اند.

وی ادامه داد: در این برنامه تیم‌های بازرسی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمامی اماکن عمومی، صنوف، بسته بودن تالار‌های پذیرایی، محل‌های برپایی تجمعات مختلف، کارخانجات و کارگاهها، ادارات، موسسات، پاساژها، مهمانپذیرها، مناطق تفریحی و واحد‌های عرضه مواد غذایی نظارت دارند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این نظارت‌ها بر اساس بازدید‌ها و شکایت‌های مردمی از طریق سامانه ۱۹۱ صورت می‌گیرد و در ابتدا برخورد به صورت تذکر و اخطار خواهد بود و در صورت بی‌توجهی به اخطار‌ها برخورد قانونی اعمال خواهد شد.

وی افزود: از هفته آینده فعالیت تیم‌های بهداشتی در سایر شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز راه‌اندازی خواهد شد.

شهر‌های گردشگرپذیر طرقبه و شاندیز در فاصله اندکی از شمال غرب کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد قرار دارند.

مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی نیز به خبرنگاران گفت: در راستای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا از ۱۵ تیر ماه امسال استفاده از ماسک در مجامع عمومی، ادارات و برای تمامی مردم در کشور اجباری شده است و باید همه پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را رعایت کنیم.

حسین شرافتی افزود: در این راستا به دستور استاندار خراسان رضوی، کمیته نظارت و ارزیابی متشکل از کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دادستانی و نمایندگی استانداری تشکیل شد که اکنون شاهد فعالیت این کمیته در شهر مشهد و شهرستان طرقبه شاندیز هستیم.

وی ادامه داد: هدف این است که ابتدا با تذکر و اخطار برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدامات پیشگیری و آموزش دنبال شود و اگر صنوف مختلف، مهمانپذیرها، تالار‌ها و ادارات استفاده از ماسک و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند با هماهنگی قضایی برخورد قانونی اعمال خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی گفت: موج دوم کرونا با رفتار‌های متفاوت از این ویروس، پیر و جوان، زن و مرد، کودک و بزرگسال نمی‌شناسد و همه باید نسبت به این موضوع هشیار بوده و پروتکل‌های بهداشتی را برای مقابله با بیماری رعایت کنید.

در پی افزایش میزان ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در خراسان رضوی تاکنون وضعیت ۱۴ شهرستان این استان از نظر شیوع ویروس کرونا قرمز شده که لزوم دوچندان و بیش از پیش رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی را می‌طلبد بطوریکه برخی مسوولان خواستار اعمال محدودیت‌های اجتماعی برای مقابله با این بحران عمومی شده‌اند.

رییس شورای اسلامی شهرستان مشهد امروز در این باره گفت: با توجه به موج دوم شیوع این بیماری همه‌گیر، ستاد استانی مقابله با کرونا و سیاستگذاران کلانشهر مشهد باید فکری کنند و به عنوان یک راهکار، محدودیت رفت و آمد درون شهری را دوباره برقرار نمایند.

شهناز رمارم افزود: امروز در شهر مشهد مشاهده می‌شود بسیاری از مردم ماسک ندارند در حالی که فاصله‌گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک ۲ عامل مهم در مقابله با شیوع ویروس کرونا در جامعه بسیار مورد تاکید است.

وی ادامه داد: در موج دوم شیوع ویروس کرونا همه رکورد‌ها شکسته شده، اما بدون توجه به موج دوم اوج‌گیری آن سالن‌های عروسی، مجالس تعزیه و اجتماعات عمومی در شهر مشهد برقرار است.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه این جمعیت توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی گناباد، سبزوار، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات رسانی می‌شوند.
 
منبع:ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->