افزایش ۱.۳ درجه‌ای میانگین دمای هوای ایران در تیرماه تعطیلی و کاهش ساعت کاری ادارات و بانک‌های قم از دوم مرداد ۱۴۰۳ + جزئیات دستمزد عجیب سوادآموزی هر بیسواد در کشور خراسان‌رضوی پیشگام در واکسیناسیون دام نمرات امتحان نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ بی‌اختیاری ادرار، یکی از علائم اصلی اختلال در کف لگن است بهره‌مندی ۵ هزار دانش‌آموز مشهدی از خدمات بهزیستی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه یکم مرداد ۱۴۰۳) | تداوم وزش باد در استان تا پایان هفته برای اولین بار در خراسان‌رضوی؛ افتتاح مرکز نگهداری شبانه‌روزی موقت اوتیسم تجویز آنتی‌بیوتیک در ایران ۱۰ درصد بیشتر از میانگین جهانی قاچاق معکوس دخانیات به دلیل قیمت پایین در ایران توصیه‌هایی در خصوص خشکی چشم | زائران اربعین مبتلا به خشکی چشم، اشک مصنوعی همراه داشته باشند کشف و ضبط ۱۳۰ قبضه سلاح جنگی غیر مجاز در شادگان خوزستان تغذیه و تحرک کافی از عوامل اثر گذار در حفظ سلامت استخوان و مفاصل است علت تأخیر در واریز حقوق تیرماه ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین‌اجتماعی | تعطیلات رسمی بهانه تأخیر در واریز حقوق و مستمری نشود! چرا مدیریت مصرف آب در تابستان امسال ضرورت دارد؟ | مراقب گرمای غیر طبیعی تابستان امسال باشید ابلاغ بیش از ۶۱ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سرمایه‌ای خراسان رضوی ماجرای نامه مخبر برای حداقل‌بگیران تامین اجتماعی چه بود؟ | سه میلیون تومان برای متناسب‌سازی نیست! راه اندازی چهارمین مرکز خدمات جامع سلامت آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعمال‌قانون ۱۸۳۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | توقیف ۴۴ خودروی متخلف (یکم مرداد ۱۴۰۳) آخرین وضعیت بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج | ۲۷۰ هزار نفر در صف انتظار هستند (یکم مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

چرا با انجام حجامت نمی‌توان خون اهدا کرد؟+ آداب حجامت

  • کد خبر: ۳۴۱۴۸
  • ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
چرا با انجام حجامت نمی‌توان خون اهدا کرد؟+ آداب حجامت
طب سنتی از دیر باز در کشور ما طرفداران بسیار داشته است. کم نیستند افرادی که با وجود پیشرفت‌های گوناگون در عرصه‌های مختلف درمانی، باز هم از روش‌های سنتی استفاده می‌کنند. حجامت یکی از این روشهاست.

به گزارش شهرآرانیوز، طبق قوانین سازمان انتقال خون، فردی که حجامت کرده است تا یک سال نباید خون اهدا کند. این موضوع هم به دلیل احتمال انتقال بیماری‌های منتقل شونده از خون است و هم بحث کم خونی فردی که حجامت کرده و حالا متقاضی اهدای خون است. از این رو، بهتر است ابتدا خون اهدا کنید، سپس بعد از گذراندن فاصله زمانی مشخص برای حجامت مراجعه کنید.

طبق آداب حجامت کنیم

گذشته از توصیه‌هایی که قبل و بعد حجامت می‌شود، هنگام حجامت هم لازم است آدابی رعایت شود که به کیفیت بهتر عمل کمک کند.

هنگام حجامت، به حالت چهارزانو و بدون کفش و عینک و در صورت امکان، رو به قبله بنشینید.

قبل از شروع حجامت ٣ بار از خداوند طلب خیر کنید. برای نمونه بگویید: أستخیرُ ا... برحمتِهِ خِیَرَه فی عافیه.

از پراکندگی حواس بپرهیزید و بر خواندن آیةالکرسی و ذکر صلوات مداومت کنید.

پس از ایجاد خراش‌های حجامت، دعای ویژه حجامت را تلاوت کنید: «بسم ا... الرحمن الرحیم أعوذ با... الکریم فی حجامتی من العین فی الدم و من کل سوء و أعلال و أسقام و أوجاع و أمراض و أسالک العافیه و المعافاه و الشفاء من کل داء؛ به نام خداوند رحمان رحیم. در حجامت خویش، به خداوند کریم پناه می‌برم از انحراف در خون و از تمام بدی ها، بیماری ها، ناخوشی ها، درد‌ها و مـرض ها، و عـافیت و دورشدن مریضی‌ها و شفای تمام بیماری‌ها را از تو [ای خداوند کریم]درخواست می‌کنم.»

برای حجامت به کجا مراجعه کنیم؟

این روز‌ها خیلی‌ها دست به تیغ شده اند و حجامت می‌کنند، در حالی که حجامت به تخصص نیاز دارد. یعنی افزون بر اینکه حجام باید بداند برای چه بیماری‌ای چه موضوعی را حجامت کند، باید بداند که پیش شرط‌های لازم برای آن چیست.

همچنین رعایت نکات بهداشتی هم ضروری است. از این رو، حتی اگر متخصص طب سنتی حجامت خاصی را برای شما تجویز می‌کند، برای انجام حجامت هم باید تنها به مراکز درمانی دارای مجوز که پزشک در محل وجود دارد مراجعه کنید تا اگر به هر دلیلی اتفاقی در زمان خون گیری افتاد، پزشک بتواند اقدامات درمانی لازم را انجام بدهد.

برای این منظور، سلامت کده‌های طب سنتی در سطح شهر گزینه مناسبی هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->