تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود نزاع دسته جمعی در پل قویون ارومیه+ فیلم سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنکور سراسری ۱۴۰۳ در خراسان‌جنوبی دوباره برگزار می‌شود آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو
سرخط خبرها

ارتقای شرایط تأمین آب ۷۰۰ روستا در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۳۳۹۷۷
  • ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
ارتقای شرایط تأمین آب ۷۰۰ روستا در خراسان رضوی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از ارتقای شرایط تأمین آب شرب ۷۰۰ روستا در این استان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سید ابراهیم علوی گفت: مشکل تامین آب شرب این تعداد روستا پس از اجرای طرح یک پارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی با تلاش بی وقفه همکاران و با وجود کمبود منابع مالی رفع شده و یا کاهش یافته است که اقدام یزرگی در این حوزه محسوب می‌شود.


علوی خاطر نشان کرد: بخشی از این روستا‌ها مربوط به شهرستان‌های تریت جام، سبزوار، بردسکن، خواف و نیشابور می‌باشد که مدیران و همکاران این مناطق با دست خالی مشکل آب شرب ساکنان روستایی را حل کردند که جای تقدیر دارد.


وی با اشاره به سقایی دو هزار و ۸۰۰ روستا توسط آبفا خراسان رضوی گفت: ۹۱ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار تحت پوشش آبفا قرار دارند و ۹ درصد باقیمانده هم به صورت خود گردان اداره می‌شوند که بر اساس مصوبات استانداری این تعداد روستا هم تحویل آبفا خواهند شد.


مدیرعامل آبفای خراسان رضوی اعلام کرد: ۲۰۰ روستای استان به طور دائم و بین ۷۰ تا ۸۰ روستا هم به شکل متغیر با تانکر آبرسانی می‌شوند و در شرایط اضطرار هم ۱۳ دستگاه تانکر کمکی توسط استانداری در اختیار آبفا قرار می‌گیرد.


سید ابراهیم علوی همچنین از اختصاص هزارو ۲۰ میلیاردریال اعتبار صندوق توسعه ملی برای تکمیل ۲۸ مجتمع آبرسانی روستایی در استان خبر داد که تعدادی از این مجتمع‌ها در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.


علوی از جمله راه‌های تامین منابع مالی اجرای پروژه‌های آبرسانی و تامین آب در استان را استفاده از ظرفیت خیرین و سرمایه گذاری بخش خصوصی اعلام کرد که در دستور کار آبفا استان قرارگرفته و نتایح خوبی هم در این بخش عاید شده است.


وی با بیان اینکه آبفا صرفا موظف به تامین آب شرب و بهداشتی مشترکان می‌باشد و تعهدی در قبال آب دام ندارد از مصرف آب بهداشتی و شرب برای دام و آبیاری باغ به عنوان چالش حوزه آب روستا نام برد.


سید ابراهیم علوی یاد آور شد: در هر شبانه روز ۱۲۰ لیترآب برای هر مشترک از طریق شبکه و یا تانکرتامین می‌شود در حالیکه بخشی از این سهمیه صرف دام و طیور شده و کمبود آب را بعضا در روستا‌های انتهای خط مجتمع‌های آبرسانی باعث می‌شود.


علوی در ادامه از نحوه عملکرد برخی اصحاب رسانه در خصوص مشکل آب شرب روستا‌ها به ویژه روستای بشیرآباد شهرستان تربت جام گلایه کرد و متذکر شد: اطلاع رسانی یک سویه باعث تضییع زحمات شبانه روزی مدیران و کارکنان شرکت‌های تبصره دو و امور‌های تابعه در تامین آب روستا‌ها با وجود کمبود‌ها و نیز نگرانی روستائیان می‌شود.


وی گفت: آبفا خراسان رضوی پس از طرح یک پارچه سازی و قبل از رسانه‌ای شدن مشکل آب این روستا و دیگر روستا‌های استان کار طراحی پروژه‌های آبرسانی به روستا‌ها و راه‌های تامین منابع مالی را با جدیت فراوان شروع کرده است و همچنان دنبال می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->