امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید طرح یک ایرانی برای لوگوی نوروزی گوگل + عکس توصیه عجیب دانشمندان: به جای گوشت دام‌، گوشت مار بخورید! چند بازی رقابتی به لینکدین اضافه می‌شود دسترسی به تلگرام و اینستاگرام راحت‌تر می‌شود سامسونگ گلکسی واچ ۷ را در سه نسخه و با تراشه کارآمدتر عرضه می‌کند با تحویل سال، ساعت گوشی خود را چگونه تنظیم کنیم؟ + فیلم جزئیاتی درباره گوشی تاشو آیفون + تاریخ عرضه ۱۰ بازی برتر دونفره یا گروهی موبایل (اندروید و IOS) | آنلاین و آفلاین اندروید ۱۵ می‌تواند گوشی‌های اندرویدی خاموش را ردیابی کند ربات مجهز به ChatGPT می‌تواند حین گفتگو برای کارهای خود دلیل بیاورد + ویدئو هوش مصنوعی DeepMind گوگل می‌تواند نحوه انجام وظایف در بازی‌های ویدئویی را یاد بگیرد ویژگی «ارسال فایل» به زودی به دایرکت اینستاگرام اضافه می‌شود تصویب لایحه فیلترکردن تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا اسپاتیفای سرویس پخش موزیک ویدئو راه‌اندازی کرد تقلید پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا از سبک سخنرانی دونالد ترامپ + ویدئو اپل دانلود مستقیم اپلیکیشن‌های آیفون از وب‌سایت‌ها را ممکن می‌کند ۱۰ بازی برتر پلتفرمر موبایل (اندروید و IOS) + دانلود بسته‌های تخفیفی همراه اول و ایرانسل ویژه ماه مبارک رمضان (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳) ویدئو | بازگشت یاسمین مقبلی و فضانوردان مأموریت «کرو-۷» ناسا به زمین تیک تاک اپلیکیشن TikTok Photos را برای اشتراک تصاویر عرضه می‌کند
سرخط خبرها

مقایسه سامسونگ گلکسی A71 در مقابل گلکسی A51

  • کد خبر: ۳۳۶۸۸
  • ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۰
مقایسه سامسونگ گلکسی A71 در مقابل گلکسی A51
در این مطلب به مقایسه عملکرد سامسونگ گلکسی‌ A51 و گلکسی‌ A71 دو مدل میان‌رده سامسونگ خواهیم پرداخت.
 به گزارش شهرآرانیوز ،در گذشته شاید با اطمینان نمی‌شد به کسی توصیه کرد که یک گوشی میان‌رده سامسونگ را خریداری کند؛ به این دلیل که این دستگاه‌ها محدودیت‌های زیادی داشتند.  باوجود اینکه سامسونگ یکی از غول‌های سازنده موبایل محسوب می‌شد و محصولات این شرکت تقریباً با هر قیمتی در سراسر دنیا توزیع می‌شود؛ اما گوشی‌های میان‌رده آن ضعیف‌ترین امتیاز عملکرد را در بین سایر گوشی‌های میان‌رده موجود در بازار از خود نشان می‌دادند. اکنون این شرکت سیاست متفاوتی را در پیش گرفته و در بخش میان‌رده آن شاهد تغییرات اساسی هم در طراحی هم در عملکرد  بوده ایم.  سامسونگ گلکسی‌ای ۵۱ و گلکسی‌ای ۷۱ در واقع دو دستگاه جدید این سازنده بوده و شاهدی بر این ادعا هستند. در ادامه به مقایسه امکانات این دو مدل میان‌رده خواهیم پرداخت.


سال ۲۰۱۹ این شرکت در بخش گوشی‌های میان‌رده یک رنسانس را تجربه کرد. این شرکت تغییرات قابل‌توجهی را در بخش میان‌رده‌های خود به وجود آورد. حقیقتاً این گوشی‌ها از نظر تئوری دارای قابلیت‌هایی هستند که با بسیاری دیگر از گوشی‌های مدعی بازار می‌توانند رقابت کنند.  
 
مقایسه گلکسی A۷۱ در مقابل گلکسی A۵۱ سامسونگ

طراحی:
تفاوت قابل‌توجهی در طراحی این دو مدل به چشم نمی‌خورد و هر دو از یک زبان طراحی مشابه بهره برده‌اند. از طرفی مواد سازنده آن‌ها نیز یکی است. هر دو از پلاستیک در ساخت بدنه استفاده کرده و روی پنل جلو نیز روکش گوریلاگلس ۳ بکار رفته و فریم آن نیز پلاستیکی است.

نمایشگر:
حقیقتاً هر دو این گوشی‌ها از نمایشگر‌های فوق‌العاده‌ای برخوردارند. تعجبی ندارد به این دلیل که هر دو از نمایشگر AMOLED بهره برده و طراحی آن‌ها هول-پانچ است؛ اما یکی از تفاوت‌های این دو مربوط به اندازه آن‌ها است. گلسی‌ای ۵۱ اندازه‌ای برابر با ۶.۵ اینچی داشته در حالی که نمایشگر گلکسی‌ای ۷۱،  ۶.۷ اینچی است.  این نوع نمایشگر‌ها بدون شک نسبت به سایر پنل‌های LCD ارائه رنگ و روشنایی بهتری دارند. این دو گوشی نیز می‌توانند تجربه لذت‌بخشی از مالتی‌مدیا را برای کاربران فراهم آورند.

اگر نمایشگر بزرگ‌تر برای شما در اولویت قرار داشته و طرفدار برند سامسونگ هستید، گلکسی‌ای ۷۱ را انتخاب کنید در غیر این صورت گلکسی‌ای ۵۱ اندازه کوچکتری داشته و می‌تواند برای برخی از کاربران در هنگام خرید گوشی موبایل یک آپشن عالی در نظر گرفته شود.

دوربین‌ها:
هر دو گوشی از دوربین چهارگانه بهره برده‌اند؛ اما حقیقتاً تفاوت‌ هایی نیز با هم دارند.  اولین تفاوت مربوط به لنز زاویه باز بکار رفته در آنهاست. گلکسی‌ای ۷۱ دارای یک لنز زاویه باز ۶۴ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۱.۸ بوده در حالی که لنز گلکسی‌ای ۵۱ یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی است.  بقیه لنز‌های استفاده شده در آن‌ها مشابه بوده و شامل یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید، یک لنز ۵ مگاپیکسلی ثبت عمق با دیافراگم f/۲.۲ و یک لنز ماکرو ۵ مگاپیکسلی است.

آنچه در مورد دوربین تمام میان‌رده‌ها صادق بوده این است که زمانی که روشنایی طبیعی از بین می‌رود دیگر آن عملکرد قدرتمند و قابل‌توجهی را که انتظار می‌رود ندارند؛ اما در مورد این دو گوشی می‌بایست گفت که در جایگاه یک میان‌رده انتظارات بسیاری از کاربران را برآورده می‌کنند. به طور کلی عکس‌های ثبت شده در روشنایی طبیعی بسیار عالی و جذاب هستند.
 
مقایسه گلکسی A۷۱ در مقابل گلکسی A۵۱ سامسونگ

 ثبت سایه‌روشن تصاویر عالی بوده و تصاویر به اندازه کافی شارپ هستند.
 ثبت سایه‌روشن تصاویر عالی بوده و تصاویر به اندازه کافی شارپ هستند. شاید بخواهید بدانید که در این دو گوشی آیا تفاوت قابل‌توجهی بین عملکرد لنز‌های ۶۴ و ۴۸ مگاپیکسلی وجود دارد یا خیر؟ در این مورد می‌بایست گفت خیر. حتی در برخی از صحنه‌ها عملکرد گلکسی‌ای ۵۱ بهتر است؛ به این دلیل که عکس‌های ثبت شده با گلکسی‌ای ۷۱ تنالیته سبز رنگی داشته که ممکن است برخی از کاربران آن را دوست نداشته باشند. در رابطه با عملکرد لنز اولتراواید این دو نیز خاطر نشان می‌شود که عملکرد آن‌ها نسبت به گلکسی‌ای ۵۰ واقعاً قابل‌توجه است. وضوح و دقت رنگ آن به نسبت سال گذشته به طور چشمگیری ارتقاء یافته است. دوربین سلفی هر دو نیز ۳۲ مگاپیکسلی است.

در رابطه با دوربین دو گوشی نیز می‌بایست گفت که به طور کلی به نسبت سایر برند‌های موجود در بازار عملکرد متوسطی را از خود نشان داده‌اند؛ اما در بین گوشی‌های سامسونگ و نسبت به بقیه گوشی‌های میان‌رده این برند عملکرد دوربین این دو مدل قابل‌توجه است.

مقایسه گلکسی A۷۱ در مقابل گلکسی A۵۱ سامسونگ

سخت افزار و نرم افزار:
سامسونگ گلکسی‌ای ۷۱، از تراشه کوالکام اسنپدراگون ۷۳۰ بهره برده در حالی که تراشه گلکسی‌ای ۵۱ اگزینوس ۹۶۱۱ است.  تراشه‌های کوالکام جزء قدرتمندترین تراشه‌های موجود در بازار هستند؛ اما ممکن است بخواهید بدانید که این دو چه مقدار با هم تفاوت دارند و عملکرد آن‌ها به چه صورت است.

امتیازی که بنچمارک آنتوتو به گلکسی‌ای ۷۱ اختصاص داده برابر با ۲۳۱۴۲۱ است. در مقایسه می‌توان گفت که گوشی شیائومی می ۹ تی امتیازی برابر با ۲۱۹۴۴۸ و گوشی آیفون ۸ امتیازی برابر با ۲۳۲۰۰۸ را در این بنچمارک به ثبت رسانده‌اند. این درحالی است که بنچمارک آنتوتو برای گلکسی‌ای ۵۱ امتیاز ۱۳۸۲۴۲ را نشان داده است.  

گلکسی‌ای ۷۱ در سه نسخه ۶۴/۴، ۱۲۸/۴ و ۱۲۸/۶ گیگابایت و گلکسی‌ای ۵۱ در نسخه‌های ۱۲۸/۶, ۱۲۸/۸ گیگابایت عرضه شده‌اند. هر دو این گوشی‌ها نیز از درگاه اختصاصی سیم‌کارت بهره برده؛ از‌این‌رو می‌توان همزمان از دو سیم کارت و کارت حافظه جانبی استفاده کرد.  هر دو نیز از جک ۳.۵ میلی‌متری پشتیبانی می‌کنند.

طول عمر باتری:
این دو از باتری‌های متفاوتی نیز بهره برده‌اند؛ اما جای تعجب ندارد به این دلیل که نمایشگر آن‌ها نیز متفاوت است. باتری بکار رفته در گوشی گلکسی‌ای ۷۱ ظرفیتی برابر با ۴۵۰۰ میلی‌آمپر داشته در حالی که باتری بکار رفته در گلکسی‌ای ۵۱، ۴۰۰۰ میلی‌آمپری است. این دو از نظر نسخه فست‌شارژ نیز تفاوت دارند. گلکسی‌ای ۷۱ از تکنولوژی شارژ سریع نسخه ۲۵ وات استفاده کرده، در حالی a۵۱ از نسخه ۱۵ وات پشتیبانی می‌کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->